Beantwoord

Wegvallende bedrade verbinding

  • 10 May 2020
  • 14 reacties
  • 225 keer bekeken

Badge

Beste,

Wij hebben ook dit probleem van wegvallend internet. Ook bedraad hebben we dit probleem. 
1 a 2 jaar geleden al 3 keer een monteur langs geweest, werd toen wel iets beter. Sinds kort (na lange tijd) weer eens wat online gegamed. Dit is echter bijna niet te doen door het elke keer wegvallen van mijn bedrade internet. Wanneer ik een speedtest doe lijkt alles normaal, maar ook met het kijken van YouTube filmpjes om mij telefoon merk ik dat ik zelf vaak mijn WiFi uitzet omdat 4g veel stabieler is. Dit lijkt me toch niet de bedoeling van een (duur) betaalde internet verbinding. Na enkele jaren van lichte irritatie begint de irritatie nu weer wat te groeien.  
 

met vriendelijke groet,

 

Bram de Jong 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 May 2020, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Bramdejong84 . Welkom op het forum.

Wat gebeurt er precies als die verbinding wegvalt? Wat zie je dan op de experiabox gebeuren? 

Badge

beste Erwin
 

Geen idee. Daar heb ik eigenlijk nooit op gelet. 
Kun je kijken wat er in het verleden al aan gedaan is? We hebben de problemen al langer. Het is met online gamen erg vervelend. 
 

Groetjes Bram

Ik vrees dat dat te lang is geleden. Ik zie helaas geen ticket informatie van langer dan 3 maanden geleden. 

Ik zie dat je vanmiddag ook telefonisch/chat contact hebt gehad. Wat is daar uit gerold?

Badge

Beste Erwin,

 

Daar is uitgekomen dat er een monteur langs moet komen. Alleen dat is door Corona niet mogelijk op dit moment. Heb jij anders nog een idee of zitten we voorlopig vast aan slechte verbinding? 
 

Groet Bram

Reputatie 4
Badge +4

Beste,

Wij hebben ook dit probleem van wegvallend internet. Ook bedraad hebben we dit probleem. 
1 a 2 jaar geleden al 3 keer een monteur langs geweest, werd toen wel iets beter. Sinds kort (na lange tijd) weer eens wat online gegamed. Dit is echter bijna niet te doen door het elke keer wegvallen van mijn bedrade internet. Wanneer ik een speedtest doe lijkt alles normaal, maar ook met het kijken van YouTube filmpjes om mij telefoon merk ik dat ik zelf vaak mijn WiFi uitzet omdat 4g veel stabieler is. Dit lijkt me toch niet de bedoeling van een (duur) betaalde internet verbinding. Na enkele jaren van lichte irritatie begint de irritatie nu weer wat te groeien.  
 

met vriendelijke groet,

 

Bram de Jong 


Dus het probleem treed alleen op als je bekabeld een bepaalde game speelt, gezien het probleem blijkbaar 2 jaar bekabeld niet aan de orde is geweest en… je hebt een probleem met wifi maar dat hangt er uiteraard wel vanaf waar je op dat moment zit (ten opzichte van je wifi punt).

Mogelijk kan je iets meer details geven van je abonnement, hardware en aangesloten apparatuur. 

Badge

Het probleem is er altijd geweest alleen merkte we er niet zoveel van doordat we het internet (glasvezel 50mb) niet veel gebruiken. Meestal 4g op mijn telefoon en af en toe eens netflix. Dat werkt redelijk, maar ook niet geweldig. Nu met gamen merk ik het weer en mij vriendin merker het nu met thuiswerken. De problemen zijn er in principe zowel bekabeld als via WiFi. Nu ik zo nu en dan weer game erger ik me er alleen veel meer aan. Hardware is PS4 en laptop. Ook hebben we een versterker van KPN op de bovenverdieping. 
 

groetjes Bram

Als je vriendin aan het werk is, wat merkt ze dan? Is dan letterlijk de hele verbinding weg? Wat moet ze dan doen om het op te lossen?

