Beantwoord

Wifi met Experia Box V10 en 2 ExperiaWifi's is niet stabiel

  • 5 December 2022
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedemorgen, al het hele weekend bezig geweest om onze wifi connectie goed te krijgen dmv jullie instructies.. Helaas heeft dit nog steeds niet iets  opgelost. 

Wij hebben een experia box 10 en 2 bedrade experia wifi boxen. 

1 van deze boxen wil helemaal geen wifi signaal meer ontvangen (kabel is goed, dit hebben we getest)

en de verbinding met wifi was heel even terug maar nu weer niet te bewerkstelligen. de connectie met toon is ook verbroken

Uiteindelijk na ik geloof 5x keer alle protocollen door te lopen nog steeds geen resultaat. Ook gebeld met jullie maar de lijn werd helaas verbroken en moest het doen met een sms met verwijzing naar diezelfde protocollen !!!

Ik zou het dus zeer waarderen dat er telefonisch kontakt wordt opgenomen met ons om het probleem naar behoren op te lossen. 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 9 December 2022, 18:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Je bent niet de enige. Hier hetzelfde probleem. Zelfa een nieuwe modem werkte niet. Al een paar keer KPN aan de lijn gehad, maar die kunnen mij (en anderen) nog niet verder helpen. Achter de schermen schijnt men er mee bezig te zijn om het 'paarse-lampjes-probleem' op te lossen. Mijn modem wordt nu al meerdere keren zonder aankondiging remote gereset. Wat tamelijk vervelend is wanneer je vanuit de cloud werkt...

Je kunt KPN gewoon bellen op: 0800-0402 en dan inspreken dat je een medewerker wilt spreken. Maar dat lost voorlopig niets op.

Nou bedankt, ben ik niet de enige. OK ik ga toch maar bellen. het is idd erg irritant. Ben benieuwd wat de oorzaak is. en nog meer benieuwd naar de oplossing

 

ik heb kpn aan de telefoon gehad. de reset knop 10 sec ingedrukt gehouden op experiabox werkte nog niet, toen alle kabels eruit. 3 min gewacht. weer opgestart. 

En toen tel en macbook etc opnieuw opgestart. Daarna werkte het. Dus misschien kun je dit nog proberen als je dit al niet gedaan hebt tenminste. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GeertJK en @jitzes

Maken jullie gebruik van een DVS? Zo ja, is dit waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Er is een lopende storing waarbij de DVS in combinatie met SuperWifi problemen geeft. 

Een tijdelijke oplossing is de internetkabel 30 seconden uit de DVS te halen die het dichtst bij het modem hangt. Doe deze daarna terug. 

Lukt het op die manier niet, haal dan eerst de DVS stekkers overal uit het stopcontact. Volg daarna de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten. Sluit dan pas de DVS weer aan. Maar haal dus als er storing ontstaat daardoor eerst nog de kabel uit de DVS bij het modem. 

Beste @Bram_  

Da's helaas een kortstondige oplossing. Ook zonder DVS (en schone installaties) blijft de verbinding erg instabiel of is er soms niet. Paars is nu verandert in oranje lampjes... zonder LAN verbinding. Is er inmiddels al een echte structurele oplossing voor dit probleem? We zijn nu bijna 3 weken verder en ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee!

Badge +19

 @GeertJK . Alles draadloos kan nooit stabiel zijn. En data versturen via het electriciteitsnetwerk dmv draadloze verbindingsets wordt steeds moeilijker.  Grote storingsoorzaken voor draadloze verbindingsets is ledverlichting en zijn zonnepanelen. Ga voor kwaliteit!! Zoveel mogelijk bekabelen dus!!

@Joep1965 : onzin, ging 10 jaar goed. Het probleem moet niet verlegd worden. Oorzaak ligt niet bij de omgeving maar kpn. 

Badge +19

@GeertJK toen hadden we nauwelijks zonnepanelen en ledverlichting dus dat klopt wel. Ik zeg ook niet dat er geen probleem is met de superwifi's in combinatie met de draadloze verbindingsets maar ik geef je een tip om voor kwaliteit te gaan omdat draadloos nooit zo goed is als bekabeld. Devolo is zo goed als failliet en dat komt omdat ze geen antwoord hebben op de problemen.