Vraag

wifi activeren

  • 26 March 2020
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Mijn moeder zit in een verzorgingstehuis en heeft tv van kpn.

Met dat kastje van haar heeft ze ook internet maar dat gebruikt ze niet.

Wifi is dus niet geactiveerd.

Wij willen met haar beeldbellen en hebben al een telefoon voorzien van een kpn-kaartje en whatsapp er op gezet. Nu ontbreekt alleen nog de wifi.

Nu mogen wij er niet op bezoek komen om dat te regelen.

Denk trouwens dat we de gegevens niet eens meer hebben.

Is het mogelijk om dit op afstand te activeren ?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. WiFi op de Experiabox zal overigens waarschijnlijk gewoon aan staan. Tenzij dat nadrukkelijk uitgezet is. Wat niet waarschijnlijk is.

Reputatie 7
Badge +17

@Yojo01 Welkom op on Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Ik kan me goed voorstellen dat jullie graag even willen video bellen. Hebben jullie destijds de wifi van het modem zelf uitgezet? 
Wat er gedaan moet worden, misschien kan iemand van het verzorgingstehuis hierbij helpen, is het modem resetten. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Hierna id het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Als het modem weer is opgestart, moet natuurlijk de telefoon nog verbonden worden met het wifi netwerk.
Op de achterkant van het modem zit een sticker met daarop de wifi gegevens. 
SSID: netwerknaam (deze vind ze in de lijst om mee te verbinden)
SSID wireless key: is het wifi-wachtwoord. 

Het wifi wachtwoord bestaat uit hoofdletters,  kleine letters en cijfers. Wellicht kan deze zorg-medewerker dit ook voor haar doen? 
Ik ben benieuwd of het gaat lukken! Laat het daarom maar even weten! :smiley:

Reputatie 7
Badge +17

@Yojo01 We hebben helaas niets meer van je gehoord. Is het inmiddels gelukt om de wifi aan de praat te krijgen? Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden. 

Oh sorry ….. 😞

we hebben nu eindelijk via de TD de inloggegevens.

telefoon is inmiddels ook afgegeven. Nu nog wachten op hulp van binnen. 
nogmaals sorry dat ik nog geen reactie had gegeven.

☺️

Reputatie 7
Badge +17

@Yojo01 Oh joh, helemaal geen probleem natuurlijk. Ik was gewoon benieuwd of het ondertussen gelukt is! Hopelijk hebben jullie snel contact.:hugging: Fijn weekend verder:sun_with_face:

Het is gelukt.

mede dank zij adviezen hier waarvoor dank. 👍

sinds zaterdag beeldbellen we elke dag.

🤗

Reputatie 7
Badge +17

@Yojo01 Wat goed dat het is opgelost en ontzettend leuk dat het beeldbellen bevalt! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan ben je natuurlijk weer van harte welkom hier.:hugging:

Reageer