Beantwoord

Geen verbinding na overstap

  • 20 June 2020
  • 17 reacties
  • 495 keer bekeken

Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen, want de stress in ons huishouden is behoorlijk groot.

Ik ben onlangs overgestapt van Telfort naar KPN. Gisteren, 18 juni, zou onze verbinding bij KPN gereed zijn. Vanaf dat moment hebben we echter geen enkel signaal. En dus geen Internet of televisie.

Aan de apparatuur ligt het niet. Omdat ik gisteren een belangrijke werkdag had heb ik de avond ervoor (op 17-6) alles namelijk al aangesloten, zodat het de volgende ochtend meteen gebruiksklaar zou zijn. Alles werkte toen geweldig, en ik ging met een gerust hart naar bed.

De volgende ochtend werd ik wakker met een sms van KPN met de mededeling dat mijn verbinding actief was. Vanaf dat moment heb ik juist geen verbinding.

Ik heb al een aantal keer met jullie gebeld, maar daar kan men mij ook niet vertellen wat er aan de hand is. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik het modem al gereset heb. Er wordt me telkens gevraagd om 'het' even af wachten. Dat was eerst een uur, daarna zou het binnen 4 uur geregeld zijn, vervolgens zo snel mogelijk, en inmiddels zijn we meer dan 24 uur verder.

Ironisch genoeg ben ik juist overgestapt omdat we in ons huishouden stabieler en sterker internet nodig hadden. Het is echt cruciaal dat we de komende periode thuis kunnen werken en studeren. Die onzekerheid zorgt voor erg veel onrust.

Kunt u mij vertellen wat er precies aan de hand is en wanneer dit is opgelost? 

icon

Beste antwoord door Zanzibar 24 June 2020, 21:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U had bij Telfort een Experiabox. Deze heeft u vervangen door een andere Experiabox van KPN? 

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Zanzibar, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Waar het hier mis gaat, is mij ook niet direct duidelijk. Toen je het modem aan hebt gesloten op de 17e, zal je nog verbinding hebben gehad via het signaal van Telfort, dat lukt alleen als de apparatuur goed aangesloten is. Aan de manier van aansluiten, zal het dus niet liggen. 

Op het moment van de sms, zullen wij ons signaal op de lijn hebben gezet en zal er ook een seintje naar Telfort zijn gestuurd dat ze daar de kraan dicht konden draaien, waarna ze gestopt zullen zijn met leveren. Normaal gesproken hoort je KPN verbinding direct actief te worden zodra je modem aangesloten wordt, er bestaat echter een kans dat hier toch iets mis is gegaan omdat je KPN modem verbonden is geweest met het Telfort signaal. Dit zou de configuratie van het modem in de war kunnen schoppen. Een reset van het modem hoort dit probleem echter op te lossen en dat is bij jou helaas niet het geval. 

Het lijkt er dus op dat er nog iets anders gaande is, en om dit verder uit te laten zoeken is door de telefonische klantenservice een melding aangemaakt voor onze leveringsafdeling. Deze afdeling is pas maandag weer aanwezig, vandaag en morgen zal er dus niets veranderen aan de situatie, ben ik bang. Ik had graag beter nieuws voor je gehad, maar kan het niet mooier maken dan het is :confused: Is er wellicht iemand in het huishouden met een KPN mobiel abonnement? Zo ja, zou je die dan willen vermelden in je profiel? Ik wil graag kijken of ik daar extra data aan toe kan voegen, zodat jullie daarmee in ieder geval online kunnen blijven dit weekend!

Hoi Nick, dat klopt. Ik had een V8, en dat is nu een v10a.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. En die v10a werkte gisteravond? Dan hoop ik dat een KPN medewerker hier even snel reageert en naar uw verbinding kijkt. Heeft u uw profiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Beste @Maja_ dat is erg vervelend om te horen. Wordt er maandag sowieso contact met mij opgenomen? 

We hebben overigens geen mobiele abonnementen bij KPN.

Reputatie 7
Badge +17

@Zanzibar Ik reageer ook even in dit topic! 

Ik zie dat de aansluitdatum (16 juni) verschoven is naar 19 juni. Dit verklaard waarom je met het nieuwe modem gewoon verbinding had via Telfort op 17/18 juni. Onze apparatuur werkt natuurlijk ook op hun:wink: verbinding. 
Vanaf 19 juni zijn wij verantwoordelijk voor het leveren van de diensten te leveren op de lijn. Dit gaat inderdaad niet helemaal goed. Als ik kijk in het systeem, dan vraagt het systeem mij jou te verzoeken het modem/de apparatuur aan te sluiten. Heb je nadat je de sms kreeg ‘uw verbinding is gereed’ het modem nog eens gereset? Dit kan ervoor zorgen dat het modem toch herkend wordt en dat de verbinding binnen gaat stromen. Het is maar een idee en baat het niet, dan schaadt het niet.
Hebben jullie trouwens het abonnement bij Telfort per de 18e zelf opgezegd? In de orderbevestiging zie ik namelijk géén overstapservice staan. 
Ik hoor graag je! 

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie.

Ik heb het modem diverse keren gereset, dus daar kan het niet aan liggen.

