Vraag

Downloadsnelheid blijft hangen op 500 Mbit/s, terwijl dit voorheen zo'n 1000 Mbit/s was

  • 17 May 2024
  • 17 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds kort blijft mijn download snelheid hangen op 500 mbit/s voorheen was dat net onder de 1000.

De uploadsnelheid haalt hij wel.

 

 


17 reacties

Reputatie 1
Badge

Modem en glasvezel kastje gerest, geen verschil….

Kabel is ook rechtstreeks op het modem aangesloten dus geen gekke apparaten ertussen.

heb ook pas 4 maanden glasvezel, waarvan het 3 maanden prima heeft gewerkt….

En elke keer ook steeds net onder de 500 of er net iets boven, lijkt wel gecappt.

Ik heb opeens hetzelfde probleem.

Na een jaar waar het perfect heeft gewerkt, lijkt het modem een update te hebben gehad in de afgelopen maand (gezien de interface er ook opeens compleet anders uit ziet). Sindsdien is mijn snelheid één tiende van wat het eerst was via WiFi.

Als ik een snelheidstest doe via Speedtest met hardware direct aangesloten op het modem, is de upload hetzelfde als voorheen, maar de downloadsnelheid de helft van wat het was het afgelopen jaar. Ik heb al enkele dagen meerdere keren geprobeerd en er zit geen verbetering in de download snelheid.

@Mike V. en @Ddongel zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

 

Reputatie 1

Ik weet niet welk modem jullie hebben maar ik heb sinds een paar dagen glasvezel van KPN met een KPN Box 14 en als je inlogt op het modem (http://192.168.2.254/ en dan het Admin password  dat op de sticker op het modem staat gebruiken) dan kan je een Snelheidstest doen. Deze test de snelheid van de verbinding vanaf het modem en sluit dus elk probeem met je eigen hardware uit. 

Let op: de uploadsnelheid schijnt nog niet helemaal correct te zijn maar de downloadnsnelheid zou wel juist moeten zijn. Als je hier dus ook een te lagen download krijgt, weet je dat het aan je modem of verbinding ligt en niet aan je eigen hardware/kabels. 

Reputatie 1
Badge

@Mike V. en @Ddongel zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

 

Allemaal uitgesloten.

 

Heb box 12, maar zie nergens waar ik een test kan doen, maar het is echt sinds de update.

Snap ook niet dat de upload snelheid wel gehaald wordt.

Reputatie 1
Badge

Heb ook een andere laptop met kabel en rechtstreeks op het modem geprobeerd. Dus even zonder snelle switch. Heb dus alles thuis wel uitgesloten. Kabel/computer/ laptop/ switch.

Dan morgen even met KPN bellen via 0800 0402 @Mike V. 

 

Heb ook een andere laptop met kabel en rechtstreeks op het modem geprobeerd. Dus even zonder snelle switch. Heb dus alles thuis wel uitgesloten. Kabel/computer/ switch.

et probleem lijkt identiek. Ik heb de lijst nagelopen en de hele online scan via de website doorlopen. Ik ga contact opnemen met KPN. Helaas is er aanstaande donderdag pas tijd voor. Mocht er in die tijd een oplossing zijn die vanuit thuis doorgevoerd kan worden, dan hoor ik die graag.

Reputatie 1
Badge

Ik hang aan de lijn en krijg weer de basisstappen verwijder de switch en reset het modem. Alles al 10x uitgelegd en al eerder gedaan, wordt er zo moedeloos van….

 

kreeg ook te horen er komt 1gb op het modem binnen….. lekker makkelijk uiteindelijk blijf je er zelf weer mee zitten. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Mike V. en bedankt voor jouw bericht (plus excuses voor deze late reactie).

Is er nog iets veranderd de afgelopen dagen of je heb nog steeds de indruk dat er te weinig snelheid binnenkomt? Heb je ook het glasvezelkastje al een keertje gereset door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken? Ik lees dit nergens terug dus wil je hier nog wel even op wijzen. Het is een stap die vaak vergeten wordt. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je weer de snelheid haalt waar je voor betaalt. Laat je ons weten of dit nog heeft geholpen?

