Beantwoord

Onterecht in rekening gebrachte kosten SMS dienst

  • 18 March 2020
  • 9 reacties
  • 669 keer bekeken

Wij zijn klant bij Ziggo. Al vanaf jan 2018 (en mss langer want we kunnen de facturen niet verder terugzien) wordt stelselmatig 19 sec (€0,07)  per keer (verdeeld over meedere keren per dag, random per week of maand) in rekening gebracht. Dit door vanuit ons vaste nummer naar 06-53141414 te bellen zonder onze goedkeuring. Navraag bij Ziggo en google levert op dat dit een SMS dienst van KPN is. Ziggo geeft hierop aan dat KPN deze moet beëindigen en dat zij dat niet kunnen. Graag wil ik daarom dat dit per direct bëeindigd wordt.  

icon

Beste antwoord door RBxx 18 March 2020, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DaanvanSchijndel 

Aangezien het op de rekening staat, moet het “initiatief” bij jou thuis vandaan komen.

Heb je soms een alarmeringssysteem aangesloten op de telefoonlijn? Nummer 0653141414 was een systeem van KPN waarop je met een ouderwets inbelmodem kon inloggen om SMSjes te versturen. 

Ergens in 2014 is dat overgenomen door de OrcaGroup, zie dit oude topic: klik hier

Hoi @DaanvanSchijndel . Welkom op het forum.

Dit is voor mij ook nieuw en ik wil @RBxx bedanken want ik had hier zelf nog nooit van gehoord. :-)

Heb je al contact proberen te zoeken met dat bedrijf?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hier nu hetzelfde probleem. Al 2x een hoge telefoonrekening omdat onze vaste lijn ongewild en buiten ons weten om dit nummer vaak belt. Ooit 3 kwartier lang elke 1 a 2 seconde. KPN kan dit probleem niet oplossen. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wendyvdwijst , Ik kan alleen maar de bovenstaande reactie herhalen:

Aangezien het op de rekening staat, moet het “initiatief” bij jou thuis vandaan komen.

Heb je soms een alarmeringssysteem aangesloten op de telefoonlijn? Nummer 0653141414 was een systeem van KPN waarop je met een ouderwets inbelmodem kon inloggen om SMSjes te versturen. 

Zit er behalve de vaste telefoon nog iets anders aangesloten op de telefoonlijn?

Heel lang geleden heeft er een alarmsysteem opgezeten maar dat is er al heel lang vanaf. Maar we hebben hier pas last van vanaf afgelopen jaar augustus.

Er zit niets anders op de vaste lijn aangesloten 

Reputatie 7
Badge +21

Dan heb ik geen verklaring @Wendyvdwijst , maar het moet toch ergens bij jou thuis vandaan komen. Een KPN medewerker zal hier binnen een aantal dagen reageren en die heeft mogelijk nog een idee.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wendyvdwijst , wat is het merk en type van jouw telefoon? Misschien is dat toestel de oorzaak, haal dit eens een tijdje los en gebruik een andere (simpele) telefoon. 

Reputatie 7
Badge +21

Dit verhaal is verder gegaan in dit topic.