Beantwoord

Zenders instellen op smartTV

  • 24 March 2020
  • 7 reacties
  • 2281 keer bekeken

Sinds gister hebben wij thuis eindelijk de overstap gemaakt naar een smartTV.

Nu zou ik graag af willen van het gebruik van 2 afstandsbedieningen, dus wilde ik de zenders installeren op het tv zelf. Dit moet met een dvb-c of dvb-t kabel lees ik, maar die levert kpn niet meer? 

En is er nog een andere manier om dit te doen? 

(Televisie kijken op het tv zonder het gebruik van de kpn afstandsbediening) 

Het is een Philips, dus helaas geen kpn-app.

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 25 March 2020, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Heb je een kpn decoder?

Zo ja, sluit alles aan en gaan met die :banana:🙂 Het gaat dan automatisch (plug&play)

En Afstandsbediening instellen of koppelen

Zo nee, vul alvast je forum profiel in, zo kunnen de KPN moderators met je mee kijken. 

Ja die heb ik. Momenteel aangesloten via een hdmi-kabel. Maar dan heb ik nog steeds allebei de afstandsbedieningen nodig. Kpn afstandsbediening voor televisie kijken op hdmi-1, de Philips afstandsbediening voor alle overige toepassingen.

 

De afstandsbediening heb ik proberen te koppelen maar voor dit model zijn er geen codes.

Zijn er nog andere opties? 

Reputatie 7
Badge +28

Als je genoegen neemt met alleen NPO 1, NPO 2, NPO 3 en de regionale zender(s), dan kun je met een moderne  TV via de ether (DVB-T2h.265) kijken. Daarvoor heb je dan geen apart kastje meer nodig. En dus ook maar 1 afstandsbediening. 

Reputatie 7
Badge +10

Ja die heb ik. Momenteel aangesloten via een hdmi-kabel. Maar dan heb ik nog steeds allebei de afstandsbedieningen nodig. Kpn afstandsbediening voor televisie kijken op hdmi-1, de Philips afstandsbediening voor alle overige toepassingen.

 

De afstandsbediening heb ik proberen te koppelen maar voor dit model zijn er geen codes.

Zijn er nog andere opties? 


 

De afstandsbediening kun je wel koppelen als het goed is.

Zoek de bijbehorende afstandsbediening op de afbeeldingen en probeer code 4 in te voeren bij de online beschrijving. 

Zie ook de bijbehorende afbeelding van de ab op de KPN site welke knoppen en handelingen je moet uitvoeren.

Verder zou je een universele afstandsbediening kunnen gebruiken van bv Logitech. Zijn prijzig en of ze altijd handig werken…

Voor de rest, weet ik niet wat de verdere mogelijkheden zijn, behalve wat @Noordzee al aangaf.  

 

Het gebruik van twee ab’s is niet te voorkomen als je ook de smart functies (apps) in de televisie zelf gebruikt.

Maar het is vrijwel nooit nodig de twee ab's 'tegelijk’ nodig te hebben. Bij gebruik van de decoder zijn de tv-functies aan/uit en volume vaak al voldoende.

En wil je de apps in de tv gebruiken dan gebruik je diens ab. Ook daar kun je volume mee regelen natuurlijk.

(gebaseerd om mijn eigen gebruik)

Reputatie 7
Badge +15

@S1_Jona Welkom op het forum. Ik zie dat je al veel waardevolle informatie van de mede-forumgebruikers hebt ontvangen. Heel mooi om te zien! Je zou inderdaad de optie van @Anneke-Anna even kunnen proberen voor het koppelen van de afstandsbediening, dan kun je voor de tv ontvanger de KPN afstandsbediening gebruiken. De code zorgt er namelijk alleen voor dat de aan/uit knop, de volume knoppen en de source knop worden gekoppeld en kunnen worden gebruikt. Om de eigen functionaliteiten van de smart-tv te gebruiken zul je dus wel de afstandsbediening van de televisie zelf moeten blijven gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +15

@S1_Jona Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!