Vraag

Superwifi steeds niet zichtbaar in KPN Thuis app

  • 31 October 2022
  • 13 reacties
  • 1859 keer bekeken

Hallo KPNforum leden en medewerkers van KPN.

 

Sinds een jaar heb ik mijn huis voorzien van superwifipunten, op elke verdieping 1 welke constant keurig groen branden. Sinds een paar maanden echter laat de snelheid regelmatig enorm te wensen over (een fatsoenlijke teamsmeeting houden zit er dan niet meer in), zodra dit gebeurt kijk ik direct in de KPN thuis app waarin ik mijn netwerk beheer.

Tot mijn verbazing zie ik dan de superwifipunten niet meer terug, ook de bekabelde niet. Het internet op het modem zelf (experia v10) staat uit maar het wifi is dan zo langzaam (hooguit 30mb/s) dat er geen beginnen aan is. Momenteel moet ik nagenoeg wekelijks alles opnieuw installeren. Ik vind dat vrij vermoeiend worden als ik eerlijk ben.. wat kan hieraan gedaan worden? Moet mijn V10 vervangen worden? Zijn mijn superwifis niet goed? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @OngemeenBroodje, welkom! Wat rot dit! Het lijkt mij inderdaad niet ideaal. Je geeft aan dat je wekelijks alles opnieuw installeert: geef je dan ook alles een fabrieksreset? En laat je het eerste SuperWifi punt echt even een kwartier gekoppeld voordat je 'm boven neerzet? Is het mogelijk dat ze net wat te ver uit elkaar staan? Heb je de mogelijkheid om ze wat dichterbij te zetten? 

Ja echt conform het boekje doe ik dat! De superwifis zelf branden altijd netjes groen! 

 

Alhoewel die vanmorgen dus ook ineens rood branden, in ieder geval de bovenste 2. Het is de laatste tijd echt pet, maakt thuiswerken ook lastig. Ik zal straks ook even met de klantenservice bellen want het frustreert wel een beetje!

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog contact met de klantenservice gehad? Heb je het op kunnen lossen?

Hallo KPN!

 

Excuus voor de late reactie, poosje ziek geweest en weinig gebruik gemaakt van het internet. Heb nog geen contact gehad met de klantenservice, alles inmiddels nog 2x opnieuw geinstalleerd maar hij blijft met regelmaat verdwijnen uit de KPN Thuis app. Het ziet er echt uit alsof het modem (V10) de verbinding met het bedrade wifipunt kwijtraakt. De verbinding is bij vlagen ook langzaam en spotty met gamen maar dat is op zich logisch op te lossen met een draadje of een extra wifipunt.

Idealiter zou ik zien dat KPN dan het modem omruilt voor een nieuwe (nieuw model?) want tot voor kort heeft mijn setup probleemloos gedraaid en ik vermoed zelf dat mijn V10 (nu zo’n 6 a 7 jaar oud uit mijn hoofd) zijn laatste adem aan het uitblazen is.

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, hopelijk gaat 't nu wat beter! In principe werkt de V10 nog prima, ik heb 'm zelf ook thuis. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat jouw V10 defect is. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. Wel is het zo dat voor het omruilen of evt. aansturen van een monteur jouw modem gereset moet worden. Kan dit op elk willekeurig moment? Anders kan je beter even bellen (0800-0402) op een moment dat het jou goed uitkomt. 

Hallo Marcia! Ik ga mijn forumprofiel aanvullen! Dit kan wat mij betreft op elk willekeurig moment maar wel na 12:00 vandaag!, ik geef ook even aan mijn man door dat dit kan gebeuren!

@OngemeenBroodje : Welk type superwifi heb jij eigenlijk? Zijn dat witte of zwarte schijven?

De witte! De eerste staat bekabeld aan de v10, de tweede en derde op nette afstand van elkaar, alles open er tussen en branden eigenlijk altijd keurig groen!

Ik heb het een en ander doorgemeten.  Die v10 lijkt mij niet de oorzaak. Dat is sowieso ons stabielste modem.   Ik zie ook geen onderbrekingen in de toevoer van het signaal.

Het lijkt dus ergens mis te gaan bij de Superwifi's.    

Ik wil je niet door allerlei hoepels laten springen maar kun je mij vertellen of je letterlijk de onderstaande stappen al eens hebt doorlopen:

 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Hallo Erwin,

 

De stappen met de superwifi’s wel al een keer maar met het modem nog niet, ik ga dit morgen of overmorgen in de avond even op mijn gemak doen! 

Ik ben van een van de superwifi;s wel het klepje kwijt van de achterkant, waar de gegevens in staan, is dat een probleem?

 

 

Vanavond ineens alle superwifis rood, geen verbinding meer. Alles drie! keer gereset en opnieuw gedaan. Maar ik word hier wel ontzettend moedeloos van. Kan het modem echt niet vervangen worden? Het heeft altijd goed gewerkt en de setup is al meer dan een jaar bewezen goed. Naar mijn gevoel gooit het modem de bekabelde superwifi eraf en verliest die alle connectie met de andere superwifis en de app. Ik betaal geen 80+ euro per maand voor internet dat mij in de steek laat terwijl ik afhankelijk ben voor thuiswerken.

Er zit niet toevallig ook nog een Draadloze verbindingset in jouw netwerk toch, @OngemeenBroodje ?

Voor de tv beneden zit er een dvb in.