Beantwoord

Is er iets veranderd in mijn netwerk? Lampjes superwifi zijn ineens rood.

  • 16 April 2023
  • 13 reacties
  • 302 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag!

Sinds gisteren is er iets veranderd in mijn netwerk, kunnen jullie mij helpen het te verklaren?

 

Zonder zelf aanpassingen te hebben gedaan, stonden van alletwee mijn superwifipunten V2 het lampje op rood en kreeg ze niet meer op een groen lampje na het uit en aan schakelen via het knopje op de achterkant.

Het lukt mij wel om een groen lampje te krijgen door middel van het koppelen via het WPS knopje. De superwifi punten werken nu wel alleen in de Thuis App zie ik de superwifi punten niet meer en kan ik ook niet zien welke apparaten verbonden zijn met welke wifipunten.

Ook bij het koppelen op de oude manier (bedraad), lees ik een andere instructie dan ik voorheen bekend was. Bij het koppelen geeft de Thuis App aan geen wifipunten te herkennen.

 

Bij de geavanceerde instellingen in het modem ook geen punten zichtbaar, maar werken wel.

Mijn KPN BOX 12 heeft softwareversie SGEJ1000060E.

 

Is er iets veranderd?

Kan ik meer informatie aanleveren voor een verklaring?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 April 2023, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Herstart eerst eens de KPN Box. Koppel daarna de SuperWiFi's bekabeld aan. En reset ze met het kleine knopje achterop. Minimaal 15 seconden vast houden. 

Vergeet die thuis app verder. Die zal na de eerst komende update van de KPN Box toch niet meer werken. En KPN gaat die app niet meer bijwerken. Die app komt te vervallen. 

Reputatie 1

Herstart eerst eens de KPN Box. Koppel daarna de SuperWiFi's bekabeld aan. En reset ze met het kleine knopje achterop. Minimaal 15 seconden vast houden. 

Vergeet die thuis app verder. Die zal na de eerst komende update van de KPN Box toch niet meer werken. En KPN gaat die app niet meer bijwerken. Die app komt te vervallen. 

Hoi Nick83, bedankt voor uw reactie.

 

De KPN box is herstart en één van de superwifi's gereset met het kleine knopje en een paperclip. Dit heeft geen effect en alles blijft onzichtbaar. Na dit alles blijft het lampje op de superwifi rood en moet ik hem koppelen door middel van de WPS knoppen waarna hij weer een groen lampje krijgt. Ook als je online inlogt bij de modem instellingen zie ik geen superwifi meer tussen de hardware staan.

 

De Thuis App wil ik graag vergeten, maar voor het updaten van de superwifi na reset heb ik deze toch nog nodig? Of kan dat ook op een andere manier?

 

 

Reputatie 5
Badge +5

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/superwifi.htm#/superwifilampjes/ser-superwifilampjes-rood

Verbind superwifi2 met de modem in 1 van de 4 lan poorten met een internet kabel dan adapter van superwifi2 in stopcontact laat ongeveer 10 a 15 min draaien tot groen lampje aan blijft dan internet kabel los koppelen 

Reputatie 7
Badge +24

Koppelen door middel van WPS is de verkeerde manier. Is de utp-kabel wel in orde? Heeft u al eens een andere utp-kabel geprobeerd? Heeft u het resetknopje lang genoeg vast gehouden? Heeft u daarbij de lamp 3 keer aan en uit zien gaan?

De app speelt geen enkele rol bij het updaten van de SuperWiFi's. Dat doen ze gewoon zelfstandig als dat überhaupt nodig is. Dat is maar een paar keer in het jaar. En gewoonlijk gebeurt dat 's nachts. 

Reputatie 1

Koppelen door middel van WPS is de verkeerde manier. Is de utp-kabel wel in orde? Heeft u al eens een andere utp-kabel geprobeerd? Heeft u het resetknopje lang genoeg vast gehouden? Heeft u daarbij de lamp 3 keer aan en uit zien gaan?

De app speelt geen enkele rol bij het updaten van de SuperWiFi's. Dat doen ze gewoon zelfstandig als dat überhaupt nodig is. Dat is maar een paar keer in het jaar. En gewoonlijk gebeurt dat 's nachts. 

 

Snap ik, alleen koppelen via WPS is op dit moment nog de enige manier om die superwifi punten te laten functioneren. 😅

 

Heb verschillende UTP-kabels geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat.

Resetknopje langer ingedrukt dan aangegeven voor de zekerheid.

Morgen zal ik het nog een keer proberen en zal ik screenshots maken van de meldingen.

 

(Als ik niet meer online kom, is het niet gelukt 🤓) 

Reputatie 1

Voordat ik het circus weer reset en aansluit; deze manier van het toevoegen van wifi punten, was voor dit probleem ontstond ook anders.

Voorheen hoefde ik geen punt te hebben staan naast mijn modem. Eén wifi punt was voorheen voldoende. Dit is volgens mij alleen nodig bij de witte wifi punten, ik heb zwarte wifi punten.

 

 

 

 

 

Hoi @Liesje_Errie .  We hebben nog een aantal zeer nuttige kennisbanktopics over dit onderwerp:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Mocht je bij die stappenplannen ergens vastlopen, laat het mij weten.  Liefst met de stap waarbij het misgaat. 