Reputatie 1
Badge

Ik heb de hoop opgegeven, in heb meermaals contact gezocht met de klantenservice. Alle stappen heb ik diverse keren doorlopen, alles een uur stroomloos gemaakt en krijg als antwoord terug we meten de volle snelle snelheid op het kastje. Daarbij moet ik telkens een half uur in de wacht hangen en word de verbinding verbroken.  Kabels, computers alles vervangen en geen resultaat. Nu al spijt van m’n overstap! 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb de hoop opgegeven, in heb meermaals contact gezocht met de klantenservice. Alle stappen heb ik diverse keren doorlopen, alles een uur stroomloos gemaakt en krijg als antwoord terug we meten de volle snelle snelheid op het kastje. Daarbij moet ik telkens een half uur in de wacht hangen en word de verbinding verbroken.  Kabels, computers alles vervangen en geen resultaat. Nu al spijt van m’n overstap! 

Lastig @Mike V. en ik begrijp ook jouw teleurstelling hoor. Heb jij ook nog andere apparaten in huis om de snelheid mee te testen? Indien nodig kan ik een ticket voor je aanmaken en dat gaat de technische dienst hier dieper induiken. Houd er wel rekening mee dat er dan een monteur kan worden aangestuurd en dat hier eventueel kosten uit voort kunnen komen. Mocht er echt een probleem zijn met je verbinding, dan is zo'n monteursbezoek uiteraard geheel kosteloos. Mocht blijken dat het een probleem aan jouw kant is (apparatuur bijvoorbeeld) dan is er een kans dat er kosten worden gerekend voor het bezoek van de monteur. In ieder geval hoor ik graag weer van je!

Reputatie 1
Badge

Ik heb het met mijn snelle pc getest en deze geeft ook gewoon upload snelheid aan van 960mb. Alleen de download blijft gehalveerd sinds de update. Ik heb m’n werklaptop eraan gehangen rechtstreeks aan het modem, zelfde resultaat. Al m’n kabels zijn utp 6 door het gehele huis. Het heeft in begin gewoon gefunctioneerd, tot de update van jullie. Kan alle apparaten in huis uitzetten, de speedtest op jullie site blijft continu dezelfde resultaten geven. Heb verder ook nergens lopen klooien met instellingen. Dat er dan ineens kosten bij komen kijken vind ik apart, daar sta ik ook niet voor in. Dan laat ik het hierbij en maak ik daarna gewoon weer de keuze voor de oude provider waar alles goed liep.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het met mijn snelle pc getest en deze geeft ook gewoon upload snelheid aan van 960mb. Alleen de download blijft gehalveerd sinds de update. Ik heb m’n werklaptop eraan gehangen rechtstreeks aan het modem, zelfde resultaat. Al m’n kabels zijn utp 6 door het gehele huis. Het heeft in begin gewoon gefunctioneerd, tot de update van jullie. Kan alle apparaten in huis uitzetten, de speedtest op jullie site blijft continu dezelfde resultaten geven. Heb verder ook nergens lopen klooien met instellingen. Dat er dan ineens kosten bij komen kijken vind ik apart, daar sta ik ook niet voor in. Dan laat ik het hierbij en maak ik daarna gewoon weer de keuze voor de oude provider waar alles goed liep.

Bedankt voor de toelichting en voor het testen @Mike V.

Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan heb ik al je gegevens en ga ik een ticket hiervoor aanmaken. Hoor het graag van je :) 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Mike V.!

Bij toeval zag ik dat je je forumprofiel had ingevuld (waarvoor uiteraard dank) en ik heb net een ticket aangemaakt. Mijn collega's van de technische dienst zullen hier zo snel mogelijk contact over opnemen, wacht dat eventjes af! 

Reputatie 1
Badge

Ik zie dat vanavond weer een update volgt, Miss deze eerst afwachten? Wil namelijk geen kosten in rekening!

Reputatie 7
Badge +12

Ik zie dat vanavond weer een update volgt, Miss deze eerst afwachten? Wil namelijk geen kosten in rekening!

In eerste instantie zullen ze je proberen te bellen @Mike V. en niet direct een monteur aansturen hoor. Je kunt de update dus zonder problemen afwachten. Houd je ons hier ook even op de hoogte van de voortgang? Ben uiteindelijk ook heel erg benieuwd wat er nu aan de hand is.

Reageer