Beantwoord

Azure SMB poort 445 geblokkeerd?

  • 2 November 2022
  • 57 reacties
  • 1338 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 2

Op deze link kun je lezen dat Microsoft KPN expliciet benoemt als een provider die poort 445 niet blokkeert.

https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/32346.azure-summary-of-isps-that-allow-disallow-access-from-port-445.aspx

 

Dat dus in tegenstelling tot Ziggo, dat wel poort 445 blokkeert.

Vandaar dat ik al mijn collega’s aanraad om voor KPN en niet voor Ziggo te kiezen, anders krijgen ze geen SMB toegang tot de cloud service die ik beheer.

 

Ikzelf gebruik privé KPN en zie dat het werkt. Maar ik gebruik een eigen router.

Maar 1 collega die de KPN Box 12 gebruikt wordt wel degelijk geblokkeerd.

@Erik_ ik lees dat de oplossing zit in een omruil van de router. Ik wil mijn niet-technische collega graag helpen om dit in gang te zetten. Hoe pak ik dat aan?

 

Reputatie 2

Ik begrijp nu dat de oplossing een omruil naar een ouder type router is.

Daarbij gaat mijn collega er mogelijk op achteruit? Bijvoorbeeld geen WiFi 6?

Reputatie 7
Badge +8

Nee hoor voor de v12 is al eerder vastgesteld dat de uitgaande blokkade op port 445 niet aanwezig zodra de nieuwere software voor de v12 erop staat. Lijkt me nogal omslachtig om naar een ander modem toe te gaan als het met een soft update zo verholpen kan worden.

 

Reputatie 2

Bedankt @BruisTablet . Zoals aangegeven gebruik ik zelf geen KPN box, maar probeer ik een thuiswerkende collega te helpen. Ik ben dus niet bekend met update procedures. Worden firmware updates niet gepusht vanuit het netwerk? Zouden niet alle KPN boxen vanzelf met de nieuwste firmware draaien?

Reputatie 2

Gaat het om deze experimentele firmware?

 

Reputatie 7

Nee hoor voor de v12 is al eerder vastgesteld dat de uitgaande blokkade op port 445 niet aanwezig zodra de nieuwere software voor de v12 erop staat. Lijkt me nogal omslachtig om naar een ander modem toe te gaan als het met een soft update zo verholpen kan worden.

Het vervelende is dat het nog maar zo maanden kan duren alvorens die nieuwe software weer uitgerold gaat worden.

Reputatie 2

Klopt, ik lees nu dat de uitrol gestopt is.