Beantwoord

iPhone 15 laten repareren onder garantie

  • 21 May 2024
  • 12 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een storing met mijn IPhone 15 die ik via KPN heb besteld. Er zit nog garantie op. Ik heb de probleemoplosser van de service desk geprobeerd tot en met de hard reset (factory reset). Het probleem zijn de systeemgeluiden, deze zijn niet meer hoorbaar. Alarm, Siri, etcetera doen het niet meer. Speaker is niet stuk, filmpjes, muziek e.d. werken prima. Ik heb een soort formulier gevonden waar ik het toestel kan aanmelden ter reparatie, maar daar wordt meteen gerept over kosten die gemaakt zullen worden. Hoe zit dat nou precies, waarom kan ik niet eerst met een helpdeskmedewerker spreken? Via de site raak ik hopeloos verdwaald, er is nergens een telefoonnummer of een chatmogelijkheid. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 May 2024, 20:40

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @4rch1t3ct ,

Je kunt KPN hiervoor telefonisch bereiken via 0800-0402. Op werkdagen tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00. KPN is niet meer te bereiken via de chat. Wel nog eventueel via X of Facebook. 

Maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om met dat toestel een bezoekje te brengen bij een KPN-winkel. Daar kunnen ze je verder helpen met het vervolg van de procedure. 

Hier staat nog wat meer informatie: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/schade.htm#/ser-mobiel-schade/ser-mobiel-schade-toestel-niet-verzekerd 

 

Reputatie 1
Badge

Bedankt @Noordzee ga ik doen. Zal een update posten als ik meer weet wat het euvel was.

Reputatie 7
Badge +9

Als je iPhone binnen de 12 maanden zit zou ik gewoon naar de Apple store gaan (mocht je in de buurt wonen), je heb het eerste jaar ook via hun direct garantie en recht op reparatie. Maak een afspraak: https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/
Scheelt je waarschijnlijk een aantal weken wachten vergeleken met het opsturen naar KPN voor reparatie.

Reputatie 1
Badge

@SaltyBart ook een goeie tip, helaas lijkt er niet eentje in de buurt (Groningen) te zitten

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @4rch1t3ct, is je telefoon inmiddels opgegeven voor reparatie? 

Reputatie 1
Badge

@Jeroen van KPN bedankt voor de opvolging, ik heb een afspraak staan bij de webwinkel van KPN in Groningen voor a.s. zaterdag. Hopelijk kunnen ze me verder helpen.

Reputatie 7
Badge +19

Ik ga er van uit dat de collega's van de KPN winkel jouw verder kunnen helpen. Hopelijk heb je snel weer een goed werkende telefoon! 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @4rch1t3ct ,

Je kunt KPN hiervoor telefonisch bereiken via 0800-0402. Op werkdagen tussen 8.00 en 18.00, op zaterdag tot 17.00. KPN is niet meer te bereiken via de chat. Wel nog eventueel via X of Facebook. 

Maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om met dat toestel een bezoekje te brengen bij een KPN-winkel. Daar kunnen ze je verder helpen met het vervolg van de procedure. 

Hier staat nog wat meer informatie: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/schade.htm#/ser-mobiel-schade/ser-mobiel-schade-toestel-niet-verzekerd 

 

Bedankt @Noordzee ga ik doen. Zal een update posten als ik meer weet wat het euvel was.

 

En @4rch1t3ct ?

Ben je gisteren wat wijzer geworden in de winkel? 

Reputatie 1
Badge

Beste @Noordzee de telefoon is opgestuurd ter reparatie door KPN.

Wat ik heb geleerd:

  • Omdat ik geen zakelijk contract heb krijg ik geen vervangende telefoon. Ik snap dat dat een normale gang van zaken is maar bij een telefoon die zo nieuw is vind ik het niet heel klantvriendelijk. Ik ben m toch minstens 10 dagen kwijt.
  • Zonder fysieke sim-kaart is het onmogelijk om een e-sim op je oude telefoon (in mijn geval een Galaxy S21) geïnstalleerd te krijgen. Om een e-sim te installeren moet je namelijk een SMS kunnen ontvangen en daar heb je een werkende telefoon voor nodig. De medewerker bij de shop mompelde daar wel iets over maar wist ‘ook niet precies hoe dat zat’.
  • Op een zaterdag moet je bereid zijn om minstens 30 minuten aan de wacht te blijven voordat je iemand van de helpdesk krijgt.
  • De KPN shop kan je meteen een vervangende sim kaart leveren, aldus de helpdesk. Dit klopt - zeer snel geholpen door de veel kundigere medewerker die me in de middag heeft geholpen.

Ik ben dus gisteren twee keer heen en weer gereden (ca 1.5 uur per trip) maar ik kan weer bellen met mijn oude reserve telefoon. Nu maar afwachten wat ze vinden. 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat je weer kunt bellen via een andere telefoon! Het kost je inderdaad zo zowat een hele zaterdag, maar uiteindelijk is het zo gelukkig geregeld. 👍

Reputatie 1
Badge

Even een kleine update, het is inmiddels alweer 9 dagen geleden en de telefoon is sinds 31-5 ‘in reparatie’. Ik ontvang verder geen updates, als ik morgen nog niets heb gehoord ga ik maar weer bellen. Blij wordt ik er niet echt van…

 

Reputatie 1
Badge

Nog een update; toestel wordt opgestuurd. ‘Geen defect geconstateerd’, ik houd m’n hart vast…

 

Reageer