Beantwoord

Ik kom van ziggo. Doet KPN ook iets met C1+modules?

  • 28 January 2022
  • 14 reacties
  • 2608 keer bekeken

Momenteel nog bij Ziggo, zodra glasvezel er is stap ik over.

Ziggo hanteert ook C1 + module.

Is dit hetzelfde ? maw  

Al die technische kreten snap ik niet zo goed.   Wifi versterkers nog wel steeds nodig ? 

icon

Beste antwoord door PeterG 30 January 2022, 15:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Als je nu wifiversterkers nodig hebt blijft dat.KPN levert nu ook bij digitenne een CI+ moduul.

Is dit het antwoord op je vraag?

Beste Martijn, 

nee niet helemaal. Digitenne? 
Is een apparaat ( antenne ) extra in huis. 
ziggo heeft router en WiFi  C1+ . 
bovendien heb ik 3 WiFi versterkers.

in bestelling bij KPN   ( eind maart glasvezel )

router  en drie stuks WiFi connect via stopcontact naar tv. Als ik het goed begrijp. 
en dat laatste is niet nodig zodra ik gebruik maak van digitenne?

 

router  en drie stuks WiFi connect via stopcontact naar tv. Als ik het goed begrijp. 
en dat laatste is niet nodig zodra ik gebruik maak van digitenne?

Als je een DVS bedoeld:Ja,dan heb je die niet meer nodig.

Reputatie 7
Badge +10

@Halarm144 Digitenne is geen volwaardige manier van TV kijken als er ook glasvezel beschikbaar is. Digitenne kent alleen het basispakket zenders en haalt deze uit de lucht (zoals vroeger maar dan met moderne technieken). Sinds deze week kan dat dan ook zonder extra kastje thuis maar met een CI+ kaart (en je TV moet DVB-T ondersteunen). En je bent afhankelijk van een goede ontvangst thuis ten opzichte van de locatie van de Digitenne zendmasten.

Wil je TV van KPN via glasvezel dan krijg je een decoder bij de TV. Veel gelijkenis met de Next van Ziggo. CI+module via glasvezel kan niet. 

Om die decoder aan te sluiten op de router (Experia Box) van KPN gebruik je een UTP kabel of als dat niet kan is een Devolo (signaal via stopcontact) de laatste en minst goede optie. Het kan werken, het kan ook niet werken. Het is vrij onvoorspelbaar.

Dankjewel Ward,

de promo berichten vertellen dat het allemaal top is. 
maar

vanuit  meterkast lopen er kabels naar de tv aansluit punten in de kamer en naar slaapkamer. 
in die leidingen ligt koper?

moeten we dan nieuwe tip kabels trekken? 
 

allemaal zichtbare kabels in huis is geen gezicht. 

Reputatie 7
Badge +10

Als je met TV aansluitpunt zoiets als onderstaande foto bedoelt: daar kan je met KPN niks mee. De kabels die daar vanuit de meterkast in uitkomen zijn coaxkabels. Alleen geschikt voor Ziggo.

De KPN monteur kan ze meestal wel eruit trekken en vervangen voor UTP kabels.

 

 

Hoi, Halarm144, welkom bij TERUG kpn én op het forum! :relaxed: (je laatste bezoek hier op het forum was ruim 3 jaar geleden)

Een C1 (Cee één) module bestaat niet. Het is overal CI ofwel Common Interface.

Dit bericht heb je geplaatst bij Digitenne. Dan kijk je tv via de ether met 30 zenders ZONDER opnemen, pauzeren, terugkijken e.d. Digitenne kan sinds afgelopen week met CI+ module, maar dan kijk je dus alleen live. Ik denk dat je dat niet bedoeld, want….

:arrow_right: Je gaat naar glasvezel, dus je vraag had bij KPN TV (interactieve tv) moeten staan. Je krijgt dus KPN TV (i. TV). Dat kan niet met een CI+ module. Maar met een losse ontvanger. Net als dat je ook alleen bij Ziggo met die losse ontvanger kunt kijken en opnemen, CI+ module is ook daar wat beperkt.

Er zijn 4 televisiemerken (LG, Samsung, Philips, Sony) waarmee je met een app erin tv van kpn kunt krijgen. Heeft wel minder zenders (o.a. geen Duitse) en minder mogelijkheden (bij oa BBC First en SBS9 geen opnamen; geen radiokanalen) dan de losse ontvanger.

dankjewel Peter
Over naar kpn eind maart

pakket is besteld , tv Sony  KD48-09 

Kabels door het huis vind ik not done,

maar eis wel goede ontvangst 

bij Ziggo heb ik nu 3x CI+ en dat bevalt uitstekend. 

Kabels door het huis vind ik not done,

Heb je nu toch ook voor de tv's met module??

bij Ziggo heb ik nu 3x CI+ en dat bevalt uitstekend. 

Dat kan niet zonder (coax)kabel….

maar eis wel goede ontvangst 

Tja…. Wij (forum) adviseren altijd kabel (utp bij kpn) en gebruik van de losse ontvanger. Dan heb je altijd goede televisie. Ze staan doorgaans op een vaste plek dus écht draadloos (wifi) of met data via het lichtnet (DVS) is m.i. niet aan te bevelen.

In die Sony zou je a.h.g.i. de KPN TV app moeten kunnen gebruiken. Via wifi of via DVS. Maar bij beiden biedt kpn geen ondersteuning bij 'slechte’ (haperende) ontvangst. Eerste vraag dan altijd: “wilt u de ontvanger even direct met een kabel aansluiten?” .

 

Dankjewel Peter,

idd er liggen nu overal kabels 

Maar ook 3x Deco WiFi versterker 

mij ga voor het beste, dus dat wordt een kastje

hoort daar ook een andere afstand bediening bij ? 
en……… het betreffen straks 3 tv aansluitingen 

hoort daar ook een andere afstand bediening bij ? 

Ja. Daar zit deze ab bij. Jij krijgt 3 x de Arris vip5202, dus de ab's werken met BT. De ontvangertjes zijn dan bv in een dichte kast weg te '’werken'’.

De knoppen voor TV aan/uit en volume/mute en bronkeuze zijn op je merk tv in te stellen.

 

 

hoort daar ook een andere afstand bediening bij ? 
en……… het betreffen straks 3 tv aansluitingen 

Ja,Dan krijg je deze afstandsbediening:

Op de meeste TV´s kan je die afstellen en kan je de mute,source,aan/uit en volume up/down gebruiken waardoor je de afstandsbediening van de TV vaak niet meer nodig hebt.

Nota Bene. Ik heb de televisie zelf (ook) bekabeld aangesloten op het modem. De app daarin werkt dan prima. Maar bij switchen naar de ontvanger is de ontvanger wel mooier. En meer mogelijkheden.

Dank voor alle info.  Dat wordt een spannende operatie. Ik vrees met mijn beperkte keuze nog wel hulp nodig te hebben tzt.