Vraag

ip camera hikvision aansluiten op experiabox v10

  • 10 October 2019
  • 20 reacties
  • 842 keer bekeken

Goedeavond,

Sinds een week of 2 heb ik een probleem met de verbinding van mijn ip camera hikvision Van de ene op de andere dag kreeg ik geen verbinding meer met de router. Oplossing was dacht ik om de camera te resetten evenals de router. Aldus gedaan. Hij krijgt stroom. In de router brandt het lampje dus dat zou goed moeten zijn.
De software opnieuw geinstalleerd van de camera. Het bijzondere is dat ie wel het ip adres aangeeft. Maar ik krijg geen verbinding. De camera is offline. Van allerlei programma's geprobeerd om de camera terug te vinden op het netwerk Helaas, niets.
Ik kan hem ook niet koppelen aan de mac code omdat ik die niet weet .Ook nergens te vinden. Heb geen doos meer.
Nu heb ik het bijna opgegeven.
Weet iemand een oplossing?
Ik ben overigens een leek op dit gebied

Met vriendelijke groet,

Willem Alexander

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heb je hem via een kabel aangesloten?
Ja, met kabel in de router,
Reputatie 7
Badge +9
@Willem Alexander de HIKVISION moet je eerst ACTIVE zetten. Hiervoor moet je software downloaden bij HIKVISION. Zie deze link. Je dient dan de SADP software te installeren op je computer. Op de website van HIKVISION heb je een Windows versie (SADP v3.1.0.8) en een MAC versie (SADP V1.0.0.4 (for MAC OS 64-BIT)).
Wanneer je de software geïnstalleerd hebt moet je de camera ACTIEF zetten. Dat wordt uitgelegd in dit YOUTUBE-filmpje. Bij het wachtwoord moet je een zelf verzonnen wachtwoord invullen. Schrijf deze wel ergens op mocht je later nog eens gevraagd worden

Ik hoop dat je nu verder komt.
dank je wel voor je reactie.
sadp geinstalleerd. echter, hij komt als camera niet voor in deze software.
wel had ik software op mijn smartphone geinstalleerd. daar gaf ie wel het ip adres op.
de camera blijft offline.
op een of andere manier komt ie niet door de router.