Beantwoord

Constant Foutcode 400 maakt fatsoenlijk tv kijken niet mogelijk

  • 13 May 2024
  • 19 reacties
  • 120 keer bekeken

ik ben al 2 jaar bezig om een goedwerkende tv te bekijken. Helaas lukt dat niet. Bel regelmatig kpn krijg medewerkers die soms begrip hebben voor de situatie en die dan het hele systeem doorlopen...heb 4 dus apparaten...als we die weer koppelen dan hebben we 2 tot 4 dagen geen foutcode...echter na enkele dagen krijgen we weer dat blauwe scherm te zien met foutcode 400..

verleden week even geturft hoe vaak we foutcode 400 hebben gezien...liefst 104x op één avond...weer een andere medewerker gesproken die zegt dat een systeem met 4 dus apparaten niet werkt...

Monteur hier gehad die zegt je moet andere ontvangers hebben...zij doet rapportage...maar geen enkele reactie van kpn...dus ik heb het onderhand wel gehad met mijn oude werkgever...waar ik mijn beste 23 jaar met veel enthousiasme heb gewerkt...jullie vormen de grootste ergernis door ons probleem niet op te lossen...jammer heel erg jammer..

 

Ps. Laten we afscheid nemen van elkaar of los mijn/ons probleem op

Admin: klantgegevens verwijderd uit openbare post

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 21 May 2024, 11:16

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Het kan ook aan uw tv liggen of HDMI kabel.

 

Foutcode 400 zegt mij verder helemaal niets.

Ik denk dat je deze bedoelt: Foutcode STB-NMC-400

En die code betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding met de Experiabox of Box12 kan maken.

Veel voorkomende oorzaak is dat er een DVS tussen zit.

 

En 4 KPN tv decoders?

Wat is uw echte download snelheid? 

 

P.S.

Dit is een openbaar forum.

Het is een klanten helpt klanten forum.

Een moderator kijkt en helpt ook. 

 

Ik heb 2x LG en 1 Samsung met 4x DVS..

Klaag hier al jaren over. 

Afgelopen week helemaal uit mijn dak gegaan 104x dat blauwe scherm met foutcode 400 gezien.

Medewerkers van kpn hebben diverse keren op verschillende wijze uitgelegd en geholpen de toestand te verbeteren; soms werkt het één uur en soms enkele dagen.

Monteur erbij gehad die zegt ontvangers moeten worden vervangen. Echter geen reactie van kpn op het bezoek van de monteur.

Soms neem ik een programma of film op zodat we niet eindeloos een zender voor of achteruit moeten doen zodat we rustig het opgenomen programma kunnen bekijken. 

O ja ook nog 2 WiFi versterkers aangesloten.

MAAR HET PROBLEEM BLIJFT...!!

Helaas komt kpn niet met een passende oplossing. Heb 23 jaar bij dat "mooie" bedrijf gewerkt. 

Maar nu is het een firma geworden waar ik mij heel erg aan erger....!!!

 

Reputatie 7
Badge +20

@vingerhoedmuseum 

Een DVS is vragen om problemen.

Doordat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit, werken ze steeds minder goed.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Maar voordat ik tips kan geven, moet ik echt meer weten:

  1. Welke KPN tv ontvanger je in bruikleen hebt.
  2. Welke Wifi repeaters heb je? 
  3. Wat is jouw echte download snelheid? 

 

En ik begrijp dat je de foutcode krijgt die ik vermelde:  STB-NMC-400

 

Badge +19

23 jaar geleden was een dvs wellicht een oplossing maar nu kan het echt niet mee. Hooguit twee en dan op dezelfde fase/groep zal misschien nog lukken maar 4 is echt teveel. U zal kabels moeten trekken.

Die DVS zijn geen 23 jaar...maar enkele jaren terug gekocht bij kpn. Als je zoiets verkoopt moet het toch...werken...of ben ik nou gek?? 

