Beantwoord

Uploadsnelheid 1.15% van downloadsnelheid

  • 4 April 2021
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

Mijn uploadsnelheid is 1.15 procent van mij downloadsnelheid. Waarom is dit zo laag?

Ik ben tevreden met mijn downloadsnelheid, maar een upload-snelheid van 10mbps is niet acceptabel voor een glasvezel verbinding.

 

 

icon

Beste antwoord door BarryBark 4 April 2021, 18:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6

Lastig te constateren. Ben je toevallig iets aan het upload naar het internet?
Probeer modem is even 30sec van het stroom af te houden en weer te koppelen,
Probeer de Glasvezel NT ook eens van het stroom af te halen.
 

Hi Pauwerful, bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn modem/router van het stroom afgehaald, mijn uploadsnelheid blijft echter op 10Mbps hangen. 

Ik ben ondertussen niets aan het uploaden.

 

Badge +19

Heb je dit gemeten direct het modem? Dus zonder switch of iets dergelijks?

Hi Joep,

 

Dank voor je reactie. Vanaf mijn modem in de meterkast loopt de verbinding naar een router in mijn woonkamer. Ik heb geen laptop dus testen direct bij de meterkast zal lastig worden. Heb jij hier een idee voor?

Badge +19

Hoe heb je nu getest dan?

Ik heb het probleem opgelost. Als ik een kabel direct naar mijn desktop trek vanaf het modem schoot mijn uploadsnelheid omhoog naar rond de 500Mbps. Dacht dat dit dus aan mijn router lag.

Na wat gespeur in de settings van mijn router (misschien staat QoS aan dacht ik). Kwam ik er achter dat de software voor mijn moederboord (Dragon Center van MSI) een built-in LAN manager heeft. Hoewel er geen setting in stond die de upload-snelheid leek te limiteren, heb ik de LAN manager compleet uitgezet. 

Ik zit nu op een upload-snelheid van rond de 550 Mbps. 

Heel gek dat dit probleem zich niet voordeed als er geen router tussen mijn modem en PC zit. Kennelijk werkt de LAN manager van mijn moederboord niet goed samen met de router.

Anyway, probleem opgelost. Dank voor jullie suggesties.

 

 

Badge +19

Het was dus even speuren maar dan heb je ook wat. Dit soort problemen zijn vaak terug te voeren op iets achter het modem. Fijn dat het gelukt is. Veel plezier ervan.