Vraag

Opeens geen Spotify korting meer na aangaan KPN glasvezel, ondanks afspraak

  • 2 April 2020
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Naar aanleiding van aanleg glasvezel kreeg ik een KPN verkoper aan de deur of ik toch niet wou overstappen naar KPN. In eerste instantie had ik hier geen oren naar, omdat ik met de snelheid van Ziggo tevreden was (geen klachten) en F1 liefhebber ben. Na de info dat KPN ook Ziggo in het pakket heeft en ik dit 1 jaar gratis zou krijgen, toch in gesprek gegaan. Mijn internetsnelheid zou van 50 naar 200MB gaan en ik kreeg een garantie dat ik overal 100% wifi in huis zou hebben, dit werd door een monteur aangelegd en zou getest worden (hij zou indien dit nodig zou zijn extra kastjes plaatsten). Het abonnement was de eerste 3 maanden gratis en daarna 60 euro. Ik betaalde bij Ziggo 51 euro en was nog niet overtuigd. De verkoper vroeg mij of ik Sportify had en dit is het geval: dan zou ik ook nog eens 5 euro korting per maand ontvangen. Door de Corona is er echter geen monteur langsgekomen en moest ik de installatie zelf doen. De wifi snelheid op zolder is 9MB en krijg ik niet sneller. Ik heb gebeld over de Spotify korting, maar het blijkt dat ik deze helemaal niet krijg omdat ik geen mobiel abonnement heb van KPN. Dit zou ook in de overeenkomst staan (die ik overigens helemaal niet heb ontvangen). Ik heb begrip dat de installatie niet door KPN kon plaatsvinden, maar voel me wel belazerd over het niet krijgen van de Spotify korting. Hebben meer mensen dit meegemaakt ? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hallo Andretti, welkom op het forum! Wat jammer om te lezen dat de realiteit niet zo blijkt te zijn als je is verteld. Graag wil ik hier even verder naar kijken om te zien wat je nu hebt en in hoeverre dat overeenkomt met wat er gezegd is. Ook kan ik je dan een kopie van de overeenkomst toesturen en kijken wat we verder kunnen doen. Vul hiervoor je forumprofiel in en laat even weten wanneer je dat gedaan hebt.

Hallo Eric, dit had ik al gedaan.

mvg

Andre

Reputatie 7

Excuses, Andre, dan heb ik daar overheen gekeken. Het is inderdaad zo dat je de €5 entertainmentvoordeel, zoals die korting heet, alleen krijgt als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt. Ik zie dat je eind maart hier ook een klacht voor  hebt ingediend. De klachtcollega's hebben je een aantal keer geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. Wel staat hier genoteerd wat de uitkomst van de klacht is. En dat is hetzelfde antwoord als ik je ook geef. De korting is alleen toepasbaar in combinatie met een mobiel abonnement. Daar valt niets aan te veranderen. Mijn excuses dat de verkoopcollega je in deze verkeerd geïnformeerd heeft. Hij had bij je moeten controleren of je wel aan de voorwaarden voldeed. 

 

Dan,  je geeft ook aan dat de wifi op zolder niet optimaal is. 9 Mbit is inderdaad weinig. Ik vermoed wel dat hier, gezien de waarschijnlijke afstand tot je Experia Box, zonder hulpmiddelen geen hele grote verbetering mogelijk is. Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als je wifi slecht genoeg is kan daar uitkomen dat er Experia Wifi naar je worden opgestuurd. 

Hallo Eric, bij het aangaan van het abonnement is de korting voor Spotify (net als het gratis Ziggo abonnement) een verkoopargument geweest om mij “over de streep te trekken” door Kpn, zo simpel is het gewoon. Gemaakte afspraken worden dus niet nagekomen. 

De Wifi manager al lang geprobeerd, hier kwam juist de 9MB uit voort. 

Kpn heeft inderdaad een aantal keren gebeld, alleen na 1 keer overgaan de telefoon opgepakt en toen werd de verbinding verbroken, dit ook al bij KPN aangegeven.

Eind maart 2021 staat groot in de agenda, dit abonnement wordt zeker niet verlengd.

 

Reputatie 7

Ik kan me dat voorstellen, Andre. Aan hetgeen is voorgevallen kan ik niets meer veranderen. Wel heb ik, aangezien ik hier kan zien wie jouw bestelling heeft ingevoerd, feedback gegeven. Zodat, als er over entertainmentkorting wordt gesproken, wel gecontroleerd wordt of er een mobiel abonnement bij KPN aanwezig is.

 

Verder zie ik hier je Wifi Manager resultaten terug en die geeft aan dat je 39-41 Mbit haalt. Ik kan alleen niet goed zien of dat ook de waarde is die je op zolder gemeten hebt. Zo ja, dan is dat een uitstekend resultaat gezien de afstand tot je Experia Box. Als deze waarde op een andere verdieping is gemeten, dan wil ik je vragen om de Wifi Manager nog een keer te doen en dan expliciet te meten op zolder. 

Wel zie ik ook iets voorbij komen dat het signaal vanuit je glasvezelkastje niet helemaal optimaal is. Zou je daarvoor het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos willen maken. Kijk daarna of je wifi ook beter is geworden. Zo niet, herhaal dan op dat moment de Wifi Manager, en meet expliciet op zolder.  Komt er dan nog geen verbetering uit, laat het hier weten. Dan gaan we samen verder kijken. We willen verder wel graag dat je verdere ervaring bij ons beter is :)