Beantwoord

philips smart tv en KPNiTV Geen zenders geïnstalleerd

  • 18 June 2019
  • 31 reacties
  • 12032 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn philips smart tv herkent opeens de KPNiTV Zenders niet meer. Ik ktijg een zwart scherm met 'geen zenders geïnstalleerd' terwijl er niets veranderd is. Kan het evenmin opnieuw installeren. Ben helaas de originele afstandsbediening en gebruiksaanwijzing van de tv kwijt.

Help!
icon

Beste antwoord door PeterG 23 June 2019, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Waarschijnlijk staat jouw Philips op het verkeerde ingangskanaal.
Gebruik de toets linksonder op de afstandsbediening om het juiste ingangskanaal te selecteren.
Reputatie 1
Dat werktt niet. Dan licht alleen ' antenne (TV)' op en kan ik er verder niets mee.
Reputatie 7
Is de hdmi kabel dan wel goed aangesloten?
Reputatie 1
Ja. Er is maar een ingang. En eergisteren deed alles het nog terwijl er niets is veranderd. Ik kan wel op mijn telefoon tv kijken dus ik denk dat het probleem aan de tv ligt. Tv id nog geen jaar oud, dus die kan niet stuk zijn. Alles al geprobeerd. Minuut stroom er af . Ander hdmi kastje experiabox gereset en ook zonder stroom gehad.
Reputatie 6
Badge +8
Heb je op de televisie zelf geen knop zitten om het juiste ingangskanaal te selecteren?
Reputatie 6
Badge +8
Dat werktt niet. Dan licht alleen ' antenne (TV)' op en kan ik er verder niets mee.

Als je dat doet en je drukt daarna gelijk de pijltjes toets is naar rechts of links gebeurt er dan wel iets?
Reputatie 1
Nee. Helaas niet
Hmm 🤔

Na een jaar al de originele afst.bed. van je tv kwijt???? Jee. dan kan je er een heleboel niet meer mee doen. Zoals de uitermatige handige apps onder Smart-tv.

Als mijn philips op "antenne" staat geeft ie, uiteraard, ook diezelfde melding.

Maar goed.
Op de tv zelf (bij mijn philips op de achterkant) zitten knopjes om o.a. de ingang te kiezen.

Of probeer anders dit:
KPN afst.bed.: Druk 5 sec. op de STOP-knop totdat het ledje knippert. Voor de code 525 in (voor Philips). Nu kan je vast wel de ingang v.d. tv wijzigen met de KPN afst.bed.
Druk dan op de source knop (onder de 7) en binnen 1,5 sec. op de hoger/lager toetsen van de ring. Daarna met OK-knop bevestigen.

En schaf een nieuwe afst.bed. voor je Philips-tv aan 😉 https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/.
Reputatie 1
Ik ben even een paar dagen weg. Maar ik ben blij met je advies. Ik ga het zaterdag zeker proberen en zal laten weten of het lukt.
Reputatie 7

Hallo @HELP mijn tv, welkom op het KPN forum. Super balen dat je geen tv-zenders meer kunt kijken. Aan de melding te zien lijkt het erop dat jouw tv analoge tv of DVB-C/T als bron selecteert. En als je jouw interactieve tv-ontvanger eérst aanzet, en dan pas de Philips tv? Pakt 'ie dan niet meteen het 'actieve' signaal?

Goeie tip van PeterG, de KPN afstandsbediening koppelen aan jouw Philips tv! Dan kan je met de knop wisselen van 'bron'. Laat je ons zaterdag weten of het is gelukt? 🙂

Reputatie 1
Helaas nog steeds geen zenders. Het vreemde is dat zodra ik hem aanzet ik 15 sec. beeld heb, waarna hij de melding 'geen zenders geïnstalleerd,....' geeft. Ik heb de interactieve tv ontvanger als eerste aangezet, daarna de tv. Geen verschil. Ik heb de tv nog eens omgedraaid. Daar zit een tweede HDMI ingang in, maar als ik de kabel daarin doe, verandert er niets. Verder zitten er alleen USB poorten in en aansluiting voor antenne. Maar die kabel heb ik niet. Immers interactieve tv. Als ik op de stopknop druk gaat idd het ledje knipperen, maar als ik 525 intoets gebeurt er niets Ik ben blij met alle hulp. Weet echt niet wat ik nog kan doen.
Tja, we hebben écht je hulp nodig want wij hebben daar geen handjes. Maar als je het niet snapt.

Als je 525 hebt ingetoetst zou je wel van input moeten kunnen wisselen (het is de code die voor mijn Philips volume, aan/uit en source instelt op de kpn afst.bed).

Heb je het knopje voor de source op de tv zelf al gevonden? Bij mijn Philips op de achterkant zoals vermeld.

"15 sec. beeld"

Het lijkt wel of je TV het inputkanaal niet vasthoudt. En na enkele seconden op "antenne" gaat. Daar zit natuurlijk niks op als je kpn hebt.

Er is vast wel iemand in de buurt te vinden die er een béétje handig mee is. Maar als mijn 81-jarige moeder de bron van haar tv kan veranderen....

