Beantwoord

experia box 12 wifi probleem

  • 29 March 2021
  • 9 reacties
  • 1292 keer bekeken

Onlangs heb ik de experia box 12 ontvangen. Nou zou er een monteur langs komen maar deze is op de afgesproken datum langs geweest waarna ik de box zelf heb aangesloten.

 

nu werkt alles naar behoren behalve dat mijn laptop de wifi niet kan vinden. Schijnbaar moet er iets om gezet worden in de box.

 

ik heb gebeld met kpn en de vrouw aan de lijn vertelde me dat de 2 weken voor de gratis monteur verlopen waren dus ik moest het zelf maar uitzoeken.

hoe kan het zo zijn dat als ik vrij neem van werk, op de afgesproken tijd thuis ben, de monteur niet komt en ik vervolgens geen recht meer heb op een monteur?

Hoe kan dit zsm opgelost worden want ik heb tot op heden geen internet via mn laptop.

 

mvg

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 29 March 2021, 12:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Michelbe 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

Dat heb ik dus ook geprobeerd maar met de betreffende code achterop de box kan ik helaas niet inloggen.. hoe kan ik dan wel inloggen? 
 

mvg

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Michelbe het Admin password is de enige ‘sleutel’ om de eerste keer in te loggen.
Dit password is door de ontwerpers onnodig complex gemaakt en bestaat uit 10 karakters. Er zitten soms heel lastige leestekens in zoals ‘ ^ ( ) } ]. Je moet dus heel goed kijken wat er staat.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Het is mij gelukt om bij de instellingen te komen voor 5MHz. Ik wil deze op 11a zetten maar ik zie enkel alleen maar instellingen zoals de bijgevoegde afbeelding. Iemand enig idee welke ik daarvan zou moeten hebben?

 

Reputatie 7

Kies kanaal 100.

En hoe zit het met de2.4mHz? Tot op heden nog steeds geen wifi..

ik dank jullie voor de moeite!

 

 

Reputatie 7

Het feit dat je geen verbinding krijgt heeft niets te maken met het gebruikte kanaal.

Had je nu al gekeken naar het bericht van @RBxx?

Reputatie 7
Badge +21

…. dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  →  Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

 

excuses! ik las helemaal over de ´´advanced´´ heen. het is gelukt! heel erg bedankt allemaal!