Van de overstapservice heb ik inderdaad geen gebruik gemaakt. Ik heb zelf contact met Telfort opgenomen. Zij vertelden mij dat ik t.z.t. de eerste factuur van KPN op moest sturen. Enkele dagen geleden kreeg ik echter een e-mail van Telfort waarin staat dat de overstap is doorgevoerd na een bericht van KPN. Dus dat lijkt me niet meer nodig.

Ik zie nu overigens dat ik de verkeerde data in mijn oorspronkelijke bericht gezet heb. Gisteren was het uiteraard de 19e.

Reputatie 7
Badge +17

@Zanzibar Dat is wel vreemd. Dan lijkt het erop dat wij toch de verbinding hebben opgeheven voor je. In het ticket (dat is aangemaakt voor dit issue) staat een terugbel verzoek voor een monteursafspraak.
Ik vermoed dat een monteur een schakel om moet zetten in de wijkkast, maar zeker weten doe ik het niet. We moeten het ticket even afwachten helaas. :neutral_face:

Helaas is er tot op heden nog geen contact met me opgenomen. Ik voel me heel erg machteloos in deze situatie. Er moet in ons huis door twee personen op afstand gewerkt worden en een studie worden afgerond. Is er misschien een soort noodpakket waar we gebruik van kunnen maken, tot jullie monteur in de wijkkast heeft gekeken?

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dit machteloze gevoel heel erg goed, jullie zitten mooi met de gebakken peren op het moment :frowning2:

Is er wellicht iemand in het huishouden met een KPN mobiel abonnement? Zo ja, zou je die dan willen vermelden in je profiel? Ik wil graag kijken of ik daar extra data aan toe kan voegen, zodat jullie daarmee in ieder geval online kunnen blijven dit weekend!

Het nummer dat ik nu in je profiel zie staan, lijkt geen KPN nummer te zijn, dus hier kan ik geen data aan toevoegen hoe graag ik ook wil. Ook niemand anders met een KPN nummer? 

Een noodpakket kan verstuurd worden zodra ons systeem doorheeft dat er iets fout gaat. Op dit moment, gaat er volgens dat systeem niks fout behalve dan dat jullie het modem nog niet aangesloten zouden hebben. Dit klopt niet, dus het systeem heeft het absoluut bij het verkeerde eind en hier moet eerst naar gekeken worden door onze leveringsafdeling. Die afdeling neemt doorgaans binnen 3 werkdagen contact op nadat er een melding aan wordt gemaakt, maar dit kan iets langer duren als het er erg druk is. Ook kan deze afdeling een noodpakket verzenden, maar daarvoor moeten ze uiteraard eerst wel contact met je opnemen :rolling_eyes:

Misschien een gekke vraag, maar heb je de V8 nog? Zo ja, zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je die aansluit nu op de hoofdaansluiting van KPN?

Met de V8 heb ik ook geen verbinding. Dit had ik zelf ook al geprobeerd om uit te sluiten dat het aan het nieuwe modem lag.

Dinsdag komt er een monteur, dus hopelijk wordt het dan opgelost.

In de tussentijd heb ik zelf iets ontdekt wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn: het modem staat nu geregistreerd als een Telfort-modem. Dat zie ik door in te loggen op het modem zelf. Ik zie dan het Telfort-logo in beeld verschijnen, en ook onder ‘Router information’ staat bij ‘model name’ het typenummer van mijn modem, gevolgd door Telfort.

Is er een manier om het modem te resetten, zodat hij de instellingen/firmware van KPN overneemt? Een fabrieksreset blijkt dat dus niet te doen. 

Reputatie 4
Badge +2

Zelf ook een keer zoiets meegemaakt. Telfort modem aan KPN lijn wat niet wilde werken. Andersom werkte wel een KPN experia aan een telfort lijn ging goed.. 

Maar dan weer terug ging niet meer.

Ik denk dat de enige optie een nieuw modem is om de boel weer vlot te krijgen. Dan hoef je ook niet die monteur af te wachten en ben je waarschijnlijk eerder weer online.

Het is me gelukt! Yes!

Ik heb het modem weten te resetten door ongeveer 6 seconden lang de aan/uit-knop en de resetknop tegelijk in te drukken. Het lampje op de Experiabox gaat dan oranje branden. 

Vervolgens zet je de Experiabox uit en weer aan, maar na het aanzetten doe je meteen weer een harde reset. Nu start de Experiabox weer volledig als nieuw op. 

Ik heb nu internet, tv, en het modem staat ook bij de instellingen op naam van KPN.

Morgen zal ik de ingeplande monteur afbellen. Iedereen bedankt voor het meedenken!

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, super dat het je via een alternatieve manier tóch is gelukt om het modem dusdanig te resetten dat je hem aan hebt kunnen melden op het KPN netwerk! Goed om te weten dat dit toch door klanten zelf opgelost kan worden :muscle_tone2::ok_hand_tone2:

Je verbinding is nu ook helemaal naar wens, als in dat alles het goed doet? :smiley:

Hoi Maja, ik heb nu overal in huis zeer snel en stabiel internet. Dus ik ben een blij man!

Reputatie 7
Badge +20

Top! :blush: