Beantwoord

SHARP TV te koppelen met de 4K-Afstandsbediening

  • 5 May 2020
  • 26 reacties
  • 5418 keer bekeken

Reputatie 1

Ik probeer ook al een hele tijd mijn SHARP TV te koppelen met de 4K Afstandsbediening van KPN. Maar helaas zonder resultaat.

De optie zoals hier eerder vermeld in het instellingen menu de afstandsbediening instellen is bij mij niet zichtbaar. 😔

 

Wat zijn nog mogelijkheiden?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Applejack 6 June 2020, 22:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7

Hi @Applejack, welkom op het KPN forum. Je vraag is hier even blijven liggen, we hebben het erg druk op het forum. Sorry daarvoor. 

De optie zoals hier eerder vermeld in het instellingen menu de afstandsbediening instellen is bij mij niet zichtbaar. 😔

 

Dat klopt. Je kunt alleen via het menu van de KPN 4K ZTE ZX8001 kin je de afstandsbediening instellen.

Heb je de ARRIS VIP5202? Hier vind je de instructie: instellen van de KPN afstandsbediening 

 

Reputatie 1

Dank voor de reactie. 

 

Helaas is het via de verschillende manieren zoals u aangeeft met de link helaas nog niet mogelijk om hem te koppelen. 

Ik heb de snelkeuze manier al geprobeerd, waarbij sharp nr 8 moet zijn. Ook met meerdere mogelijkheden erna via de FFW knop geen resultaat. Ook allerlei 3 cijferige codes al geprobeerd die vermeld staan in diverse artikelen op dit forum. Ook hier helaas geen resultaat.

 

Hopelijk zijn er toch nog andere mogelijkheden. 

 

Reputatie 7

Dat is vervelend, @Applejack Het koppelen van de nieuwe ab met je tv is net even wat anders dan de vorige. Bij stap 2 wil het wel eens misgaan waardoor de koppeling niet voltooit. En heeft daarom misschien wel meerdere pogingen nodig om te succesvol te koppelen. 

Stappen voor het koppelen van de afstandsbediening: 

Stap 1

Stap 2
Druk 5 seconden op de Source-knop en druk gelijktijdig het nummer van de snelcode in [8], totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Stap 3. 
Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

Controleren: werkt de afstandsbediening? 

Stap 1.

Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

Stap 2.
Werkt het? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.

Reputatie 7

Hi Applejack, geen reactie gehad op het laatste bericht. Ik neem aan dat de afstandsbediening is gekoppeld en dat je geen hulp meer nodig hebt. Ik sluit hiermee je topic :)

Reputatie 1

Helaas is het nog steeds niet opgelost en lijkt er ook geen oplossing te zijn. 

We werken jammer genoeg maar met 2 Ab's

Reputatie 7

Hoi @Applejack, nee. Dat is toch niet de bedoeling? 

Ik weet zeker dat je de afstandsbediening op je tv kunt koppelen. Even hulptroepen inroepen, @PeterG. Zien we hier iets over het hoofd, heb jij nog tips? 

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je nu eigenlijk?

Even hulptroepen inroepen,@PeterG. Zien we hier iets over het hoofd, heb jij nog tips?

 

te koppelen met de 4K Afstandsbediening van KPN

Als je de tv ontvanger ZXV8001 (witte bolle bovenkant) hebt… Daarmee is koppelen (...) met een tv momenteel niet mogelijk. Het menu-item schijnt niet te werken. Gaat gerepareerd worden, maar pas als je de nieuwe software hebt. Die wordt nu langzaam uitgerold, dus kan nog paar maanden duren voordat je die hebt.

Reputatie 1

Mijn AB is de bluetooth versie, witte met zwarte onderkant.

Mijn ontvanger is de Arris VIP5202.

 

Zoals al eerder vermeld, heb ik zowel de standaard procedure (sharp = 8) als de uitgebreidere procedure (045, 328, 352) al gevolgd.

Ook codes die in andere topics staan.

Een AB reset al uitgevoerd en alles nog eens geprobeerd. Tot nu toe alles zonder resultaat 😔

Na de snelcode wel op de OK knop gedrukt?

Sharp moet geen probleem zijn met de nieuwe BT ab voor Arris vip5202, en de IR uitvoering voor Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260.

Uitleg 3-cijferige codes:
1. Codes Sharp: 045, 328, 352
2. Druk de source-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source-knop.

Snelcode procedure:

Houdt de source en de 8 gelijktijdig ingedrukt totdat het rode ledje op de ab brandt.
Druk op de sneldoorspoelen knop :fast_forward: !
Controleer of je de tv aan (en uit) kunt zetten en van volume kunt wijzigen
Indien JA: Druk de OK knop in om op te slaan!!!!
Indien NEE: Volg de procedure nogmaals (maar niet vergeten als het werkt met OK dit vast te leggen! :wink:

Reputatie 7

Hey @Applejack, het koppelen van de AB heeft soms wat uithoudingsvermogen nodig. Maar de aanhouder wint. Nog een poging om het rust door te nemen zal vast lonen. Heb je Peter zijn laatste post nog gelezen? We zijn erg benieuwd naar het resultaat :) 

Reputatie 1

Beste @Nadia en @PeterG ,

 

Dank voor alle moeite. 

