Nieuwe klanten wel een kado, trouwe klanten niet

  • 10 November 2021
  • 14 reacties
  • 503 keer bekeken

Toch het overwegen waard om weg te gaan bij KPN nu geven ze nieuwe klanten weer een Nokia tablat, maar klanten die al meer dan 20 jaar trouw zijn met alle mogelijke diensten betalen alleen maar meer 😬😬😬 boos. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat houd je tegen?

Reputatie 7
Badge +21

Wat houd je tegen?

Inderdaad, en er dan achter komen dat het bij de andere providers precies hetzelfde gaat :upside_down:

Welkomstkado's dienen (alleen) om nieuwe klanten te werven.

Reputatie 7
Badge +7

Kansloos, de menselijke ras, soms schaam ik mij er voor. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HJ-Kamphuis en dank voor jouw bericht.

 

Al sinds lange tijd werken (o.a.) providers met een zogenaamde welkomstaanbieding. Iedereen die nieuw klant wordt, kan hier bij aanvang van het abonnement eenmalig gebruik van maken. In het verleden ging het vrij standaard om een korting en tegenwoordig kan men vaak kiezen; een mooi welkomstcadeau of korting op het abonnement. Natuurlijk proberen we onze bestaande klanten ook tevreden te houden en mede daarom hebben we bijvoorbeeld Hussel/Compleet. Trouwe klanten die zowel een vaste als mobiele aansluiting van KPN hebben, kunnen doorlopend van voordeel profiteren in de vorm van korting op het mobiele abonnement, de mogelijkheid om data te delen en korting op 'Entertainment' (zoals een zenderpakket of Spotify). Daarnaast kun je hier het hele jaar door in aanmerking komen voor leuke cadeautjes! 

Wij zijn ca. 46 jaar klant bij KPN en zullen ongetwijfeld vallen onder de categorie “slaper”.  Maar deze slaper zag vandaag een reclame van KPN langskomen - 12 maanden een pakket voor € 35,00. Beste KPN, keer mij die korting maar in één keer uit. Dat is niet teveel gevraagd na 46 jaar.

Ik heb nog een ander voorstel: doe net als Vattenfall en keer echte vaste klantenkorting uit die iedere maand zichtbaar is op de rekening. Ik denk dan aan minstens 25%. Het zal veel weglopers vasthouden. Een koffiekortingsbon van een tientje is een lachertje en brengt weer een hoop ongevraagde reclame en gezeur teweeg.

 

Die vaste klanten korting bij vattenfall word betaald door, Jawel door jezelf, eerst de prijs hoger maken en dan korting geven, mijn Moeder is bij de andere energiemaatschappij waar ze nu zit minder kwijt zonder die korting van vattenfall.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben al vaste klant sinds 40 jaar bij Essent, Menzis, kpn, belastingdienst,  etc, etc.... ik heb nog nooit een korting of cadeau gekregen,  zou ook niet bij opkomen om dat te vragen of te verwachten. 

Na 40 jaar bij kpn ook een slaper, maar ben wakker bij het zien van € 70,00 abonnementenkosten, na deze 40 jaar ooit eens 1 keer korting gehad,  gewoon overstappen dan wat korting en kijk na 1 of 2 jaar weer naar de volgende want ja dat willen zij toch, trouwe klanten belonen kunnen ze niet, 

KPN wordt eens wakker.

Mvg Toon 

Ik wil een oepa loempa

Moest verboden zijn, die welkomst kortingen. Geeft alleen maar een scheef beeld en een hoop gezeur.

Hoezo, ik geniet weer 6 maanden van 50% korting ipv een verhoging, was niet gebeurt als dat verboden was.😁

 

Reputatie 2

Je zit 40 jaar bij dezelfde provider.. dat betekent dat je tevreden bent met de geleverde diensten. Ik snap her dat het zuur is dat nieuwe klanten een korting krijgen en jij niet, maar je kan daar zelf actie in ondernemen. Net als mensen jaarlijks van energieleverancier wisselen, kan je dat ook doen bij internet providers. Elk jaar goedkoop internet en tv (bij ziggo soms wel 50% ) , en dan weer overstappen naar de concurrent met weer een korting of kado. 

Maar mensen die al 10 jaar dezelfde email adres hebben bij hun provider willen die graag behouden en geen moeite doen om dezelfde kortingen te krijgen...ze verwachten dat de provider het maar moet doen omdat ze een “vaste” klant zijn.

Ik zit al 15 jaar bij ziggo maar nu ze bij mij in de straat kpn glasvezel aan het leggen zijn ben ik straks met lichtsnelheid opgestapt.. En niet voor de kadootjes maar voor de diensten. Als blijkt dat kpn er een zooitje van maakt dan ben ik ook net zo snel weer weg. Maar ik verwacht dat het nooit erger kan zijn dan mijn huidige internetleverancier.

Als we het eens omdraaien: je bent 30 jaar tevreden klant bij KPN: geef ze een kado van 200 euro, als dank voor de bewezen diensten.

Waar haal je de verwachtingen vandaan?

laten we hopen dat de providers weer gewoon op prijs en kwaliteit gaan concurreren en ons geen door ons zelf betaalde  kado’s geven als we overstappen, of in elk geval de termijn verlengen naar 5 jaar. 

Reputatie 7
Badge +12

Blijft een boeiende discussie dit. Persoonlijk maak ik de keuze voor een provider niet op basis van een welkomstcadeau; zoiets is leuk voor de korte termijn maar ik wil een goede keuze voor de lange termijn. Ik zit er persoonlijk niet op te wachten om elk jaar nieuwe apparatuur aan te sluiten, in te stellen en opnieuw aan alles te moeten wennen. Het is al vaker gezegd maar uiteindelijk zijn de welkomstcadeaus niet meer dan een lokkertje. In een snelle markt met kritische consumenten ontkom je daar misschien ook niet aan, ik durf het niet te zeggen. Uiteindelijk sluit je een contract af voor de geleverde diensten en niet voor cadeautjes of kortingen ;)