Hetzelfde wil ik graag van jou weten. Als jij zit te gamen, wat gebeurt er dan precies? Dit is op de PS4? Wat is de foutmelding? Kun je tevens de experiabox in de gaten houden als het gebeurt?

Als de experiabox namelijk uit zichzelf herstart is dat wel een geldige reden om een monteur proberen aan te sturen. 

(ik neem aan dat die ps4 met één lange kabel op de experiabox is aangesloten?)

Badge

Eigenlijk hoeven we niks te doen om het op te lossen. Het komt vanzelf weer terug. Ook bij Netflix ofzo kijken merk je dat af toe de verbinding slechter wordt en het beeld minder. Soms loopt hij ook vast of moet hij herladen. 
 

bij het gamen begint het met de audio (chatten in een party) die voor andere slecht te verstaan is. En dan gaat het beeld schokken. Het komt vanzelf weer goed. Alleen meestal niet heel erg lang. 
 

De ps4 is via een kabelaansluiting in de muur aangesloten op de experia box. Bij de experiabox en het glasvezel kastje zie ik niet echt bijzondere dingen. 

Moet ik me bij een kabelaansluiting een ingebouwd ethernet netwerk voorstellen? Heb jij in de woning overal van die aansluitingen? Ik probeer even uit te sluiten dat er bijvoorbeeld geen draadloze verbindingset tussen zit. 

Als je met de ps4 een netwerk test doet. Wat krijg je dan voor uitslag?

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Badge

Sorry Erwin,

 

ik dacht dat ik al een reactie had gegeven, maar niet dus. Ja een ingebouwd ethernet netwerk. Er zit absoluut geen draadloze verbinding tussen. De PS4 geeft geen bijzondere meldingen bij het testen. Alles lijkt goed. Alleen af toe valt de verbinding weg. Afgelopen week had ik vakantie en heb ik een enkele keer ‘s morgens gegamed. Dan lijkt het wel minder erg te zijn. Is er een manier waarop ik de verbinding kan testen behalve zo’n speedtest wat natuurlijk een momentopname is. 

Dan zou je er een soort bewakingssoftware op moeten aansluiten die telkens meet of de lijn ‘up’ is.

Wat ik vanaf hier kan meten (en zojuist ook weer gedaan heb), is of verbrekingen zijn in de toevoer van het signaal. Die zijn er niet. Dat wil zeggen: Tot aan de experiabox gaat het in ieder geval goed.

Ik wil twee dingen voorstellen: Een reset van de experiabox ( 10 seconden het reset gaatje indrukken). Hiermee brengen we de experiabox terug naar de basis en mocht er in die tussentijd een foutje ingeslopen zijn, halen we die er op deze manier uit. 

Verder wil ik jou een kabel toesturen van 10 meter. Als na die reset de verbrekingen op de PS4 blijven bestaan moeten we namelijk uitsluiten of het met jouw eigen bekabeling te maken heeft of dat de experiabox hier een rol in speelt.

Heb jij de mogelijkheid om (tijdelijk) een nieuwe kabel naar je PS4 te trekken? Puur om te kijken of de verbinding dan wel stabiel blijft.

Badge

Beste,

Dat resetten hebben we al 100 keer gedaan in de afgelopen 2 jaar. We hebben al 2 keer een nieuwe box gehad volgens mij. Een keer een nieuw glasvezel kastje. Het blijft gewoon een drama. Dat glasvezel is gewoon instabiel als maar zijn kan. En komt niet goed bij onze modem binnen ofzo. Dus problemen met bedraad en WiFi. Dan kunnen jullie wel blijven zeggen dat je niks meer dat niet goed is, maar wij betalen veel te veel voor veel te weinig. Als ik alles zelf moet testen en proberen te herstellen dan wil ik ook gewoon een maandloon van KPN ontvangen. 
 

groetjes Bram

Een simpel testje zou zijn om die ps4 (tijdelijk) met een lange kabel direct op de experiabox aan te sluiten. Als de verbinding daarna nog steeds wegvalt kan ik makkelijker een monteur op pad sturen. 

Zal ik je zo'n kabel toesturen?