En je tv is nog veel te jong om het zonder eigen afst.bed. te doen waarmee je 'alles' op je tv kunt instellen. Dus bestel een nieuwe afstandsbediening via de link die ik je gaf.
Reputatie 1
525 toetsen lukt niet. Het loopt gewoon vast.

Het sourceknopje kan ik niet vinden. Er zit een knop op, daarmee gaat hij aan en uit. Meer kan ik er niet mee

Ik heb geprobeerd een afstandsbediening te bestellen, maar ik kan niet uitvinden welk type Philips de tv is. Achterop de tv zit een sticker met model no. en serienummer, maar dat nummer herkent de afstandsbedieningswinkel niet.

Ik heb een kennis erbij gehad die ditzelfde probleem ook heeft had maar die kon wel op haar tv de bron veranderen, niet op deze tv.

Ala ik er niet uitkom moet ik iemand inhuren om te komen. Moet ik dan iemand van KPN hebben? Of kan je daar een elektricien voor laten komen?
Wat is het typenummer van je tv? Dan kijk ik even bij afst.bed.winkel. En in de gebr.aanwijzing, want die staan gewoon online. Maar ook daar heb je de ORIGINELE AFSTANDSBEDIENING voor nodig. Philips heeft een heel beperkte op papier maar de hele gebruiksaanwijzing zit in de tv zelf! Die roep je op met de afst.bed. van Philips (oeps...) met de gele knop.

Moet ik dan iemand van KPN hebben? Of kan je daar een elektricien voor laten komen?

Niet iemand van KPN en ook geen electriciën (veel te duur en neemt zoiets toch niet aan). Maar wel iemand van de winkel waar de tv vandaan komt. Maar ook die kan vermoedelijk weinig zonder de originele afst.bed. van de tv. Hoe kan je die toch kwijt zijn???

Een monteur van KPN zou vlgs mij wel kunnen, maar kost wel geld. Het betreft nml geen KPN apparaat.

Op élke tv moet er ook basisbediening op het toestel zelf zitten.

Invoeren van 525 (na stop indrukken totdat ledje knippert) gaat hier prima op de afst.bed. van KPN. Welke afst.bed. van KPN heb je: kort/dik/groene knoppen of lang en dun?

Heel frustrerend voor mij dit. Bij mensen thuis heb ik 't vrijwel altijd zó voor elkaar. Maar niet ten nadele van jou, maar afhankelijk van een volkomen a-technisch iemand (als mijn handjes) is heel lastig voor mij.

Vraag de winkel waar je tv vandaan komt of ze iemand langs willen sturen. 😉

We zúllen 'm linksom of rechtsom weer op KPN krijgen!
Reputatie 7
Badge +11
Je zou ook op je telefoon een app kunnen downloaden om de tv mee te bedienen,zoek in de Playstore bv naar Philips remote for smart tv
Reputatie 1
We hebben de werking van het knopje op de tv ontdekt. Soort joystick. Bron naar hdmi 1 gezet, en het werkt!

De tv is een philips 32pfs5362/12. Originele afstandsbediening kan ik online niet vinden.


Badge
https://www.philips.nl/c-p/32PFS5362_12/5300-series-ultraslanke-smart-full-hd-led-tv-met-pixel-plus-hd/ondersteuning

onder tap: handleiding.
We hebben de werking van het knopje op de tv ontdekt. Soort joystick. Bron naar hdmi 1 gezet, en het werkt!




De tv is een philips 32pfs5362/12. Originele afstandsbediening kan ik online niet vinden.


Dit is de afstandsbediening die erbij hoort
https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/product?type=996596003606
Reputatie 1
Iedereen super bedankt voor de hulp. Een geweldig voorbeeld van ' buren' hulp.
Reputatie 7
Burenhulp, wie kan er nou zonder? Top! Heel fijn dat het is gelukt, @HELP mijn tv. Ook even een bedankje voor @PeterG, je hebt hier goed je best gedaan, op afstand. Op burenhulp na, het beste wat je kunt krijgen. Klasse 🙂

Ik had exact het zelfde probleem! Ben al uren aan het prutsen en toen las ik dit. Mijne staat nu, dmv het joystick knopje op HDMI 3 en werkt weer. Dankjewel 👍👍👍

Reputatie 7

Hah, @DesiKPN. Wat fijn om te lezen dat je door dit topic geholpen bent. Top! Dank voor je bericht :) 

Mijn philips smart tv herkent opeens de KPNiTV Zenders niet meer. Ik ktijg een zwart scherm met 'geen zenders geïnstalleerd' terwijl er niets veranderd is. Kan het evenmin opnieuw installeren. Ben helaas de originele afstandsbediening en gebruiksaanwijzing van de tv kwijt.

Help!

Waar zou dat knopje moeten zitten?

Reputatie 7

Waar zou dat knopje moeten zitten?

Het AV knopje.

 

Bedankt. Ga vanavond kijken. Iemand had het er ook over dat er een soort joystick/knopje op de tv zelf moet zitten, maar ik kan niets vinden