Vraag

Beheerderswachtwoord voor de webinterface van de Box12 niet kloppend

  • 3 April 2023
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een nieuwe modem van jullie ontvangen (box12) en alles werkt prima. Alle bestaande superwifiboxen zijn operationeel.

Maar het beheerderswachtwoord werkt niet zoals op de sticker is aangegeven. Ook als ik de beheerderswachtwoord scan en daarmee probeer in te loggen.

 

Eerder is er al een issue verholpen dat de oude CID van de vorige modem bleef bestaan. Dit is telefonisch opgelost (door een device renew door jullie hulp, heel fijn, daardoor werkt alles weer prima).

Misschien werkt het beheerderswachtwoord niet goed, omdat daarvoor ook al het CID niet goed werkte.

 

Als ik via een netwerkkabel verbonden ben, denkt de verbinding dat ik weer met de oude CID gekoppeld ben.

 

Willen jullie op afstand een nieuw beheerderswachtwoord instellen en mij die per mail versturen?

 

Groet, Bas  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@BasSchonagen Ik heb niet de optie om het wachtwoord per mail toe te sturen helaas. Ik heb wel de opdracht gegeven om het beheersysteem te schonen en om het wachtwoord te resetten. De verbinding kan dan even kort wegvallen op het modem. Zou je straks eens kunnen testen of je straks wel kunt inloggen op de interface?

 

@Remco_ , dank je wel voor je hulp, maar ik heb opnieuw geprobeerd zonder succes.

Melding is ‘wrong login information’

Ik probeer in te loggen met admin en dan het admin-wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +13

En dat zijn de gegevens die achterop de box staan Bas? 

@Remo , ja, heel vreemd. Het inlogscherm vult al het account ‘admin’ (grijs veld) in en het wacthwoord is correct ingevoerd, want ik heb het zelfs met de QR-code gescand.

Maar helaas kom ik niet verder met de melding ‘wrong login information’.

 

Reputatie 7
Badge +24

Trek de WAN of DSL stekker eens uit de KPN Box. Dan heeft u geen internet meer. Maar kunt u dan wel inloggen op de box?

Dat kan nu even niet, want ik ben voor een klant aan het thuiswerken. Morgenochtend zal ik dit doen.

@Nick83 , dank je wel voor deze tip. Wachtwoord is inderdaad na de DSL actie gereset, was ook een melding van. Daarna ingelogd met het admin wachtwoord wat achterop de modem staat en met succes een het wachtwoord gewijzigd.

Echter werkt deze oplossing nu als ik met een laptop via een netwerkkabel aan de modem verbonden ben wel, maar al ik met via draadloos wil inloggen werkt het nog niet.

Afijn bekabeld werkt het nu wel.

 

 

In de KPN app werkt het nieuwe wachtwoord wel.  Wifi verbinding zelf vanaf de laptop is wel goed., dus waarom het vanaf de laptop via draadloos niet werkt om in te loggen met admin en dan het nieuwe gekozen wachtwoord, snap ik niet. Tip zijn welkom., maar als jullie deze topic willen sluiten, snap ik dat zeker.

 

En ik wil hierbij jullie bedanken voor de goede service! 

Reputatie 7
Badge +13

@BasSchonagen Fijn dat je dan toch een oplossing hebt weten te vinden maar ik blijf het raar vinden dat hij het draadloos dan toch niet pakt. Je kan nog even proberen om eens incognito sessie in de browser te starten en om dan in te loggen. Wellicht dat de browser nog iets van een vorige sessie vast heeft gehouden. Een andere browser testen kan dan ook op de laptop.