Beantwoord

Superwifi moeten om de paar dagen opnieuw geïnstalleerd worden

  • 5 December 2022
  • 10 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 3

Na eerdere problemen met herinstallatie super wifi ,een paar dagen goed gegaan.

Goede verbinding 5Ghz daarna opeens goed op 2,4Ghz toen slechte verbinding 2,4Ghz terwijl er niks veranderd was nog steeds op de zelfde plaats. Nu na herstart superwifi zijn ze helemaal verdwenen herstart modem gaf ook geen soelaas ,was me al eerder gebeurd na herstart modem geen super wifi meer , waarom gooit ie super wifi eruit na herstart? dit lijkt niet op mesh maar meer op meshup word er een beetje moe van om elke keer alles te moeten resetten en opnieuw installeren weer alle instellingen veranderen etc etc ,meestal moet dat een keer of 6/7 voordat het eindelijk installeert om gek van te worden ,vanmorgen ook opeens geen tv meer ,wel gids en menu yotube netflix etc werk wel gewoon maar geen tv beeld ,ben bang dat mijn kpn box 12 een beetje zijn eigen leven gaat leiden 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 December 2022, 18:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gorbatjov en bedankt voor je bericht!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt, reuze irritant om elke keer alles opnieuw in te moeten stellen :( Ik durf nog niet meteen te zeggen waarom het modem de Super wifi er na een herstart  elke keer uitgooit maar dat zou uiteraard niet zo moeten zijn. Had je al eens gekeken naar ons topic over de Super wifi punten? Hier vind je veel handige tips & trucs terug en hopelijk heb je hier alvast iets aan! Je geeft zelf aan dat je bang bent dat de Box 12 een beetje zijn eigen leven gaat leiden; dit is niet het eerste waar ik aan zit te denken maar het uitsluiten kan ik ook niet. Kun je inmiddels wel weer tv kijken?

Reputatie 3

Schiet mij maar de kroeg in ,ik snap er niks meer van uit frustratie paar dagen niks aan gedaan en nu weer verbinding excellent op 5Ghz  zonder reset restart  etc. 

Reputatie 7
Badge +12

Schiet mij maar de kroeg in ,ik snap er niks meer van uit frustratie paar dagen niks aan gedaan en nu weer verbinding excellent op 5Ghz  zonder reset restart  etc. 

Mooi om te lezen @Gorbatjov!

Houd het wel even in de gaten, mocht je toch weer problemen ervaren dan mag je je hier altijd melden zodat we met je mee kunnen denken richting een oplossing :) 

Reputatie 3

Daar ben ik weer ,nu weer geen verbinding met super wifi beide rood ,gister was het wel goed er is niets veranderd qua plaatsing etc ,vanmorgen hadden mijn airco's camera's en alarm ook geen wifi verbinding meer, modem maar weer eens opnieuw opgestart nu wel weer verbinding maar geen superwifi meer ,HOE KAN DIT om toch gillend gek van te worden ,misschien hamer erop en dan zeggen alles is stuk hopen dat het dan opgelost word

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gorbatjov ,

Neem dit topic maar eens door: 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden
Reputatie 3

Ja ik blijf aan de gang met resetten en opnieuw installeren die troep (anders kan ik het niet noemen) moet gewoon werken ipv elke keer modem van de muur ,resetten wifi punten weer naar beneden die resetten dan hopen dat ie weer installeert en als het dan werkt zeker weer voor 1 dag.

Als ik wil sporten ga ik wel naar de sportschool daar heb ik die plastic troep niet voor nodig lijkt wel of het bij ali express vandaan komt.

Reputatie 1

Ik volg deze even mee is het inmiddels al iets bekend wat het de oorzaak is Ik heb het probleem dat om de paar dagen zomaar een wi-fi. Herstart elke keer

Reputatie 3

Toch maar weer de zooi gereset en opnieuw geïnstalleerd, tot nu toe werkt het weer maar we zijn pas 1 dag onderweg, dit was wel de laatste keer, als het nu weer niet goed gaat stap ik over op een andere provider dan gaat tv internet en telefoon eruit bij kpn

 

Herkenbaar en heb zelfde idee over overstappen. 

Reputatie 3

Ha u raad het al die @@#€&)#""&_/ dingen hebben weer geen verbinding ga in januarie kpn vaarwel zeggen, ze komen elke keer weer met het zelfde liedje, troep van boven halen restten etc etc ben er klaar mee, by by