Beantwoord

Kan niet gebeld worden op mijn vaste nummer

  • 4 February 2021
  • 9 reacties
  • 655 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Gigaset A475 dect telefoon aangesloten op een Experiabox V 8. Ik kan wel bellen en dan is er een kiestoon en maakt hij verbinding, maar ik kan niet gebeld worden. Als ik met mijn mobiel hem bel dan licht hij niet op en geeft geen geluid. Ik dacht dat het aan de nieuwe telefoon lag. Dus ik ben tijden bezig geweest. Met een lange lijst in de handleiding meegegeven. Tweemaal alles doorgewerkt. Telefonisch met klantenservice Gigaset bezig geweest. Het gaf geen oplossing.  De oproepen via mijn mobiel  komen wel aan, zie ik in het modem. Ik heb mijn oude dect telefoon geprobeerd. Met die telefoon had ik het probleem dat hij niet overging maar wel oplichtte. Daarmee kon ik bellen maar miste dus veel telefoontjes. Alles geprobeerd en niets lukte. Daarom nieuwe telefoon gekocht. Gigaset raad mij aan met KPN contact op te nemen. 

Graag uw hulp. Dank.

Wilfred41

icon

Beste antwoord door PeterG 16 February 2021, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Hallo @Wilfred41, welkom bij ons op het forum. Je had al het een en ander geprobeerd voordat je hier kwam begrijp ik, maar nog zonder succes. Had je daarbij het modem ook al eens gereset om te kijken hoe het daarna gaat?

Als je dat al hebt gedaan en het werkt daarna nog niet kan je jouw forumprofiel volledig invullen en daarna een seintje geven. Ook is het mogelijk om hier telefonisch contact met ons over op te nemen, dat kan via 0800-0402.

Dit klinkt mij als geen belspanning, wat denk jij @PeterG ?

Als je belt naar het vaste nummer dan ga-tie wel over ? Zo ja, neem dan eens op ook al hoor je geen bel,  heb je dan verbinding ?

Dit klinkt mij als geen belspanning, wat denk jij, PeterG?

Dát … is een hele goede Kees.

@Wilfred41 kan dat testen. Door met de mobiel naar zijn huisnummer te bellen en dan die telefoon op te nemen. Is er dan verbinding? Dan is het belspanning-deel van de SIP server in het modem defect. Dit is niet te herstellen met een reset of herstart. Omruil van het modem is dan het enige.

Ik lees namelijk ook dat het om de Experiabox V8 gaat dus dat defect is zeker niet onwaarschijnlijk!

Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik ben klant van KPN.  Ik heb alle adviezen doorgelopen zowel m.b.t. de Experiabox v 8 als m.bt. de Gigaset A 475. 

Mijn oude telefoon, ook een gigaset doet het wel zij het dat ik weet dat er een bericht voor mij is, komt omdat het display oplicht. Het geluid doet het daarbij niet. Ook daar alles geprobeerd (met Experiabox en Gigaset : geen geluid).  Daarom heb ik de telefoon vervangen. Ik bel telkens naar de Gigaset met mijn mobiel: geen enkele reactie. Ik heb de kabels gebruikt van de oude en de nieuwe telefoon. Ik kan telkens wel naar mijn mobiel bellen dus kan het aan de kabels niet liggen.

Bij de nieuwe telefoon doen dus voor inkomende berichten geluid en oplichten het niet en er is geen kiestoon. Als ik wil bellen naar buiten dan lukt dat wel en er is een kiestoon. 

Graag jullie reactie, Wilfred41

@Jasper 

Die V8 vervangen. SIP probleem.

Waarom kpn toch de laatste tijd (maanden) zo moeilijk doet bij telefoonproblemen met de V8……… (als geen belsignaal; geen nummerweergave).

Voorheen werd een V8 dan gewoon omgewisseld.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Wilfred41, ik heb voor je gekeken naar de telefonie en ik heb naar aanleiding daarvan nog een vraag. Op welke telefoonpoort van de Experia Box is het toestel aangesloten? Is dat de 1e of de 2e poort? Als dat op poort 1 is, zou je 'm dan eens op poort 2 kunnen aansluiten en kijken hoe het daarmee gaat? Het nummer lijkt namelijk actief te zijn op poort 2. Had je de SIP tool op onze website trouwens ook gebruikt hiervoor, of niet (die hoef je niet te gebruiken)? 

Als dat het niet is vervang ik het modem zoals Peter voorstelt, maar als het toestel op de andere poort zit en daarmee werkt hoeft dat mogelijk niet.

Jasper, bedankt voor het antwoord. Hij zat in poort 1. Ik heb hem nu in poort twee gedaan. Blijft hetzelfde probleem. Ik heb de KPN software gebruikt om alle mogelijkheden te onderzoeken waar KPN direct bij betrokken is. Onderzoekt o.a. verbindingen. Dat leverde geen oplossing op. Ik weet niet of dat de SIP tool is. Graag het modem vervangen. 

Dank voor alle moeite,

Wilfred41

Reputatie 7

Helaas, ik hoopte dat het daarmee beter zou worden. Ik stuur je een nieuw modem op, en een privébericht met de details waar je 'm op kunt halen. 

Reputatie 7

Ik zag je privébericht dat het gelukt is met het nieuwe modem @Wilfred41, dat is goed om te lezen! Mochten we nog iets anders voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.