Vraag

Moet ik het nieuwe glasvezelkastje (ZTE ZXHN F3100) ook gebruiken bij de overstap naar KPN+?

  • 20 March 2023
  • 12 reacties
  • 1206 keer bekeken

Hoi,

Gisteren mijn abbo verlengt voor KPN+.

Vandaag de onderdelen binnen gehad: 3x DIW7022 en 1x ZTE ZXHN F3100 (Mediaconverter)

Ik heb al Glas en vanaf de Glasmodem loopt er nu een netwerkkabel naar de WAN Poort van de Experiabox v10a

 

Nu is mijn vraag wat ik nu met de ZTE ZXHN F3100 moet doen. Vervangt deze gehele Experiabox. Of heb ik de ZTE ZXHN F3100 helemaal niet nodig.

 

Mijn netwerk bestaat uit meerdere vLans waaronder 1 speciaal voor KPN iTV (vlan 4 en vlan 6). Moet ik nu iets aanpassen in het netwerk? Of kan ik gewoon de bestaande vLan blijven gebruiken die ik nu gebruik voor KPN TV.

 

Ik heb de aansluit datum een maand naar achteren gezet omdat ik na de bestelling op het forum verschillende problemen tegen kwam met betrekking tot geluid en opnieuw opstarten van de kastjes.

Nu heb ik daar geen problemen mee maar dat krijg ik bij de rest van de familie niet door heen.

Dus hoe groot is de kans dat in tegen problemen aan loop?

 

Nu heb ik al 3x KPN iTV kastjes en meestal kan je dan geen extra kastjes meer aansluiten. Moet ik die  eerst via de Klantenservice laten los koppelen? Of ik bijvoorbeeld eerst 1 kastje vervangen. Bijvoorbeeld die van mijn dochter. Zodat we eerst kunnen testen.

En kunnen überhaupt dan nog terug?
 

Hoor graag jullie commentaar 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het glasvezelkastje vervangt gewoon uw huidige glasvezelkastje. Daar veranderd verder niets aan. De Experiabox blijft gewoon. 

Welke Experiabox heeft u? 

U kunt de tv ontvangers wel vast aansluiten denk ik. Waarschijnlijk werkt dat gewoon. U hoeft niets via de klantenservice los te koppelen. 

Ik dacht dat ik al in mijn vorige bericht had gezet. Blijkbaar niet.

Ik heb een  Experiabox v10a

Maar is de huidige glasvezel kast niet meer toereikend? Dus ik moet hem echt vervangen?

Ik zie nu trouwens op een andere post deze foto. Maar zo wit kastje als de bovenzijde heb ik niet. Ik heb een Genexis aansluiting. Dus ik kan de ZTE er niet overheen schuiven

 

Reputatie 7

Ik heb een  Experiabox v10a

Als je een V10a hebt, wat bedoel je dan met

Mijn netwerk bestaat uit meerdere vLans waaronder 1 speciaal voor KPN iTV (vlan 4 en vlan 6).

 

Ik heb een  Experiabox v10a

Als je een V10a hebt, wat bedoel je dan met

Mijn netwerk bestaat uit meerdere vLans waaronder 1 speciaal voor KPN iTV (vlan 4 en vlan 6).

 

Inrichting is zoals hier

https://dawnbringer.net/blog/1086/ubiquiti-usg-kpn-experia-iptv

En dat draait zonder problemen. 
 

Zijn dus 2 vlans: 1x vLan 4 en 1x vLan 6 voor KPN 

Reputatie 7

Inrichting is zoals hier

https://dawnbringer.net/blog/1086/ubiquiti-usg-kpn-experia-iptv

En dat draait zonder problemen. 

Maar waarom heb je dan überhaupt nog die V10a in gebruik?

Dan kan je toch beter jouw USG rechtstreeks op de NTU aansluiten.

 

Inrichting is zoals hier

https://dawnbringer.net/blog/1086/ubiquiti-usg-kpn-experia-iptv

En dat draait zonder problemen. 

Maar waarom heb je dan überhaupt nog die V10a in gebruik?

Dan kan je toch beter jouw USG rechtstreeks op de NTU aansluiten.

 

Als ik een USG zou gebruiken wel. Maar ik die heb ik inmiddels vervangen voor de UDM Pro

Reputatie 7

Als ik een USG zou gebruiken wel. Maar ik die heb ik inmiddels vervangen voor de UDM Pro

Ook met een UDM Pro moet dat mogelijk zijn.

Zie deze site.

Ja die had ik ook al gevonden maar dat doe je niet even.

En ik heb hier kritisch publiek. Dus als het niet goed werkt dan ben ik de sjaak 😂

Mijn netwerk zou er al goed voor zijn ingericht. 
 

Zit alleen nog met onderstaande:

  1. The kernel on your UniFi device must support multicast routing in order to support IPTV. Please upgrade to the latest firmware.

Want dan ga ik naar 2.x.x en die kan voor problemen zorgen.

 

Dus ik wil wel maar dan moet ik even de tijd er voor nemen

We dwalen af van mijn eerste vraag.😅

Heeft iemand nog input op mijn eerste vraag en mijn antwoord daarna?

NIemand input?
 

Kan ik eerst een kastje aansluiten om te testen voordat ik ze allemaal vervang?
Mijn dochter wil graag test case zijn

Reputatie 7
Badge +24

NIemand input?
 

Kan ik eerst een kastje aansluiten om te testen voordat ik ze allemaal vervang?
Mijn dochter wil graag test case zijn

Ja. Dat kan. Gewoon doen.

Inmiddels 2 kastjes vervangen. Nog 1 te gaan.

Alleen klachten van wederhelft. Af en toe loopt beeld vast. Af en toe moet de stekker er uit en weer in

Dochter hoor ik niet.

Sinds vandaag is ook de Experiabox v10a er tussen uit.

 

Laat hem nog even hangen