Reputatie 1

 

Hoi @Liesje_Errie .  We hebben nog een aantal zeer nuttige kennisbanktopics over dit onderwerp:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Mocht je bij die stappenplannen ergens vastlopen, laat het mij weten.  Liefst met de stap waarbij het misgaat. 

Het probleem wordt in deze topics niet besproken. Ik ga weer een keer proberen alles te resetten en alles opnieuw instellen zodat de wifi punten die nu wel werken via WPS, hopelijk weer zichtbaar worden bij mijn geavanceerde instellingen.

Reputatie 1

Hoi @Liesje_Errie .  We hebben nog een aantal zeer nuttige kennisbanktopics over dit onderwerp:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Mocht je bij die stappenplannen ergens vastlopen, laat het mij weten.  Liefst met de stap waarbij het misgaat. 

 

Stappenplan bij het resetten:

  • Superwifipunten opnieuw opgestart en alle twee gereset. Op de superwifi’s branden paarse lampjes. (zijn geïsoleerd)
  • Modem een harde reset gegeven en 15 minuten gewacht na het herstarten.
  • Superwifi 1 aangesloten met ethernet kabel aan het modem en aangezet (zonder KPN Thuis App zoals boven wordt aangegeven). 30 minuten gewacht.
  • Superwifi 1 op “oude” plek gezet en aangezet. ( de oude plek is waar voorheen geen problemen waren en waar later alleen meer een verbinding via WPS werkte)
  • Na het aanzetten kleurt het lampje rood.

Maaaarrrrrrr…. bij het typen van dit bericht is het lampje toch nog groen gaan branden en is het wifipunt online zichtbaar bij de geavanceerde instellingen in het modem. 

Reputatie 1

 

Hoi @Liesje_Errie .  We hebben nog een aantal zeer nuttige kennisbanktopics over dit onderwerp:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Mocht je bij die stappenplannen ergens vastlopen, laat het mij weten.  Liefst met de stap waarbij het misgaat. 

 

En daar zijn we weer, we zijn nu een nachtje verder en alle wifipunten weer rood en niet meer zichtbaar bij de geavanceerde instellingen in het modem. Het begint nu wel een beetje vervelend te worden, ik hoop toch niet dat ik elke dag handelingen moet uit gaan voeren om alles te laten functioneren.

 

 

Reputatie 1

Ook ik heb problemen met de wifi versterkers en krijg ze ook niet meer aan de gang.

Ik heb al van alles geprobeerd

zowel opnieuw opstarten, alles gereset, via de wsp niks lijkt te helpen.

Deze problemen heb ik nog nooit gehad met kpn maar nu pfffffff

 

met vriendelijke groet,

Marina 

 

Reputatie 1

 Stappenplan bij het resetten:

  • Superwifipunten opnieuw opgestart en alle twee gereset. Op de superwifi’s branden paarse lampjes. (zijn geïsoleerd)
  • Modem een harde reset gegeven en 15 minuten gewacht na het herstarten.
  • Superwifi 1 aangesloten met ethernet kabel aan het modem en aangezet (zonder KPN Thuis App zoals boven wordt aangegeven). 30 minuten gewacht.
  • Superwifi 1 op “oude” plek gezet en aangezet. ( de oude plek is waar voorheen geen problemen waren en waar later alleen meer een verbinding via WPS werkte)
  • Na het aanzetten kleurt het lampje rood.
  • Ne 5 minuten geduld is het lampje toch nog groen gaan branden en is het super wifipunt online zichtbaar bij de geavanceerde instellingen in het modem.
     
  • Tweede super wifipunt met ethernet kabel aan het modem aangesloten zoals de eerste en alles groen en zichtbaar.
     
  • Een nachtje verder hebben alle wifipunten weer een rood lampje en verdwenen uit de geavanceerde instellingen in het modem. 
  • Super wifipunten weer gereset en gewacht tot het paarse lampje brandde.
     
  • Eerste super wifipunt weer met ethernet kabel aangesloten op modem en 30 minuten gewacht.
     
  • Het super wifi punt ziet er bekabeld anders uit dan gisteren. 
  • Na half uur het bekabelde superwifi punt afgekoppeld en op de oude plek gezet.
     
  • Na het aanzetten, kleurde het lampje paars. Waarbij ik het gevoel kreeg, dat er niets is gebeurd het laatste half uur.​​​​​​
     
  • Modem met behoud van instelling opnieuw opgestart en 15 minuten gewacht.
    ​​​​​​
  • Eerste super wifipunt weer met ethernet kabel aangesloten op modem en 30 minuten gewacht.
  • Eerste superwifi weer op de oude plek gezet en aangezet. Deze is weer groen.
     
  • Tweede superwifi met ethernetkabel aangesloten en 30 minuten gewacht.
     
  • Tweede superwifi weer op de oude plek gezet en aangezet. Deze is weer groen.

En alles doet het weer en is zichtbaar hopelijk nu langer dan 24 uur stabiel.

Reputatie 1

 

 

 

 

 

Ik kon de afbeeldingen niet in mijn stappenplan verwerken omdat ik dan te veel tekens had.

Nu op deze manier hopelijk wat duidelijker.