Vraag

Wifi valt weg Experia box V10A samen met Superwifi2 versterkers

  • 15 November 2022
  • 23 reacties
  • 181 keer bekeken

hoi, 

Sinds een 2 weken een probleem dat de wifi weg valt van mijn ExperiaBox V10A.

Heb vervolgens 2x Superwifi 2 ( de zwarte ) aangeschaft, maar heeft niks geholpen.

Wifi valt continu weg, beide superwifi's knipperen continu groen.

heb al diverser malen de wifimanager geprobeerd.

maar het wil maar niet helpen.

 

kan iemand mij vertellen waar het probleem inzit.

voor 2 weken nooit problemen gehad namelijk.

 

gr,

 

Marvin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de Experiabox al eens gereset? Heeft u de SuperWiFi's bekabeld aangesloten op de Experiabox? 

Nick,

Ik de superwifi’s volgens de handleiding geïnstalleerd….maar deze staan niet bekabeld aangesloten.

de Experiabox heb ik nog niet gereset.

via de wifimanager is deze wel diverse malen opnieuwe opgestart

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding steeds wegvalt. Zijn er ook apparaten bekabeld aangesloten? En valt de verbinding hierop ook weg? 

En heb je wellicht onlangs nieuwe apparatuur in huis gehaald? Bijvoorbeeld nieuwe verlichting? 

Hier kun je overigens nog terecht voor tips met betrekking tot de Superwifi punten

@Rutger_ 

Alles wat bekabeld is valt niet weg.

Heb nu beide wifi versterkers gereset en opnieuw geïnstalleerd en vervolgens weer op de plekken teruggezet waar ze stonden.

Het probleem wat nu ontstaat is dat in de nacht bij beide versterkers de lampjes groen gaan knipperen.

Door de versterkers aan / uit te zetten gaan ze weer groen branden.

Irritante alleen is dat dit telkens gedaan moet worden.

Hopelijk heb jij een oplossing voor dit probleem!!

Want ben er wel een beetje klaar mee als ik eerlijk ben.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Heel bijzonder dat dit alleen in de nacht is. Overdag ervaar je deze problemen dus nooit? 

Als de lampjes (snel) groen knipperen dan is het Superwifi punt verbinding aan het zoeken.

Als je het Superwifi punt dichter bij het modem brengt, gaat hij dan wel stabiel groen branden?

@Rutger_ 

Ook als ik deze dichterbij de modem plaatst  dan blijft deze s’nachts uitvallen.

Ik ben er echt een beetje klaar mee. Ik verwacht voor het bedrag wat ik maandelijks aftik een goedwerkend produkt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben bang dat de enige oplossing is: bekabeld aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl en @Kevin123456789 En is dit iets van de laatste tijd? 

Of hebben ze hiervoor wel goed gewerkt, zonder dat jullie hoefde te resetten of de stroom hoefde te onderbreken? 

Mocht het iets van de laatste tijd zijn dan zou het kunnen dat dit te maken heeft met updates van de Superwifi

@Rutger_ 

Heb de versterkers diverse malen nu verplaatst.

En nog steeds vallen deze s’avonds uit.

Voorheen heeft alles altijd gewerkt. Zit het niet in de updates?

Of ligt het aan mijn modem?

Graag zie ik dat mijn probleem opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Heb je een mogelijkheid om de stappen voor een schone installatie van de Superwifi punten uit te voeren? 

Er is dus inderdaad een update geweest, en het lijkt er op dat de Superwifi punten op dit moment niet goed met elkaar communiceren. 

Kun je laten weten of na een schone installatie de problemen nog bestaan? 

@Rutger_ 

Ik heb ze al diverse malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw geïnstalleerd volgens de handleiding.

Het heeft geen succes.

Misschien kan je in mijn modem kijken? Vannacht om 03:54 viel namelijk alles uit…ook mijn camera’s.

Ik ben er echt klaar mee!!!!

Ligt het misschien aan de modem?

Waar kan ik een nieuwe krijgen?

Hoor graag van je…

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Begrijp ik daaruit dat dan ook de bekabelde verbinding wegvalt? 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik de verbinding doormeten. 

@Rutger_ 

Bij deze ingevuld.

gr. M

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Bedankt voor het invullen van je profiel, 

Ik heb een meting uitgevoerd en meet tot de Experiabox geen enkele wegvallende verbinding. 

Het lijkt er dus op dat het wegvallen echt in het netwerk zit. 

Zit er wellicht ook iets van een switch in het netwerk? Of een draadloze verbinding set? 

 

@Rutger_ 

Ik heb wel een switch gemonteerd.

Maar deze is volledig bedraad vanaf de modem. De switch is bedraad naar TV, PS4, Radio etc.

Daar valt trouwens niks op uit.

Tis puur de wifi die wegvalt.

Misschien toch een andere modem?

Hoor graag van je….

gr.

M

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl 

Ik wil je nog vragen 1 ding na te kijken. 

Log in op je modem via 192.168.2.254. Ga hierna bij WLAN naar Scheduler https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/experia-box-v10a-ouderlijk-toezicht-instellen-562785. Hoe staat deze op dit moment? Als deze aan staat of als er nog groene blokken in het overzicht zijn, volg dan deze stappen:

Zet deze niet alleen uit, maar haal ook alle groene blokken weg. Herstart hierna je modem.

Volg hierna nog 1 keer de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-versterkers-134/kpn-superwifi-installatie-en-gebruik-530855#Een+schone+installatie+van+SuperWifi+punten. Maar sla het resetten van het modem over. 

Kijk hierna nog een paar nachten aan of de situatie verbeterd. Naar verwachting is er ook snel meer duidelijkheid over wat er precies gaande is met de SuperWifi. Zo niet hebben we in ieder geval uitgesloten dat de Scheduler het probleem veroorzaakte. 

Mocht blijken dat het probleem echt niet in de Superwifi ligt kunnen we daarna overwegen het modem om te ruilen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @wadatanl ,

Er is nu een speciaal topic met tips en oplossingen: 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden
Reputatie 7
Badge +28

@wadatanl 

Is het probleem nu opgelost? 

@Noordzee & @Rutger_ 

Heb jullie adviezen opgevolgd.

Helaas heeft dit niet het probleem verholpen.

Hopelijk hebben jullie nog een idee.

Hoor graag van jullie.

 

gr. M

Reputatie 7
Badge +28

Zit je soms in het buitengebied? Dan is dit een bekend probleem. Er is vanuit KPN wat aan gedaan.  Zie verder dit topic: 

 

 

@Noordzee 

nee….. ik zit niet in het buitengebied.

verbindingssnelheid is goed en stabiel.

Gr.

M

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb verder geen tips meer. 

Reputatie 7
Badge +15

@wadatanl Ik durf op dit moment ook niet meer te zeggen waar het aan ligt. 

Ik heb in dit geval een nieuw modem besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie.