Beantwoord

Profiel KPN TV+ app op meerdere apparaten

  • 19 April 2024
  • 22 reacties
  • 437 keer bekeken

Nadat ik de KPN TV+ app geüpdatet had op mijn iPhone moest ik een profiel aanmaken. Profiel aangemaakt en een profiel id is toegekend. Daarna heb ik op mijn iPad ook de KPN TV+ app geïnstalleerd. Ook op de iPad moest ik een profiel aanmaken. Dat zou betekenen dat ik 2 verschillende profielen krijg, 1 op de iPhone en 1 op de iPad. Ik wil graag het verzoek doen om bij een volgende update van de KPN TV+ app op een 2e apparaat hetzelfde profiel te kunnen toekennen als op het 1e apparaat, bijvoorbeeld door de mogelijkheid om op het 2e apparaat de profiel id te kunnen invoeren van het 1e apparaat, zodat je op meerdere apparaten hetzelfde profiel kunt gebruiken.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 June 2024, 12:13

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi en van harte welkom in de KPN community @edwardnld!

Dankjewel voor deze suggestie, ik kan me inderdaad voorstellen dat je graag hetzelfde profiel zou gebruiken op verschillende apparaten. Ik kan geen toezeggingen doen over de uitkomst, maar we nemen je idee zeker mee ter verbetering naar onze specialisten. Hou onze Product Updates in de gaten voor het laatste nieuws over de updates, voor onder andere TV+ en de TV+ app.

Reputatie 7

Vreemd, mijns inziens zou het al zo moeten zijn dat bij het aanmelden in de KPN TV+ app de profielen geladen worden vanuit jouw klantgegevens.

Dat was bij mij in ieder geval wel zo en de profielen zijn op mijn tablet en telefoon (beide Android) dan ook exact gelijk.

Reputatie 7
Badge +19

Right, we hebben het voor de zekerheid even getest om er zeker van te zijn, @wjb heeft gelijk! Als je inlogt op de TV+ app zou je je bestaande profielen te zien moeten krijgen.

@edwardnld Ik lees dat jij de TV+ app op je iPhone en iPad gebruikt. Welke versie van de app heb je nu? Als je een van beide eens uitlogt en opnieuw inlogt, krijg je dan wel je eigen, eerder aangemaakte profiel te zien? 

Hi Alexandra,

Ik heb de KPN TV+ app op de iPad verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Als ik de app open krijg ik eerst het welkomsbericht, en wat aanbevelingen zoals kijk live tv en streaming in één app, maak het persoonlijker met een eigen profiel, stel je favoriete zenders in, enz… (dit kun je ook skippen).

Daarna krijg ik een scherm met de volgende info: 
- Make profile
- Privacy and personalization
- Set other preferences
Het enige wat je kunt activeren op dit scherm is een blauwe balk waar ‘Start’ op staat
Als je op ‘Start’ drukt krijg je een scherm met ‘Enter your profile name’
Je moet hier een profielnaam invoeren anders kun je niet verder.
Er is geen mogelijkheid om in te loggen.

Ik gebruik iPadOS versie 17.4.1 op de iPad

Toevoeging: ik gebruik versie 08.44.00 van de KPN TV+ app (Apple App Store)

Reputatie 7

Dus je krijgt bij opstarten van de TV+ app niet de mogelijkheid om in te loggen?

 

Hi wjb,

Dat klopt, ik krijg bij het opstarten van de KPN TV+ app niet de mogelijkheid om in te loggen. Waarschijnlijk is er een verschil in de opstart van deze app tussen Android en iOS.

 

Reputatie 7

Als ik de app open krijg ik eerst het welkomsbericht, en wat aanbevelingen zoals kijk live tv en streaming in één app, maak het persoonlijker met een eigen profiel, stel je favoriete zenders in, enz… (dit kun je ook skippen).

Wat gebeurt er dan als je dit skipt?

Als ik dit skip kom ik direct in een scherm met de volgende info: 
- Make profile
- Privacy and personalization
- Set other preferences
Het enige wat je kunt activeren op dit scherm is een blauwe balk waar ‘Start’ op staat
Als je op ‘Start’ drukt krijg je een scherm met ‘Enter your profile name’
Je moet hier een profielnaam invoeren anders kun je niet verder.

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @Alexandra van KPN dit door zal geven aan het development team.

