Beantwoord

Experia Box V10a met Telfort glasvezel

  • 18 June 2020
  • 7 reacties
  • 198 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ben Ruud en heb wat problemen met mijn modem/router.

Momenteel heb ik een Telfort alles in 1 pakket, glasvezel 100/100.

Dit werkte icm een experiabox v8.

Echter is het netwerkbereik van deze verouderde modem best dramatisch voor een veel eisende gebruiker als ik. 

Ik wilde deze dus vervangen voor een eigen modem.  Echter las ik dat dat niet zomaar mogelijk was, anders kan je geen tv meer kijken. Dus heb ik besloten om de v8 te vervangen door wel een modem van kpn/telfort.

 

De V8 heb ik vervangen door een V10a die ik van iemand heb gekocht.

hierachter wil ik dan een eigen modem  modem hangen (maar dat ff ter zijde)

 

De v10a draait op software v5.00.31 build420.

Echter werkt het Internet nu niet.

Tv kijken werkt wel door de ontvanger op een van de lan poorten aan te sluiten.

 

Op de voorkant blijft het lampje van dsl/internet rood branden, en aan de zijkant de wifiknop knippert blauw.

 

Enkele malen een harde reset op de modem uitgevoerd. Dit heeft niet tot een oplossing gezorgd, zelfs niet na uren wachten tot er evt software geladen wordt.

 

Moet dit modem nog aangemeld worden? of is het normaal plug en play?

 

Kan het zijn dat de software versie niet werkt ivm een telfort abonnement van kpn? omdat deze officieel alleen voor kpn is uitgerold? lijkt mij zelf niet dat dit enig probleem moet zijn.

 

 

icon

Beste antwoord door Natasja 25 June 2020, 15:28

Bekijk origineel

7 reacties

Toevoeging:
Internet heb ik zowel bekabeld, als draadloos niet.

Ik kan wel verbinding maken via wifi, maar het netwerk geeft dan aan, verbonden maar geen internet.

Hallo @Ruud MB , als Telfort klant kun je je vraag beter in het Telfort forum stellen, KPN kan hier niets mee.

Als het een KPN modem is gaat het niet werken.

Een V10a kun je officiel niet kopen, dus daar gaat geen ondersteuning voor verleend worden.

 

 

Hallo @Ruud MB , als Telfort klant kun je je vraag beter in het Telfort forum stellen, KPN kan hier niets mee.

Als het een KPN modem is gaat het niet werken.

Een V10a kun je officiel niet kopen, dus daar gaat geen ondersteuning voor verleend worden.

 

 

Hoi JanD,

 

Als ik op mijn account kijk, word ik voor hulp doorverwezen naar het nummer van KPN.

Door de fusie met kpn, verwacht ik dus op de goede plek te zitten. of klopt dat niet?

 

Op mijn mobiel staat kpn bovenin als netwerk. Op mijn facturen van mijn thuis abonnement staat kpn, vandaar

Hallo @Ruud MB , Telfort mobiel is eind januari overgegaan naar KPN, de thuisabo's van Telfort vallen echter nog gewoon onder Telfort, daar de thuisabo's pas in de loop van dit jaar overgaan naar KPN.

Als je facturen van het Telfort-thuispakket het KPN-logo hebben ben je ook geen Telfortklant meer en ben je ooit eens bewust naar KPN overgestapt.

Maar welk abo je ook, hebt, dat doet niets af aan het feit dat een gekocht modem, dat een bruikleenapparaat is en officieel niet gekocht/verkocht kan worden niet gaat werken.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Ruud MB. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD je al een en ander heeft uitgelegd. Het klopt wat hij zegt: op het moment dat je zelf besluit een modem aan te schaffen, kunnen we daar geen ondersteuning op bieden. De Experia Box V8 heb je in bruikleen ontvangen van Telfort. Als deze niet meer naar behoren werkt, dan kun je daar contact over opnemen. We denken dan graag met je mee om het probleem op te lossen. Verder heb je een Telfort Thuis abonnement. Dit is voor mij niet inzichtelijk. Ik kan daarom ook je verbinding niet doormeten. Zoals @JanD al aangeeft is alleen Telfort Mobiel overgegaan naar KPN. Je kunt het beste je vraag op het Telfort Forum of via de klantenservice stellen. 

dankje. De vraag is inmiddels gesteld 

Reputatie 6
Badge +9

Geen probleem, @Ruud MB. Ik verwacht dat je daar binnen enkele werkdagen een reactie krijgt.

Reageer