Vraag

ip camera hikvision aansluiten op experiabox v10

  • 10 October 2019
  • 20 reacties
  • 842 keer bekeken

Goedeavond,

Sinds een week of 2 heb ik een probleem met de verbinding van mijn ip camera hikvision Van de ene op de andere dag kreeg ik geen verbinding meer met de router. Oplossing was dacht ik om de camera te resetten evenals de router. Aldus gedaan. Hij krijgt stroom. In de router brandt het lampje dus dat zou goed moeten zijn.
De software opnieuw geinstalleerd van de camera. Het bijzondere is dat ie wel het ip adres aangeeft. Maar ik krijg geen verbinding. De camera is offline. Van allerlei programma's geprobeerd om de camera terug te vinden op het netwerk Helaas, niets.
Ik kan hem ook niet koppelen aan de mac code omdat ik die niet weet .Ook nergens te vinden. Heb geen doos meer.
Nu heb ik het bijna opgegeven.
Weet iemand een oplossing?
Ik ben overigens een leek op dit gebied

Met vriendelijke groet,

Willem Alexander

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heb je hem via een kabel aangesloten?
Ja, met kabel in de router,
Reputatie 7
Badge +9
@Willem Alexander de HIKVISION moet je eerst ACTIVE zetten. Hiervoor moet je software downloaden bij HIKVISION. Zie deze link. Je dient dan de SADP software te installeren op je computer. Op de website van HIKVISION heb je een Windows versie (SADP v3.1.0.8) en een MAC versie (SADP V1.0.0.4 (for MAC OS 64-BIT)).
Wanneer je de software geïnstalleerd hebt moet je de camera ACTIEF zetten. Dat wordt uitgelegd in dit YOUTUBE-filmpje. Bij het wachtwoord moet je een zelf verzonnen wachtwoord invullen. Schrijf deze wel ergens op mocht je later nog eens gevraagd worden

Ik hoop dat je nu verder komt.
dank je wel voor je reactie.
sadp geinstalleerd. echter, hij komt als camera niet voor in deze software.
wel had ik software op mijn smartphone geinstalleerd. daar gaf ie wel het ip adres op.
de camera blijft offline.
op een of andere manier komt ie niet door de router.
nog wel de laptop verbonden met de router. geeft ie aan 0.0.0.0 en geeft de mac code. deze heb ik ook gekoppeld aan het ip adres in de router. helaas, niks.
wat doe ik verkeerd.?

gr willem alexander
ik heb dat merk ook
en de "binnen" camera geeft wel eens kuren
bestaand wachtwoord inlog niks werkt
er zit dan niks op met een sate prikker te resetten 10sec dacht ik
dan opnieuw je gewenste parameters weer opnieuw instellen
ps met de axis camera,s nooit problemen gehad
met 3 hikvisions wel
hoi peter-keetfm,

ik had de camera gereset en ook de router. op de een of andere manier komt ie wel binnen maar er ontbreekt iets. alsof ie wordt tegengehouden i
n de router.

gr willem alexander
Reputatie 7
Plaats hier eens screenshots van de instellingen die je op de Experia Box t.b.v. die camera hebt aangepast.
niet zichtbaar in de tool dan
heb je wel een harde reset op de hikvision gedaan echt 10 sec.

ja. volledige reset.
en hij is niet te vinden in de tool. is toch raar.
heel raar ja
werkt alle andere netwerk apparatuur naar behoren dan
en is alleen de camera het probleem
Alle andere apparatuur werkt prima. ook de binnencamera.
probeer eens
harde reset
stroom er af knopje ingedrukt houden blijven houden stroom er op knopje nog 10 sec. ingedrukt houden
gedaan. geen response.
Reputatie 7
Badge +24
En je weet zeker dat de kabel goed is? Heb je die kabel zelf stekkertjes aangezet? De kabel loopt ook niet een heel stuk strak langs een elektriciteitskabel?
probeer eens fing app android en scan je netwerk of hij hier tussen staat
ik vermoed helaas dat het einde hikvision camera is ik heb het zelfde gehad
maar wat nick aangeeft even kabel na lopen om dit uit te sluiten
prik er even een andere utp kabel tussen om te testen
fing gedownload. staat ie niet tussen. alles behalve de camera hikvison.
ik had al een kabel er tussen gehad via de router. gaf ie 0.0.0 aan dus ergens reageert ie wel.
Ik denk dat het einde is
Toevallig met een firmware update gekomen
Dan is het ook einde verhaal
je kunt nog via een "oude" router proberen
maar ik heb er weinig hoop in
heb je nog garantie op de camera
einde verhaal. denk ik ook. daar zeg je wat. ik heb inderdaad een keer een update ergens van gedaan. toen zou ie gaan herstarten. duurde zo lang dat ik hem afbrak. en daar is het kennelijk misgegaan. is toch raar. je moet toch kunnen updaten?
maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Klopt dat bedoel ik
Update moet kunnen maar er zit altijd risico aan vast en je moet / mag nooit verbreken tijdens een firmware update
ik heb volgens de volgens hikvision uitleg een firmware geüpdatet juiste type enz. en hierna kon ik er nooit meer in komen
zoals eerder vermeld met axis nooit problemen mee gehad
een of andere bug bij hikvision
hikvision werkt ook niet met mijn hager domovea server axis dan weer wel

Reageer