KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128300 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 7 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@DJ010 

Met dreigen bereik je niets.

Zie ook hier, voor de punten waar KPN nog aan werkt.

 

Zie hier voor de updates, woensdag komt er een grote update.

 

Reputatie 2
Badge

Ik dreig ook niet Joop 😁

Reputatie 1

Sinds twee weken gebruiker en wat een ongelofelijk drama en een enorme achteruitgang met de vorige box. Meerdere keren een storing per dag waarbij een reset noodzakelijk is. Erg vervelend als je midden in een programma zit. De wisseltijd tussen zenders verschilt enorm met oude box. Beeld duur weliswaar maar iets langer, maar is gewoon irritant als je anders gewend bent en geluid ‘hobbelt’ daar nog achteraan (als het geluid het al doet). En daarnaast zijn beeld en geluid soms wel en soms niet gesynchroniseert. Van de ‘helpdesk’ krijg ik de bevestiging dat er wat ‘issues’ zijn en ik de rit maar even uit moet zingen, plus ‘een fijne dag’./ wat een slechte reactie en KPN onwaardig om zo met haar klanten om te gaan. Zorg eerst voor een goed product en goed werkende software. 

Reputatie 1

Laat ik ook eens een positieve reactie toevoegen.

Ik heb veel respect met hoe KPN omgaat met de klachten, ik kan mij in de meeste aangegeven punten niet herkennen. 

Ik heb last gehad van het trage zappen, dit is met de verschillende updates voor mij opgelost.

Ik zie in elke update goede verbeteringen, ik werk zelf voor een software bedrijf en weet als geen ander dat je met een testgroep niet alle bugs kunt oplossen pas bij de uitrol van een product aan het grote publiek komen veel meer zaken aan het licht, verschillende hardware configuraties en gekoppelde geluid  bronnen kunnen voor best wat uitdagingen zorgen.

Ik heb vandaag de nieuwe update gekregen met HD+ ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit.

Ik denk dat we ook eens een keertje positief kunnen zijn en het team eens een hart onder de riem kunnen schuiven.

Reputatie 1

Ik ben een positief en optimistisch mens, denk en handel vanuit van het goede en ben daarnaast ook klant. En Eergens zijn er ook wel grenzen aan alles. Los van goedbedoelde producten en hardwerkende  medewerkers en dat er wat mis kan gaan herken ik volledig. De hamvraag is juist wat je er dán aan doet. Dat vind ik KPN onwaardig. I rest my case 

Reputatie 1

Ik ben een positief en optimistisch mens, denk en handel vanuit van het goede en ben daarnaast ook klant. En Eergens zijn er ook wel grenzen aan alles. Los van goedbedoelde producten en hardwerkende  medewerkers en dat er wat mis kan gaan herken ik volledig. De hamvraag is juist wat je er dán aan doet. Dat vind ik KPN onwaardig. I rest my case 

Het is wel een beetje raar dat je in twee topics met dezelfde vraag komt en daarbij aardig kortaf doet tegen de mensen die je trachten te helpen.

 Maar mensen zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde, ik heb denk ik een ander beeld bij positief en optimistisch.

Ik hoop echter dat voor jou de problemen worden opgelost.

Reputatie 2
Badge

@manuel ruiz lopez

is deze update die je heb gehad op de tv+ want ik heb deze nog niet gehad .

 

Reputatie 7
Badge +7

iOS is inderdaad van Apple die op de iPhone en iPad werkt.

Niet helemaal juist. iOS is voor de iPhone en iPadOS is voor de iPad 😅  Dat is even geleden uit elkaar gehaald door Apple. Er zitten echt verschillen in, zeker in de laatste versie.

Reputatie 2
Badge

Of hij is geïnstalleerd terwijl ik het niet door had dat kan ook natuurlijk,  en inderdaad wat je zegt kan ik me ook wel bij inkomen , het heeft mog ff tijd nodig om tv+ zo te krijgen dat iedereen  tevreden is 

 Nieuwe klanten kunnen alleen nog maar TV+ bestellen. Het is voor hen niet mogelijk om een 5202 of ouder te krijgen.

Ik voorspel je dat dit RAMPZALIGE gevolgen zal hebben t.a.v. klanttevredenheid als er niet grote stappen gezet worden om de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de TV+ Box sterk te verbeteren.

Is de nieuwe KPN+ box dan slechter dan de HMB 2260, die ik b.v. nog steeds heb?

Als je mijn berichten leest dan zou je daar zelf conclusies aan kunnen verbinden.

Laat ik mij maar niet gaan uitwijden over de pro's en con's van de TV+ Box, daar is het nu nog te vroeg voor.

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, beeld loopt steeds een kleine seconde vast, daardoor ook het geluid (zowel rechtstreeks op tv als via samsung k950 soundbar en ook via sony HT-Z9 soundbar) dit zijn niet de minste soundbars verkrijgbaar.

