Vraag

Inloggen op de KPN iTV app via Delta internetverbinding lukt niet, is geblokkeerd

  • 5 October 2023
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

De camping verstrekt een half abonnement via Delta met een modem voor wifi, omdat ik op mijn telefoon de KPN iTV app heb, probeerde ik eerst te casten maar opgenomen programma’s vertonen haperingen. Dus dan de app via intermet geprobeerd maar dan krijg ik bij het inloggen met het abonnementsnr en ww de melding “ geen toegang tot dienst, om gebruik te kunnen maken van deze app dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverfbinding” !!! Vermoedelijk heeft Delta de toegang geblokkeerd? Dit terfwijl ik hoorde dat het een dochteronderneming van KPN is! Zou KPN zo vriendelijk willen zijn om hier een oplossing voor te bieden, Ik zit een half jaar per jaar op de camping en kijk liever de programma’s/films via de KPN iTV app dan wat Delta te bieden heeft???


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

 Vermoedelijk heeft Delta de toegang geblokkeerd? Dit terwijl ik hoorde dat het een dochteronderneming van KPN is! 

Delta is geen dochteronderneming van KPN.

Het zijn concurrenten van elkaar.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Kan je wel via het WIFI netwerk op je mobiel of tablet de KPN app openen?

Alleen is niet alles beschikbaar, dat is alleen op je eigen KPN netwerk het geval.

 

Stotteren is meestal als de internet snelheid te laag is of als de WIFI gedeeld is met andere gasten op de camping. 

 

Hartelijk dank voor je antwoord Joop!

Ja, via de iPhone en iPad heb ik WiFi en kan daar alles wat de app te bieden heeft gebruiken. De programma’s die ik heb opgenomen geven een stotterend beeld als ik via AirPlay afspeel. Wat opviel is dat als ik een film bekijk van het pluspakket dat het beeld/geluid niet stottert!

De Delta modem is Cisco EPC3940 en de TV een Sony Bravia KD-49XG8096 met ingebouwde Chromecast.

Heb het idee dat de internet snelheid ruim voldoende is, geen problemen verder met internet of zo.

Misschien doe ik iets verkeerd met de AirPlay?

De Chromecast heb ik ook geprobeerd maar dan met ondersteunende apps zoals Mirror en Casten maar die proberen alleen maar geld uit je zak te kloppen want je moet eerst betalen voordat je toegang krijgt of is hier nog een andere oplossing voor?

Zie dat je iets schrijft over de experiabox maar ik zit op de camping gebonden aan het Delta abonnement?

Vast mijn dank!

Groetjes Cees

 

 

Je zou via Chromecast gewoon naar je tv moeten kunnen casten. De tv app in de smart tv werkt inderdaad alleen op je kpn signaal thuis. Niet via andere providers. Dat is vanuit kpn geregeld, niet vanuit delta.

 

Reputatie 7
Badge +9

Een VPN-tunnel naar thuis-adres opzetten en via VPN KPNiTV open moet wel lukken, KPN blokkeert het gebruik van KPNiTV van anderen providers (overigens blokkeren alle ander providers ook het gebruik van hun TV-App van adressen anderen providers)

Reputatie 7
Badge +20

Een VPN-tunnel naar thuis-adres opzetten en via VPN KPNiTV open moet wel lukken, KPN blokkeert het gebruik van KPNiTV van anderen providers (overigens blokkeren alle ander providers ook het gebruik van hun TV-App van adressen anderen providers)

 

Volgens mij is dat niet zo, waarom zouden ze dat doen?

Alleen i.v.m. auteursrechten wordt niet alles via de ITV app doorgegeven als je niet op je eigen KPN netwerk zit.   

Dus ook op een ander KPN netwerk heb je hetzelfde probleem.

 

VPN verbinding wordt ook niet altijd toegestaan.

@wjb weet hier veel en veel meer vanaf dan ik.

Hopelijk kan hij nog wat extra informatie toevoegen. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik geen KPNiTV voor SmarTV kan gebruiken toen ik nog bij T-Mobile zat maar al alle gegevens voor KPNiTV heb (alleen KPN-App voor Smartphoe doet, maar in minder qualiteit dan voor SmartTV), en ZiggoGo doet ook niet op T-Mobile netwerk. Nou moet nog iemand testen of Odido-App op KPN/Ziggo wel doet … Ik heb nog nooit probleem met TV over VPN, de VPN heb vaker nodig om buitenlandse zenders te zien

krijg ik bij het inloggen met het abonnementsnr en ww de melding “ geen toegang tot dienst, om gebruik te kunnen maken van deze app dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverfbinding” !!! 

De app IN een smart-tv kan alleen op je eigen thuis adres worden gebruikt. Zelfs niet bij de buren met ook kpn; laat staan op meer km afstand. En uiteraard niet bij concurrent (!) Delta.

Wat je wel kunt gebruiken is: 

App in laptop, tablet, smartphone.

Het best gaat het met een laptop die je met hdmi kabel verbindt met je smart-tv. Op de laptop ga je naar http://tv.kpn.com . 

Via Airplay zijn er al maanden wat problemen met casten. Vandaar dat ik de laptop optie noem. 

Er zijn er ook die op de camping kijken direct op de laptop met extra speakertjes erbij. Actieve laptop speakers dus.

Tablet met extra BT speakers is ook een optie. Telefoon lijkt me wat klein om zo tv te kijken.

Zelf gebruik ik de laptop methode, maar ook NLziet in de smart-tv op mijn vakantie adres (bij mijn moeder 🙂).

Ik zit een half jaar per jaar op de camping

Dan zou ik in plaats van kpn tv kiezen voor de Canaldigitaal-app. Ook voor thuis. Die werkt overal. Heb je 1 tv dienst voor thuis(via je kpn internet) en de camping (via Delta internet). Opnemen kan niet maar ze hebben, net als NLziet, een Video On Demand gebeuren. Waar je bv ook series kunt selecteren. Uiteraard hebben ze wel tot een week terugkijken.

De app kost € 14,95 per maand en heeft dit vaststaande zenderaanbod.