Beantwoord

Wegvallende wifi/internet. Hoe los ik dat op?

  • 4 July 2022
  • 17 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik word er gek van dat elke avondĀ  de wifi weg valt of is zo slecht dat zelfs de wifi manager niet geopend kan worden!

Ik heb hier al vaker over geschreven maar volgens KPN medewerkers moest ik draadloze wifi versterkers erbij nemen. Ik zei als de wifi al niet fatsoenlijk binnen komt waarom versterken! De versterkers kunnen geen of weinig signaal niet versterken!!! Dus al met al wat gaan we aan dit probleem doen??? Het probleem komt het meest voor tussen 21.00 uur en 02.00 uur in de nacht! Mijn kinderen klagen constant over de shit verbinding kunnen geen Netflix of hou tube kijken! Ik zie het ook aan de wifi versterkers die slaan dan op Orange of ze blijven groen knipperen.Ā 

Het probleem zit niet in huis maar waarvan het vandaan komt dus buiten mijn huis?? Zijn jullie elke avond aan het updaten ??? Of wat kan het dan zijn teveel mensen op de zelfde frequentie!!!! Ik vermoed dat daar ergens het probleem ligt ! Dus Verras me en kom niet weer met dezelfde oplossingen die niet werken!??!

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 July 2022, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

Ā 

Nee ik heb die ronde wifi versterkers 3stuks ik heb ze gematcht !

Maar daar ligt het niet aan, het komt s,avond niet sterk genoeg binnen daarĀ  kan geen versterker tegen op! Laat het eerst maar eens 24 uur fatsoenlijk binnen komen daar ligt namelijk het probleem! Daardoor zijn mijn kinderen steeds door hun MB heen!! Vind dit zeer kwalijk!

Badge +19

Is het alleen de WiFi wat wegvalt of ook de bekabelde pc of laptop? Blijft de tv het wel doen? Start het modem opnieuw op of gaan er rode of oranje lampjes branden.Ā 

De tv blijft het gewoon doen! Maar in de avond tussen 21.00 uur en 02.00 in de nacht valt de wifi weg!

Waarom is dat???

Badge +19

Omdat de tv het blijft doen verwacht ik niet dat de verbinding het probleem is. Welk type modem heb je?

Ik heb een box 12 en 3 super wifi punten, en een bekabelde tv ! En glasvezel! Al jaren! Probleem bestaat al veel langer. Ik heb toen nieuwe box gekregen ging even goedĀ  daarna weer gedoe toen weer 3 super wifi punten besteld en betaald!!! Ik ben al 27jaar bij de KPN maar dat maakt niet uit denk ik! Maar ben nog steeds niet tevreden! Ik heb al zo vaak gebeld of deze topic geschreven wie heeft de ultieme oplossing voor dit probleem??? Misschien moeten ze me op een andere frequentie zetten ik denk dat erop de mijne teveel aansluitingen zitten! Maar ja waarom zou je iets proberenĀ  en met ideeĆ«n komen die toch gelijk afgeserveerd worden. Ben benieuwd naar de reactie!

Badge +19

Een moderater kan de verbinding uitlezen.Ā  Wellicht komt daar wat uit. Een moderater reageert op korte termijn.Ā 

Wat is een moderator?? Waar moet je dat doen en hoe?

Badge +19

Een moderater is de medewerker van kpn die op de berichten hier reageert. Je herkent ze aan het kpnlogo achter hun naam. Waarschijnlijk wordt jouw bericht morgen of overmorgen opgepakt.Ā 

Oke dank je wel

Wifi die wegvalt of het niet meer doet of het signaal is zwakker?

Onderzoek

  1. Test wanneer de overbidding slecht is volgens je kinderen of je dit ook hebt als je bij de kpn box in de buurt zit.
  2. Om zeker te weten dat je met de box verbind even de wifi uit en weer aan zetten op je telefoon/laptop. Of gewoon die versterkers er uit halen.
  3. Gebruik een wifi analyser op je telefoon om te kijken of de kanalen niet bezet zijn.
  4. Log in de box in en verander je kanaal en kijk wat er dan gebeurd.
  5. Als je toch in de box zit even de log uitlezen op waarschuwingen en kritieke fouten.
  6. Schakel 5 ghz uit en kijk of het beter gaat op alleen 2.4 ghz
  7. Doe dit ook met 2.4ghz en kijk of het op 5ghz beter gaat.