Badge +19

Net wat ik al zei. Soms werkt het maar soms niet. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is gewoon niet de bedoeling en zeker nu het electriciteitsnetwerk overbelast is komen de problemen. Kpn heeft niets te vertellen over het electriciteitsnetwerk 😉

Reputatie 7
Badge +20

Die DVS zijn geen 23 jaar...maar enkele jaren terug gekocht bij kpn. Als je zoiets verkoopt moet het toch...werken...of ben ik nou gek?? 

 

Zoals ik ook al melde, een DVS is vragen om problemen.

Het 230 volt netwerk is hier zo wie zo helemaal niet voor gemaakt.

En er zitten steeds meer storen apparaten op het 230 volt netwerk.

 

Enkele jaren terug was het misschien nog geen probleem.

Maar dit probleem wordt alleen maar groter.

 

Maar ik had een paar vragen gesteld, graag zie ik daar antwoord op. 

Je vragen hoop ik morgen te beantwoorden

2 soorten Arris

Super wifi 2.0

snelheid ...hoe moet ik dat weten?

Reputatie 7
Badge +20

2 soorten Arris

Super wifi 2.0

snelheid ...hoe moet ik dat weten?

 

  1. 2 soorten Arris?  Dus de Arris VIP 5202 en de Arris VIP 2952
  2. Super Wifi 2.0, dat zit dan wel goed.
  3. Meten, via deze link. 

UTP kabel is zo wie zo altijd het beste.

DVS er zo wie zo tussenuit halen. (VDS is vragen om problemen).

Super WIFI2 aansluiten volgens optie 3 (als je de Experiabox V10 hebt.  (als je de Box12 hebt, dan kan optie 6 ook)

(groene lijn is UTP kabel) Optie 1, 2 en 3 zijn voor u de beste opties. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @vingerhoedmuseum, het klinkt inderdaad alsof de DVS hier het probleem zijn. Zoals @Joep1965 ook al zei, is 4 DVS wel veel voor 1 netwerk. Het beste is om alle tv-ontvangers bekabeld aan te sluiten. Of inderdaad zoals @joop2011 zegt met behulp van de SuperWifi.

Maar de DVS kan ik zelf niet aanraden. Ja, misschien 1 set van 2, waarmee je 1 tv-ontvanger kunt aansluiten. Maar ook dan is het geen garantie dat het werk. Met de DVS stuur je namelijk het internet signaal via het elektriciteitsnetwerk en daar is het helemaal niet voor bedoeld. Dit kan goed werken als je weinig andere apparaten hebt aangesloten, maar tegenwoordig is het netwerk al snel overbelast voor een goede werking van de DVS. Helemaal als je LED lampen in huis hebt, kan je storingen ervaren.

Vandaar het advies om bekabeld aan te sluiten.

dus jullie zeggen dat het niet werkt

dat weten ze bij kpn dan ook toch

en toch heb ik 4 van die dvs apparaten gekocht van kpn

dat is toch verre van verstandig om die aan mij te verkopen

dan kweken ze dus enkel ergernis

Reputatie 7
Badge +20

dus jullie zeggen dat het niet werkt

dat weten ze bij kpn dan ook toch

en toch heb ik 4 van die dvs apparaten gekocht van kpn

dat is toch verre van verstandig om die aan mij te verkopen

dan kweken ze dus enkel ergernis

 

Het forum is een klanten helpen klanten forum.

 

En helaas, een DVS is vragen om problemen, zie mijn schema van KPN hoe je hem het beste kan aansluiten.

Als je een Smart tv hebt van na 2016, kan je hoogstwaarschijnlijk ook de KPN iTV app op de Smart tv gebruiken.

 

Wanneer heb je die ondingen DVS gekocht? 

 

Je kan ook je abonnement, als je contractvrij bent, omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en die werkt (zoals je in het schema kunt zien) via WIFI. 

