Beantwoord

Alleen coax aansluiting. Kan ik wel KPN diensten afnemen?

  • 4 April 2021
  • 4 reacties
  • 16418 keer bekeken

Overstap van Ziggo naar KPN gemaakt.

Nu geeft KPN aan dat het geen probleem is met een huis waar alleen coax zit, maar lees op alle forums dat KPN niet over de coax aanbied.

 

Er is geen mogelijkheid om in huis een nieuwe isra of glasvezel aansluiting te maken.

 

Is de overstap naar KPN dan nog mogelijk?


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PeterG 4 April 2021, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Overstap van Ziggo naar KPN gemaakt.

Als je de overstap al gemaakt HEBT, dan zit er dus een IS/RA van KPN in huis. Waar het modem nu op aangesloten is.

Ziggo levert TV via coax. KPN niet; bij kpn gaat het via internet over UTP kabels. V.a. het modem dienen die naar de plekken voor TV, indien je daar een ontvanger wilt.
Zelf heb ik op één plek de TV via Chromecast. Dan is een UTP kabel niet nodig.

UTP kan deels overbrugt worden door middel van een powerline adapter als je niet helemaal een utp door het huis wilt trekken voor een (tweede, derde, etc.) televisie.

Via deze link kun je checken of en hoe kpn kan leveren op je adres.

Overstap van Ziggo naar KPN gemaakt.

Als je de overstap al gemaakt HEBT, dan zit er dus een IS/RA van KPN in huis. Waar het modem nu op aangesloten is.

Ziggo levert TV via coax. KPN niet; bij kpn gaat het via internet over UTP kabels. V.a. het modem dienen die naar de plekken voor TV, indien je daar een ontvanger wilt.
Zelf heb ik op één plek de TV via Chromecast. Dan is een UTP kabel niet nodig.

UTP kan deels overbrugt worden door middel van een powerline adapter als je niet helemaal een utp door het huis wilt trekken voor een (tweede, derde, etc.) televisie.

Via deze link kun je checken of en hoe kpn kan leveren op je adres.

 

Beste Peter,

 

Bedankt voor de reactie, maar kpn moet dus nog worden geïnstalleerd, maar ik maak hier uit op dat KPN nog een kabel gaat trekken. 

Want er is alleen een coax kabel aanwezig in huis.

In huis doet kpn helemaal niks. Je bent zelf verantwoordelijk voor de binnenhuisbekabeling. (net als bij Ziggo; die doen dat ook niet)

Als er geen aansluitpunt is maar wel mogelijk dan zal dat verzorgt worden door een monteur. Maar dat is meestal in de meterkast of huiskamer. In de meterkast zit vaak het IS/RA.

Een voorbeeld van een kpn IS/RA als er geen glasvezel is:

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Mike., welkom! Het klopt wat Peter zegt: als je KPN hebt kunnen aanvragen, dan is er ergens een aansluitpunt. De monteur kan deze vinden en waar nodig oplappen/vervangen. Er is een mogelijkheid voor de installatiemonteur om een coax ‘om te zetten’ naar een utp-aansluiting door middel van zogenoemde MoCa's, maar dat is echt een laatste redmiddel. Lang verhaal kort: de monteur zou je verder moeten kunnen helpen!