Vraag

Wat te doen als er geen goeie kanalen zijn

  • 4 April 2020
  • 33 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Wat te doen als er bij het 2.4ghz geen goeie kanalen zijn?

Is er een mogelijkheid om ons kanaal 14 te geven

(Dit gaat om de wifi trouwens we hebben 2 superwifi's)

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Hallo @Julian Borghuis , kanaal 14 bestaat niet in Europa.

Je zit nu op kanaal 11 met een perfecte waarde zo te zien.

Houd wel kanaalbreedte 20 aan en niet 40 of 20/40

 

Reputatie 5
Badge +6

Ja, waarom eigenlijk??

 

En ja, we hebben momenteel last van dat apparaten disconnecten van de superwifis

Hallo @Julian Borghuis , welke kanslen gebruiken de super wifi's?

Als je 3 devices hebt die wifi uitzenden, de kanalen vast instellen op 1, 6 en 11, dan verstoren in ieder geval je eigen apparaten elkaar niet en voor alle apparaten geldt kanaalbreedte 20.

Bij de 5.0 band kun je alles op AUTO laten staan c.w. zetten.

En aan de grafiek te zien heb je geen last van de buren, want de meeste waarden zijn 80 of hoger, daar heb jij dus totaal geen last van.

 

Reputatie 5
Badge +6

oke de 5 band zou ik naar auto zetten maar, ik bedoel met apperaten die van de wifi gaan bedoel ik dus telefoons. Wij hebben soms wel dat we een halve dag niet door hebben dat we geen wifi hebben opeens hebben we het en dan krijg je alles opeens binnen, ik dacht owww dat zou vast die samsungs zijn maar wat blijkt ik heb het nu ook op een huawei

Reputatie 5
Badge +6

c7f7099c9e86b9cf761628a803c4548c.png
https://gyazo.com/c7f7099c9e86b9cf761628a803c4548c

Dit moet dus goed zijn?!--startfragment>

Reputatie 4
Badge +3

ik zou het op kanaal 5 zetten. en de 5ghz op kanaal 36 of 40. 

waarshijnlijk staat je 5ghz boven de 100. en daar kunnen de apparaten niet goed tegen. 

kanaal 11 kan soms werken maar uit ervaring vaak niet. 

Reputatie 5
Badge +6

Dus

019c25d9faac3c4c22906da557cbe0c7.png
https://gyazo.com/019c25d9faac3c4c22906da557cbe0c7!--startfragment>

 

2.4ghz op 20mhz wel?

Reputatie 4
Badge +3

jep ziet er goed uit. 

 

Hallo @Julian Borghuis de 2.4 op kanaalbreedte 20 houden dan heb je het verste bereik en voor elk wifi punt een eigen vast kanaal, wat ik eerder schreef, 1,6 en 11, dat zijnkanalen die elkaar niet overlappen.

Reputatie 5
Badge +6

jep ziet er goed uit. 

 

Oke! laten we proberen.

Is het trouwens verstandig om daarbij de fritzbox wifi erbij aan te doen?

(heb ik momenteel wel)

Hallo @Julian Borghuis ,3 apparaten die je wifi verzorgen lijkt me genoeg of heb je een super groot huis?

Reputatie 5
Badge +6

Hallo @Julian Borghuis ,3 apparaten die je wifi verzorgen lijkt me genoeg of heb je een super groot huis?

Ik stuur wel men adres in prive

Reputatie 4
Badge +3

jep ziet er goed uit. 

 

Oke! laten we proberen.

Is het trouwens verstandig om daarbij de fritzbox wifi erbij aan te doen?

(heb ik momenteel wel)

ik zie het nut van de fritzbox wifi niet. waar staat die. tenzij het heel ver van de superwifi punt staat. meer dan 5 meter. 

Reputatie 5
Badge +6

jep ziet er goed uit. 

 

Oke! laten we proberen.