Alleen dan is optie 5, 6 en 7 alleen als je de Box12 hebt (KPN modem / router). 

Reputatie 7
Badge +17

Uiteindelijk is de keuze aan jou, @vingerhoedmuseum. KPN verkoopt ze omdat ze wel goed kunnen werken. Maar we kunnen een goede werking niet garanderen.

Dus mijn advies is om toch te kijken naar een andere manier van aansluiten, zodat je weer ongestoord televisie kunt kijken.

Beste Denise,

Begrijpt u mijn teleurstelling als ik op één avond ...104x foutcode 400….op mijn tv scherm ziet verschijnen?

Groetjes

Bertus

Ps. En elke keer wanneer ik bel met KPN weer een ander antwoord krijg en wanneer een monteur een oplossing aandraagt en geen reactie komt van uw bedrijf….?

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap je teleurstelling. Maar de Community heeft ook al uitgelegd waardoor je dit probleem ervaart en hoe je dit kunt oplossen. Meer kan ik er niet van maken.

Dan wil ik graag van mijn overeenkomst met jullie af.

Ik vind dit bijzonder on-klantvriendelijk.

Ik koop iets wat dus niet werkt zonder dat ik bij aankoop geen waarschuwing heb gehad dat het niet werkt.

Jammer van mijn oud werkgever.

Dan toch maar een andere provider opzoeken die mij niet zo behandelt.

Maar wel zorgt dat ik naar tevredenheid tv kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +17

Nogmaals, de DVS die je hebt gekocht, KUNNEN goed werken. Maar er zijn ontzettend veel factoren die invloed hebben op de werking van de DVS. Er zijn nog een aantal dingen die je kunt proberen om het beter te laten werken, maar dit is geen garantie.

  1. Zorg dat de DVS punten allemaal op dezelfde stroomgroep zitten. Verspreid over verschillende groepen beïnvloedt de werking negatief.
  2. Zorg dat je maximaal 3 in 1 groep hebt aangesloten. Daarmee kan je 2 tv-ontvangers verbinden. Voor de derde zou ik een andere oplossing aanraden, bijvoorbeeld door deze bekabeld aan te sluiten.
  3. Zorg de de DVS punten in een enkel stopcontact zijn aangesloten. Als je ze op een dubbel stopcontact aansluit, zorg dan dat de andere leeg is. En sluit ze absoluut niet aan op een stekkerdoos! Je kunt wel een stekkerdoos aansluiten op de DVS, maar de DVS moet direct in het stopcontact.
  4. Zorg dat er zo min mogelijk LED apparaten zijn aangesloten in de buurt van de DVS. Dus geen LED lampen in de stekkerdoos die je aan de DVS koppelt. Dit heeft namelijk allemaal negatieve invloed.

 

Zoals je ziet, zijn er best wat dingen om rekening mee te houden. Het kan werken, maar kan ook niet werken. We kunnen hierop geen garantie geven.

De beste oplossing die ik je kan adviseren is om de tv-ontvangers bekabeld aan te sluiten. Eventueel kun je gebruik maken van de SuperWifi die eerder door anderen zijn aangeraden.

 

Mocht dit alles er toch nog toe leiden dat je jouw abonnement wilt opzeggen, dan wil ik je vragen telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Via deze weg kan ik een abonnement niet voor je opzeggen.

Reputatie 7
Badge +20

@Denise van KPN

 

LED lampen zijn niet het enige probleem. (meeste geven zelfs geen probleem)

 

Volgende o.a. wel:

Laders (o.a. de telefoonladers)

Föhn

Verkeert aangesloten zonnepanelen.

Voedings adapters (volksmond stroom adapters) 

Storing kan ook bij de buren (vele huizen verderop zelfs) komen.

etc. 

 

En inderdaad altijd op de zelfde elektriciteit groep (zekering) (volksmond stroom groep). 

Reageer