Vraag

Wifi valt elke 2- 3 dagen uit op de Experia Box V10A

  • 3 October 2023
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Wij hebben al enkele weken problemen met de wifi.

Elke 2 - 3 dagen valt de wifi uit. In het begin kon ik de wifi weer online krijgen met de wifi manager. Maar dit werkt nu niet meer. Ik moet hem nu resetten met het knopje aan de achterkant van de Experia box v10A.

 

Meerdere keren de klantenservice gebeld.  De eerste gaf aan dat het probleem misschien de Experia box is. Dat hij een aantekening zou maken en als de wifi weer weg valt ik weer terug moest bellen. Dit een aantal keer gedan. De laatste keer dat ik belde kreeg ik te horen. De modem staat goed ingesteld werkt goed volgens ons dus dat de niet werkt wifi is uw probleem. 

We hadden eerst Asus Mesh routers hangen ik dacht dat hier misschien in het probleem in zat. Nu alleen de Experia box maar het probleem blijft.

 

Bekabeld doet de internet het wel goed. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Wifi valt elke 2-3 dagen uit Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi verbinding zo vaak wegvalt. Ook vreemd dat de bekabelde verbinding wel blijft bestaan. 

Je geeft aan dat op dit moment alleen nog de Experiabox aangesloten is. Valt de verbinding op alle locaties in de woning weg? 

Of zijn er plekken waar het wel goed werkt? 

 

Hoi Rutger,

 

De wifi valt weg op alle apparaten. De apparaten zien het wifi netwerk ook niet meer. 

Zoals ik al eerder aangaf hersteld de wifi alleen na een reset met het knopje achter op de router. En moet ik dus het wifi netwerk weer instellen.

Het duurt precies 3 dagen en dan valt de wifi weer weg. 

Ik heb net iemand van kpn gesproken en omdat hij niks geks in de router ziet kan hij me geen vervangende router toe sturen.  Hij stuurt wel een aanvraag naar een andere afdeling of ik misschien dan toch een vervangende router kan krijgen.

Ik word hier langzaam echt een beetje gek van.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wifi valt elke 2-3 dagen uit Ik kan mij voorstellen dat dit super irritant is. Ook omdat je het dus steeds weer opnieuw moet instellen. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Forumprofiel is ingevuld.

Ik hoor graag wat je voor me kunt betekenen.

Reputatie 7
Badge +15

@Wifi valt elke 2-3 dagen uit Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie voor het modem geen wegvallende verbindingen. Wat ook het blijven bestaan van de bekabelde verbinding verklaard.

Wat mij opvalt is dat je aangeeft dat de verbinding precies 3 dagen werkt en hierna wegvalt. 

Is er los van de Experiabox nog een ander apparaat aangesloten? Bijvoorbeeld een switch of een router? 

En zo ja, is er een mogelijkheid te testen zonder deze apparaten?