Reputatie 7
Badge +19

Zeker, ik heb dit signaal intussen doorgegeven aan de tv specialisten. Je zou inderdaad de optie moeten krijgen om te kunnen inloggen @edwardnld. Dank voor het signaal. Als ik hier nieuws over heb, dan deel ik het hier.

Ik loop tegen precies hetzelfde aan sinds vandaag op mijn android telefoon. Van de week nog gewoon kunnen openen en opnames kunnen bekijken en vandaag moet ik een profiel aanmaken en als gevolg zijn al mijn zenders die ik als favoriet had opgeslagen weg. Gelukkig zijn mijn opnames nog wel terug te zien.

Is hier al een update over bekend?

Reputatie 7
Badge +19

@Caro114 Goed dat je het aankaart. Op dit moment is er nog geen nieuws. Zo gauw er meer bekend is, deel ik het hier.

Reputatie 7
Badge +19

@edwardnld  @Caro114 Het onderzoek loopt nog, daar vanuit een verzoek vanuit onze specialisten: Log de TV+ app eens uit op álle apparaten waarop je de app gebruikt. Log daarna opnieuw in, in de TV+ app, op alle apparaten. Zie je dan wel je al aangemaakte profielen? 

@Alexandra van KPN  Op de iPad kan ik sowieso niet inloggen op de TV+ app. De app verplicht mij om eerst een profiel aan te maken, dus ik stond niet ingelogd op de iPad. Op mijn iPhone stond ik wel ingelogd en zoals gevraagd heb ik uitgelogd op de iPhone. Alvorens weer in te loggen op de iPhone heb ik eerst gekeken of ik nu wel op de iPad kon inloggen op de TV+ app. Dit bleek niet het geval, dus eigenlijk hetzelfde verhaal als het begin van mijn post. Ik heb wel weer opnieuw kunnen inloggen met de iPhone op de TV+ app en mijn profiel was ook weer zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +19

Dankjewel voor het proberen, jammer dat 't geen verschil maakt @edwardnld. Wacht in dat geval de komende update even af, daarin moet dit issue worden opgelost. We verwachten dat die er op korte termijn zal zijn. Hij verschijnt in de Product Updates zo gauw de update klaar staat, dus hou die even in de gaten.

Ik heb op de iPad de TV+ app geüpdatet naar de gisteren uitgebrachte versie 08.47.00. Helaas is de issue met het profiel en het inlogprobleem hiermee nog niet opgelost. Hopelijk gebeurt dit wel bij de volgende update.

Badge

Is het een idee om bij gebruik van de app op je mobiele device je gemaakte profiel te selecteren én te beveiligen met een persoonlijke pincode per profiel zodat je niet per ongeluk in een profiel van een ander zit waarvan je een profiel aangemaakt hebt?

Reputatie 7
Badge +19

@edwardnld Jammer dat het nog niet goed werkt. We zien geen andere signalen dat 't niet goed gaat met de profielen dat is het gekke. Probeer het daarom eens zo: Log uit op de KPN TV+ app op alle apparaten waarop je 'm gebruikt. Dus ook die van andere gezinsleden, mocht dat het geval zijn. Verwijder daarna de app op alle apparaten. Start alle toestellen waarvan je de app verwijderd hebt opnieuw op. Installeer de app daarna opnieuw, en probeer nog eens. Dan zou het goed moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +19

Is het een idee om bij gebruik van de app op je mobiele device je gemaakte profiel te selecteren én te beveiligen met een persoonlijke pincode per profiel zodat je niet per ongeluk in een profiel van een ander zit waarvan je een profiel aangemaakt hebt?

@beme1983 Dank voor de suggestie! Ik durf niet te zeggen of dit gerealiseerd kan worden in de toekomst, daarover kan ik geen toezeggingen doen, maar ik neem je suggestie mee.

@Alexandra van KPN Jouw advies opgevolgd, en ik zag dat ik op de iPhone al uitgelogd was toen ik de TV+ app wilde openen. Op de iPad was ik niet ingelogd omdat dat niet kon, maar toen ik op de iPad de app opende kreeg ik nu wel een inlogscherm, en dat is voor het eerst. Op beide apparaten ingelogd en het profiel id is op beide apparaten dezelfde. Voor mij een raadsel waarom ik nu wel ook op de iPad kan inloggen maar het probleem is opgelost.      Dank voor de ondersteuning!

Reputatie 7
Badge +19

@edwardnld Dat is een mooie, onverwachte verrassing 😁 Fijn om te horen, dank voor de update en graag gedaan!

Reageer