 

bovendien is de menustructuur een ramp en traag met zappen (geluid volgt na ruim 4 seconden na het zappen).

kortom deze gaan retour afzender !

 

Reputatie 7
Badge +7

Sinds twee weken gebruiker en wat een ongelofelijk drama en een enorme achteruitgang met de vorige box. Meerdere keren een storing per dag waarbij een reset noodzakelijk is. Erg vervelend als je midden in een programma zit. De wisseltijd tussen zenders verschilt enorm met oude box. Beeld duur weliswaar maar iets langer, maar is gewoon irritant als je anders gewend bent en geluid ‘hobbelt’ daar nog achteraan (als het geluid het al doet). En daarnaast zijn beeld en geluid soms wel en soms niet gesynchroniseert. Van de ‘helpdesk’ krijg ik de bevestiging dat er wat ‘issues’ zijn en ik de rit maar even uit moet zingen, plus ‘een fijne dag’./ wat een slechte reactie en KPN onwaardig om zo met haar klanten om te gaan. Zorg eerst voor een goed product en goed werkende software. 

Ik heb het al vaker gezegd in de TV+ updates maar ik herken de klachten vaak totaal niet. Zoals de meerdere noodzakelijke resets. Totaal geen last van. Dat is wat me blijft verbazen en vraag me dan af wat er zo anders is bij anderen die niet zo’n goede ervaring hebben. Ik denk inderdaad dat er nog wat kinderziektes zijn maar zie het wel rap verbeteren met de updates. Ik ben echt heel tevreden met TV+

Ik vind het juist wel leuk om te zien dat er met de feedback echt wat gedaan wordt door KPN. Dat niet ieder probleem meteen kan worden opgelost heeft met prioriteit te maken denk ik. Ook weten we als gebruiker niet altijd de uitdagingen en overwegingen die het verantwoordelijke team moet maken. De beste stuurlui staan aan wal.

De helpdesk krijgt natuurlijk de eerste “klappen” te verwerken en kan soms alleen de pijn wat pogen te verzachten als er wat problemen zijn met een product lancering of update met problemen. Het is jammer dat je je als klant niet gehoord voelt en het als KPN onwaardig ziet. Kritiek mag gelukkig ook hier gewoon worden geuit als het constructief blijft. Vooral blijven melden dus, want dan kan er wat aan worden gedaan. Soms niet vandaag maar dan wel morgen.

Reputatie 2
Badge

@excellent 

Ik had dat in het begin ook nu heb ik af en toe wel geluid maar geen beeld maar dat is ook 1 a 2 x per week gelukkig,  beeld is perfect nu en dat trage overschakelen van het kanaal kan je in he instellingen veranderen ik kan het alleen ff niet vinden nu maar het zit er wel , bij mij schakelt hij prima , nu de gids alleen nog ff veranderen in een update die vind ik echt irritant,  soundbar werkt hier prima gelukkig. 

Ff geduld hebben Excellent gaat echt goed komen met die kastjes 

Reputatie 7
Badge +20

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, er zijn ook dingen die nog beter kunnen, zie daarvoor de bekende bevindingen. Er wordt dan ook hard gewerkt aan verbeteringen mede door jullie feedback. De verbeteringen lees je in onze Product Updates

Mocht je verder nog samen willen zoeken naar oplossingen, want mogelijk zijn sommige problemen al op te lossen wil ik je aanraden om zelf een topic te starten. Dan kunnen wij daar verder uitvragen etc. 

 

Reputatie 7

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, ...

 

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, ...

 

Persoonlijk had ik een andere formulering gekozen die ietwat minder bagatelliserend over zou komen.

Reputatie 1

Ik zie vooralsnog geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.
Aantal verbeterpunten?

- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.
 

Vooral dat laatste punt is een irritatie (behalve dan dat beelkwaliteit ruk is). Ik verwacht met het terugknopje dat ik ALTIJD weer terug ga naar TV..

Reputatie 7
Badge +20

@MikeOne

 

Zie hier, morgen (5 april 2023) heb je de eerste 10 kanalen in een veel betere kwaliteit, als jouw downloadsnelheid voldoende is. 

 

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Ik geloof ergens gelezen te hebben, als je op 1 of zo klikt, dat hij naar die zender gaat. (weet het niet 100% zeker). 

Reputatie 7

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Die zit er inderdaad niet op.

Reputatie 2
Badge

Als je gewoon het kanaal in toetst waar je heen wil ga je daar naartoe vanuit het home menu .

En ja de kwaliteit van het beeld kan zeker wel wat beter , ik zit op glasvezel en met het vorige kastje was het aanzienlijk deter dan nu maar dat zal met de tijd wel beter worden , heb het ook ergens gelezen dat ze naar HD+ gaan maar tijd zal het leren en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt , 

Hoi @DJ010 

De betere HD kwaliteit komt morgen 😃

Eerst nog 1 tot en met 10. Uiteindelijke alle HD kanalen. 

