Vraag

Onstabiele verbinding met KPN Box 12

  • 5 July 2022
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem, vandaag voor de 2e keer modem vervangen, de FTU is inmiddels 3 keer vervangen.  Monteur hier gehad en die geeft de schuld aan dat  de V12 modems bedoeld zijn voor het buitengebied…. *kuch*  wat een rare opmerking maar als het probleem blijft bestaan ligt het aan mijn lan netwerk… inmiddels loop ik al 3 maanden te kloten met een onstabiele verbinding.  voor mij blijft er nog 1 oplossing… retour naar ziggo.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem, vandaag voor de 2e keer modem vervangen, de FTU is inmiddels 3 keer vervangen.  Monteur hier gehad en die geeft de schuld aan dat  de V12 modems bedoeld zijn voor het buitengebied…. *kuch*  wat een rare opmerking maar als het probleem blijft bestaan ligt het aan mijn lan netwerk… inmiddels loop ik al 3 maanden te kloten met een onstabiele verbinding.  voor mij blijft er nog 1 oplossing… retour naar ziggo.

Ik raad je aan om te kijken of je deze ONT op het moment hebt:

https://www.kpnwebshop.com/zoeken/xgspon-ont/2?origin=915&q=ont

Als dat zo is en je hebt ook de error 

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Zou ik echt gaan aandringen dat ze het moeten vervangen met de oude Nokia GPON tot dat ze het achterliggende probleem gevonden hebben en opgelost. 

https://www.kpnwebshop.com/g-010g-q-gpon-ont-indoor-1ge-scapc2/2?origin=913

 

Ook zou ik dit topic bekijken als ik u was  daar hebben ze hem na maanden nu teruggezet naar de Nokia GPON en nu zijn de problemen voor bij (raad je aan om naar dit topic te wijzen als je KPN benaderd voor een monteur) 

 

 

Ik zelf ben overigens overgestapt naar T-mobile omdat die nu ook gebruik mogen maken van het KPN glasvezel netwerk. Die hebben de xgspon ONT ook vervangen naar een gpon en heb nu weer een stabiel 1gbit netwerk. Dus die optie heb je ook nog naast Ziggo als ze het niet (kunnen/willen) oplossen. 

Beste guus, die XGSPON ONT had ik inderdaad en nadat deze vervangen is zijn de problemen begonnen, monteur wilde niets weten van het vervangen en de oude  terugplaatsen ik heb hem zelfs nog liggen. inmiddels al weer een aantal disconnects gehad en ben er wel een beetje klaar mee nu.

 

wellicht is T-mobile ook een goed idee, ik ga het in overweging nemen !  bedankt voor je reaktie.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PetervanderB, ik zie nog een melding openstaan. Daar kan ik nog een toevoeging op doen. Maar ik zie ook al 2 dagen geen problemen meer. Althans ik zie geen verbrekingen meer. Jij ervaart ze nog wel steeds begrijp ik?

Want dan ga ik dat meenemen naar de Technische Dienst. 

Hoi bart,

 

of ik ze nog ervaar ? ja dus (zie hieronder)  hebben weer een keer gebeld en komende donderdag

komt er weer een monteur, ik ga hem vragen de oude GPON terug te hangen heb hem hier nog liggen namelijk, hopelijk is dit de oplossing, zoniet dan ga ik mijn abbonement beeindigen en overstappen

ben er inmiddels wel helemaal klaar mee namelijk.

 

 

Goed weekend !

 

Peter.

Reputatie 7
Badge +20

Hopelijk heeft deze monteur de oplossing. Hoor graag hoe dat bezoek verlopen is.