Vraag

App voor afstandsbediening

  • 25 March 2021
  • 10 reacties
  • 6126 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste KPN,

Zo te zien is er nog steeds geen app om de set top box vanaf je smartphone/tablet te kunnen bedienen. Ik vind dat echt een gemis. Zo ingewikkeld kan het ontwikkelen van zo’n app toch niet zijn? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Florus72 Welkom op het forum. 

De wens die je hebt is een wens die meerdere klanten uiten, ook bij andere providers zie ik. Op dit moment is het inderdaad nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Ook omdat er weinig telefoons meer verkocht worden met een infrarood zender ingebouwd. 

Wellicht dat dit in de toekomst wel gaat komen met bluetooth, maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen.

Reputatie 2
Badge

Dank voor je reactie. Ik snap alleen niet helemaal waarom er een infrarood sensor voor nodig zou zijn. De set top box zit toch in het wifi netwerk. Net zoals bijvoorbeeld je telefoon of tablet. Ik heb nu al een afstandsbediening app op mijn tablet voor mijn 10 jaar oude Samsung smart-TV en die werkt ook prima via het wifi netwerk. Ik zou niet weten waarom dat dan met de afstandsbediening van de set top box niet te bewerkstelligen zou zijn. 

Inmiddels al een Bluetooth app voor de 4K modellen?

Inmiddels al een Bluetooth app voor de 4K modellen?

Nee

Oa Xiaomi geeft infrarood. DIt merk is de Nr 3 van deze wereld. Genoeg reden om een app te ontwikkelen voor de Stb, lijkt mij.

Reputatie 1

Wordt er überhaupt al gewerkt aan het maken van een app voor de Aris om je telefoon als vervanger voor de Bluetooth afstandsbediening te gebruiken?

Voor bijna alle tv''s en settopboxen  is dat beschikbaar en mogelijk wat is de reden dat KPN hierin halsstarrig de uitzondering wil zijn?

​​​​

Reputatie 7
Badge +24

Kost geld om zoiets te laten ontwikkelen...

Reputatie 1

@Nick83 klantwensen negeren kost meer geld op den duur. 

De huidige afstandbediening werkt ook niet goed.

De vorige had 1 dag nieuwe batterijen en  leeg. Daarvoor heb ik een vervangend model maar ook deze werkt niet goed. Ik 2 TV toestellen met 2 veeschillende boxjes waar je de TV aansluit.

Misschien toch een idee om het via een app op te lossen.

Reputatie 4
Badge +1

Via Google home app kan ik m wel bedienen. Is geen dedicated app en niet alle knoppen zoals op de afstandbediening. Maar het kan wel