Zojuist nogmaals geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. Jammer. 

Precies de instructies gevolgd. Lampje word gewoon rood, alleen de TV werkt echt op geen enkele manier mee. Heb zelfs via de camera van telefoon even getest of de AB wel een IR signaal stuurt.

Dat doet die gelukkig wel, maar de IR codering komt blijkbaar nog niet overeen op mijn Sharp TV (de 50BJ3E voor het geval dit nog verder kan helpen) 

Er kan iets fout zijn met die ab natuurlijk. Het lijkt me nuttig als @Nadia je éénmalig een nieuwe (voor Arris vip5202 Nadia :wink: ). Doet die het wel dan was de eerste defect. Doet die het ook niet dan is het voor jouw model TV niet ondersteund.

Reputatie 7

Wat gek dat het allemaal maar niet wil lukken, @Applejack Misschien een ‘domme’vraag. Heb je de tuner tijdens het koppelen goed in zicht van de afstandsbediening? Niet achter een kastje verstopt o.i.d? 

Mocht het écht niet lukken, dan stuur ik je met alle gemak een nieuwe ab. Het moet toch eens gaan werken :) Wil je daarvoor je forumprofiel invullen met je gegevens? :)

Reputatie 1

De tuner is inderdaad heel mooi in zicht. 

Technisch zou dat voor de TV functie niet hoeven uitmaken, maar heb het inderdaad wel goed in zicht zonder andere belemmeringen 😊

 

Heb zojuist mijn profiel gegevens aangevuld. 

 

Dank alvast voor alle moeite! 

Reputatie 7

@Applejack, er is een nieuwe afstandsbediening geschikt voor de Arris VIP5202 onderweg naar jou. Je hebt een bevestigingsms ontvangen, binnen 1-2 werkdagen ligt ‘ie op je deurmat. 

We zijn erg benieuwd naar je ervaring met de nieuwe ab. Laat je het aan ons weten? :)  

Reputatie 1

@Nadia dank voor de inspanning.

Heb zojuist een sms ontvangen. 

Ik laat spoedig weten of het hiermee wel lukt. 

 

Dank voor de moeite ☺️

Reputatie 7

Heb je de nieuwe afstandsbediening binnen, @Applejack:fingers_crossed_tone2:

Reputatie 1

Ik heb vanmiddag de AB gekregen, helaas ook met deze is het jammer genoeg niet mogelijk om hem te koppelen 😔

Reputatie 7

Dat is vreemd, @Applejack. Ik licht nog voor de zekerheid de uitleg van @PeterG uit. Wil je dat nog eens nalopen. Soms moet je echt even geduld hebben voordat de ab en  tv elkaar vinden :)

Na de snelcode wel op de OK knop gedrukt?

Sharp moet geen probleem zijn met de nieuwe BT ab voor Arris vip5202, en de IR uitvoering voor Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260.

Uitleg 3-cijferige codes:
1. Codes Sharp: 045, 328, 352
2. Druk de source-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source-knop.

Snelcode procedure:

Houdt de source en de 8 gelijktijdig ingedrukt totdat het rode ledje op de ab brandt.
Druk op de sneldoorspoelen knop :fast_forward: !
Controleer of je de tv aan (en uit) kunt zetten en van volume kunt wijzigen

Indien JA: Druk de OK knop in om op te slaan!!!!
Indien NEE: Volg de procedure nogmaals (maar niet vergeten als het werkt met OK dit vast te leggen! :wink:

 

 

Reputatie 1

Helaas werkt de normale manier niet. 

Maar net nog eens gezocht op dit forum en kwam een antwoord van gisteren tegen waarin staat dan de code 366 (Blaupunkt) geprobeerd moet worden.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/code-afstandsbediening-voor-sharp-aquos-tv-490459

 

En wonder boven wonder, deze code werkt wel! 😊😊😊

Dus mijn advies is om de codelijst aan te passen en nummer 366 toe te voegen bij het merk Sharp. 

Reputatie 7

Ik quote Rudi:

Als je een nieuwe Sharp tv hebt, is deze wss in polen gemaakt bij UMC. Code 366 (blaupunkt) werkt hier waarschijnlijk op

Ahah! Dat moet je maar net weten. Wat fijn dat een deskundige zich hier heeft gemeld met deze achtergrond informatie. Ik heb dit intern doorgespeeld, zodat we het op de site en software kunnen aanpassen. Dank voor je speurwerk, @Applejack! :D

 

die van mij werkt ook niet zelfde liedje

Helaas werkt de normale manier niet. 

Maar net nog eens gezocht op dit forum en kwam een antwoord van gisteren tegen waarin staat dan de code 366 (Blaupunkt) geprobeerd moet worden.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/code-afstandsbediening-voor-sharp-aquos-tv-490459

 

En wonder boven wonder, deze code werkt wel! 😊😊😊

Dus mijn advies is om de codelijst aan te passen en nummer 366 toe te voegen bij het merk Sharp. 

Op de Sharp 42CI2EA die nu verkrijgbaar is bij de Liddl werkt code 366. Hartelijk bedankt.

Reputatie 7

Hallo @Gerard Hoefsmit. Welkom op het KPN Forum. Fijn dat je via dit topic een oplossing hebt gevonden voor de Sharp 42CI2EA . Bedankt voor je bericht :)