Is het trouwens verstandig om daarbij de fritzbox wifi erbij aan te doen?

(heb ik momenteel wel)

ik zie het nut van de fritzbox wifi niet. waar staat die. tenzij het heel ver van de superwifi punt staat. meer dan 5 meter. 

dat staat die wel

Reputatie 5
Badge +6

Jongens, 

 

Wat betekent als de superwifis (niet zo echt super) alks de lampjes blauw knipperen, Ik heb dit bij 1 heel vaak ( ongeveer 1a 2 keer per dag)

 

Dit gebeurt best vaak namelijk bij de master, bij de slave niet

Hallo @JanD , dat zou in de handleiding moeten staan, maar bij de zwarte experia wifi betekent het blauwe lampje verbonden met apparaat of bezig verbinding maken met apparaat (=modem).

 

 

Ik heb de super wifi punten weg gegeven

Die doen niks beter als de zwarte experia wifi

Trouwens heb ik alle wifi via een netgear r9000 draaien zeer groot huis

in de kelder 1 experia wifi

aangezien deze 3watt trekken

en mijn ex7000 boven de 10watt (gebruik ik niet)

Ik denk dat er wat anders een probleem geeft

@Julian Borghuis Je hebt 4 experia wifis

En ook nog super wifis

Waarom krijg je geen goede wifi dan

Misschien moet je alles weg halen en alleen de wifi van je fritzbox gebruiken

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Jongens, 

 

Wat betekent als de superwifis (niet zo echt super) alks de lampjes blauw knipperen, Ik heb dit bij 1 heel vaak ( ongeveer 1a 2 keer per dag)

 

Dit gebeurt best vaak namelijk bij de master, bij de slave niet

Hoe is deze aangesloten dan? Directe kabel met de router? Of zit er wat tussen? Zo ja, wat?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @JanD , dat zou in de handleiding moeten staan, maar bij de zwarte experia wifi betekent het blauwe lampje verbonden met apparaat of bezig verbinding maken met apparaat (=modem).

SuperWifi's moeten groen zijn. Blauw of paars is slechte verbinding. 

Reputatie 5
Badge +6

Experiawifis gebruik ik niet meer.

(Heb ze wel nog)

Dit omdat de superwifis wel door heel het huis internet vol bereik geven met 2 en de experiawifis deden dat niet.

Ik heb vaak een blauw knipperend lampje bij de master, wat moet dit nou zijn in de interface hebben ze 4 streepjes van de 5

Reputatie 5
Badge +6

Hier btw een filmpje van men netwerk indeling

En heel toevallig knippert daar het lampje toen ook aan het einde zie je de master superwifi

Reputatie 5
Badge +6

Jongens, 

 

Wat betekent als de superwifis (niet zo echt super) alks de lampjes blauw knipperen, Ik heb dit bij 1 heel vaak ( ongeveer 1a 2 keer per dag)

 

Dit gebeurt best vaak namelijk bij de master, bij de slave niet

Hoe is deze aangesloten dan? Directe kabel met de router? Of zit er wat tussen? Zo ja, wat?

 

Een netgear switch van kpn (die grijze)

Reputatie 7
Badge +24

En je gebruikt goede kabels? Geen kabels waar de stekkertjes er zo aan zitten?

En eventueel nog een wandcontactdoos? Is die er? Probeer anders die master eens rechtstreeks aan de Experiabox te knopen. Met bijgeleverde platte kabel.

Reputatie 5
Badge +6

Die master zit in de muur stopcontact.

Rechtstreeks, gaat niet wegens allemaal gedoe dat er dan komt.

Als kpn mij een gratis draadloos lan pakket geeft dan kan ik de tv op die dingen zetten en de superwifi weer aan de router

Reputatie 7
Badge +24

KPN geeft u niets. Je zult het toch moeten zoeken in de verbinding. Als de SuperWifi steeds paars of blauw oplicht, dan is de verbinding gewoon niet goed.