Beantwoord

Mail naar mij komt niet altijd aan

  • 13 March 2024
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Hallo,

Van een kennis kreeg ik te horen dat zij niet atijd mij kan mailen op kpnmail.nl.

Ze krijgt dan een mail van de server:

===================================

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
 

‘…@kpnmail.nl.' op 12-3-2024 16:18

          Serverfout: 501 <…@kpnmail.nl.>: domain missing or malformed

===================================

Op de puntjes daar staat mijn mailadres!

 

Hoe kan dit?

 

Groeten,

Paul

icon

Beste antwoord door GeSp 13 March 2024, 12:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Soms wel en soms niet, dat kan eigenlijk niet. Gebruikt die kennis wel altijd hetzelfde adres? Geen tikfout of spatie erin ofzo?

Reputatie 7
Badge +18

...

‘…@kpnmail.nl.' op 12-3-2024 16:18

          Serverfout: 501 <…@kpnmail.nl.>: domain missing or malformed

...

 

Hallo @pj.scholten80 

 

Er staat een . achter kpnmail.nl, daarom krijgt die kennis die foutmelding want de domeinnaam klopt dan niet.

Die kennis moet dus even die . verwijderen, staat misschien (ook) zo opgeslagen in haar adresboek?

 

Soms wel en soms niet, dat kan eigenlijk niet. Gebruikt die kennis wel altijd hetzelfde adres? Geen tikfout of spatie erin ofzo?

Volgens haar niet.

Reputatie 7
Badge +10

@pj.scholten80 

Maar de foutmelding geeft duidelijk aan dat zij een extra punt gebruikt. Misschien heeft zij jouw emailadres 2 of meer keer in haar adresboek staan ? Misschien dat één van die emailadressen een fout bevat ?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @pj.scholten80,

Ik zie dat de community je al heeft gelegd dat het mis gaat omdat er wordt gemaild naar jouw mailadres met een . er achter, waardoor het mailadres niet meer wordt gezien als een ‘bestaand’ mailadres.

Als je kennis voortaan even goed oplet of er niet weer een . te veel in je mailadres staat, zal de mail voortaan wel goed aan gaan komen 😊

Hi @pj.scholten80,

Ik zie dat de community je al heeft gelegd dat het mis gaat omdat er wordt gemaild naar jouw mailadres met een . er achter, waardoor het mailadres niet meer wordt gezien als een ‘bestaand’ mailadres.

Als je kennis voortaan even goed oplet of er niet weer een . te veel in je mailadres staat, zal de mail voortaan wel goed aan gaan komen 😊

Dankjewel voor jullie hulp.

wanneer ik een mail stuur naar die kennis met de vraag deze te beantwoorden. Dan komt de mail gewoon aan.

Wanneer ik praat over die punt achter het mailadres dan snapt ze het niet.

Ik snap waar de fout lag en kan deze topic sluiten.

Nogmaals dank 🙏.

 

Groeten,

Paul

 

Reageer