Beantwoord

Spooktelefoontjes gedaan van Ziggo naar KPN

  • 8 February 2021
  • 3 reacties
  • 170 keer bekeken

Ik ben de afgelopen 4 dagen 4 keer gebeld op mijn vaste Ziggo-nummer door iemand met een mobiel nummer die zei dat ik hem/haar zojuist had gebeld. Ik had echter niemand gebeld en zeker dat nummer niet. De laatste die belde was het KPN-nummer xxx op 8/2 om 08:56. De overige drie waren:

xx

xx

xx

Ik heb navraag gedaan bij Ziggo en die verklaarden dat ik deze 06-nummers niet had gebeld en dat zij er ook geen verklaring voor hadden.

admin: nummers verwijderd ivm privacy

icon

Beste antwoord door KeesYagi 8 February 2021, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

De persoon bij ziggo had echt geen idee ? Dat is een beetje wereldvreemd nmi.

Er zijn onverlaten die "zo maar” een nummer gebruiken om mee te sturen met een oproep, en dan natuurlijk niet met goede bedoelingen. Helaas is er (nog ?/!) geen manier om dit tegen te gaan maar die moet er wel snel komen nmi.

Dit probleem wordt hier vaker besproken, ik schreef er dit over :

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/bait-de-wereld-van-internetoplichting-529150

NB. kpn is een vd vele honderden aanbieders van telefonie, voor algemene klachten of opmerkingen moet je bij de acm.nl zijn.

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het gemeld aan de ACM, maar daarvan kreeg ik als antwoord dat het buiten hun werkgebied valt. Vervolgens heb ik bij de Politie aangifte gedaan van misbruik van mijn telefoonnummer. Daar kreeg ik als antwoord dat ze overstroomd worden door vergelijkbare aangiftes. Volgens de Politie zijn het de buitenlandse criminelen die zeggen dat ze de Microsoft helpdesk zijn, om zo hun buitenlandse nummer te maskeren.

Reputatie 1

Ik herken bovenstaande scenario. Ik ben in discussie gegaan met de persoon die mij belde en heb hem gevraagd welk nummer hij dacht te bellen. Schetst mijn verbazing: deze persoon interpreteerde het landnummer +31 als 031.  In mijn geval geen fraude, maar wel erg vervelend!