Je doet dit alles om uit te sluiten dat externe factoren de oorzaak zijn. Omdat je een snelle verbinding hebt ben je ook kwetsbaar voor ddos aanvallen en dergelijke. De log bied daar meer inzicht in.

Heb je slechte wifi probeer dan iets met een vaste kabel en kijken of het apparaat met vaste kabel er ook last van heeft. (Nee niet de tv)

Hier moet een resultaat uit komen waar je mee aan de gang kan.

Succes

Vraag 1,2,3 heb ik al gedaan! Wifi tester kreeg ik niet een aan de gang kwam er niet doorheen zo ook KPN thuis kwam er niet door speedtest kon niet worden geopend! Als ik nu de test doe 8,50uur heb ik downloads 83.0. Upload93.3 ping 7 jitter 1ms en dat is vreemd dat het rond deze tijd wel goed zit!

De rest moet ik gaan uitzoeken hoe dat werkt. Eigenlijk moet er getest worden tussen die 22,00/02.00uur

Vraag 4 tm7 durf ik niet omdat ik bang ben dat alles in de soep loopt! Kan dit niet iemand regelen van de KPN !! Heb er al zoveel tijd in gestoken word er moedeloos van!

Reputatie 7
Badge +20

HoiĀ @Ik heb ook storing 562, welkom op ons forum!
Heb je in de afgelopen week je box12 ook nog teruggezet naar de fabrieksinstellingen met het resetknopje achterop? Er is nu namelijk een update uit die een aantal dingen oplost.
Ik kan deze stappen niet voor je op afstand doen maar als je ze graag doet met begeleiding vanuit KPN kun je hierover ook altijd even met ons bellen op 0800-0402!

Dat gezegd hebbende hebben we hier ook nog een paar handige kennisbankartikelen voor en natuurlijk onze online wifimanager!

Ā 

Reputatie 4
Badge +2

Ā Laat het (Wifi) eerst maar eens 24 uur fatsoenlijk binnen komen daar ligt namelijk het probleem!Ā 

@Ik heb ook storing 562Ā . Wifi komt nooit 'binnen' en wordt niet door KPN 'aangeleverd'. Wifi creĆ«er je zelf, in jou geval metĀ van de KPN box12 als startpunt, die het vervolgens doorzet naar de repeaters (versterkers). Er kunnenĀ veel interne 'verstoorders' zijn die het wifi signaal negatief beĆÆnvloeden. KPN is hier echter niet debet aan.Ā 

Kijk bijvoorbeeld eens op:

https://techpulse.be/tips/219904/7-hindernissen-voor-je-wifi-signaal/

https://www.caiway.nl/nieuws/2019/12/12/van-deze-apparaten-wist-je-niet-dat-ze-je-wifi-signaal-verstoren

HoiĀ @Ik heb ook storing 562, welkom op ons forum!
Heb je in de afgelopen week je box12 ook nog teruggezet naar de fabrieksinstellingen met het resetknopje achterop? Er is nu namelijk een update uit die een aantal dingen oplost.
Ik kan deze stappen niet voor je op afstand doen maar als je ze graag doet met begeleiding vanuit KPN kun je hierover ook altijd even met ons bellen op 0800-0402!

Dat gezegd hebbende hebben we hier ook nog een paar handige kennisbankartikelen voor en natuurlijk onze online wifimanager!

Ā 

Hoi hoi ik heb het nog niet terug gezet naar fabrieks instellingen!

Zal morgen ochtend eens proberen Thomas!

Had vorige week wel gebeld naar KPN maar daar was het mega druk dus lange wachttijden.

Probeer het morgen wat jij hebt geschreven daar moet k hopelijk wel uitkomen.

Laat het je nog weten oke.

Groeten kitty

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Is goed! Houd ons op de hoogte!