Ik heb er 2 in bezit sinds 3 dagen, een en al gedonder met die TV+ krengen, ...

 

@Exellent, jammer dat je nog wat probleempjes ervaart, ...

 

Persoonlijk had ik een andere formulering gekozen die ietwat minder bagatelliserend over zou komen.

Daarin geef ik je gelijk. Wat probleempjes is ietwat te mager voor de problemen die er nu nog steeds zijn, ook na deze update. Deze week staat op https://www.totaaltv.nl/Totaal TV een uitvoerige test van de KPN TV+ decoder. En ik heb daarvoor het apparaat vier maanden mogen testen. En ja, deze decoder heeft grote potentie maar die is er op dit moment nog niet. Omdat….er op dit moment meer dan wat probleempjes zijn.

Reputatie 1

Ik ben maar weer teruggegaan naar de oude kastjes en overweeg om (iov van de oude kastjes) - de nieuwe kastjes maar weer gewoon terug te sturen. Het grote probleem (naast slechtere beeldkwaliteit- waar echt geen enkel excuus voor te bedenken is - maar nu (pas??) blijkbaar word opgelost) - is dat de android UI het gevoel geeft dat het primaire doel niet meer gewoon televisie kijken is. Het feit dat het terugknopje je niet gewoon terugbrengt naar tv kijken  (maar je door de menus heen blijft loopen) is onacceptabel (voor mij, maar vooral voor mijn niet zo handige vrouw). 
 

Mij dit kastje sturen na een pakket upgrade is gewoon weer een flinke fout van KPN. We zijn consumenten waar meuk gewoon hoort te werken.. we zijn geen BETA testers.

Ik wil het best nog een kans geven, alleen ik heb al twee mailtjes gehad van KPN dat ik oude spul moet terugsturen - dus ik weet niet hoe lang ik kan wachten..

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@MikeOne

 

Zie hier, morgen (5 april 2023) heb je de eerste 10 kanalen in een veel betere kwaliteit, als jouw downloadsnelheid voldoende is. 

 

Zit er geen knopje “tv” op de afstandsbediening?

Ik geloof ergens gelezen te hebben, als je op 1 of zo klikt, dat hij naar die zender gaat. (weet het niet 100% zeker). 

Dat klopt Joop. Nummer intoetsen en je krijgt de zender op je scherm. TV+ is een andere manier van TV kijken en je moet denk ik een beetje afstappen van de oude manier van kijken. Maar dat vind ik persoonlijk net de kracht van TV+. Maar er zullen zeker mensen een voorkeur hebben voor de classic manier van kijken. @wjb heeft een hele lijst met feature request gemaakt en hopelijk komt daar nu de focus op nu beeld en geluid langzaam onder controle komt. Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Reputatie 7

Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Ik hoop nog altijd dat KPN een mixed model zal introduceren waarbij het mogelijk wordt om de TV+ Box te combineren met een 5202.

Reputatie 1

Mijn developer mind zegt dat het toch relatief simpel zou moeten zijn om een classic mode / android mode instellingkje te introduceren? Ik ben best gewend aan complexe/drukke interfaces - maar voor mijn tv heb ik simpliciteit nodig. Een oudje (of mijn vrouw zelfs) kan hier simpelweg niet mee omgaan. De “Ik wil gewoon tv kijken” groep lijkt volledig over het hoofd gezien. En dat is jammer.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn developer mind zegt dat het toch relatief simpel zou moeten zijn om een classic mode / android mode instellingkje te introduceren? Ik ben best gewend aan complexe/drukke interfaces - maar voor mijn tv heb ik simpliciteit nodig. Een oudje (of mijn vrouw zelfs) kan hier simpelweg niet mee omgaan. De “Ik wil gewoon tv kijken” groep lijkt volledig over het hoofd gezien. En dat is jammer.

Ik snap zeker dat het voor een groep mensen wennen zal zijn. Ik kan moeiteloos schakelen in de nieuwe realiteit en ik zie er zelfs voordelen in, zoals het snel kunnen schakelen naar apps. Mijn ouders zijn rond de 80 en heb ik ook voorzien van TV+. De eerste vraag die ik kreeg nadat de eerste keer TV+ was opgestart: “waarom krijg ik nu altijd het menu te zien 😀”. Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+. Maar als je mensen helemaal los laat zonder wat instructie dan kan het mis gaan. Dat ben ik zeker wel met je eens. Ik denk dat het al veel zal schelen als in te stellen is dat er "gewoon” met TV beeld gestart wordt. Maar ja, ik denk dat er ook wel een beetje een commerciele gedachte achter zit om mensen te verleiden tot de aankoop van die mooie film of streamingdienst. En laat dat nu net in het menu staan...