Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge

Graag resetten van mijn receiver zsm

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

Nee ik heb geen ander adres of klantnummer. Ik heb een uur zitten wachten aan de lijn met een medewerkster maar geen gehoor meer dus opgehangen. Ik heb 3 kastjes in mijn abb 

Reputatie 7
Badge +28

@Ikiskim schreef : 

Foutcode e0160

Casnr 70125806649 

Graag zo spoedig mogelijk aanpassen 

  •  
Reputatie 7

Hoi @Ikiskim, heel irritant dat je foutcode E0160 krijgt. Ik heb je topic en losse berichten hier naartoe verplaatst. Wil je hier reageren? Dat is wel zo overzichtelijk :)   

Ik zie dat je CAS-id niet is gekoppeld. Dat ga ik voor je doen. Binnen 5 minuten moet je dat merken. Moment!

Reputatie 7

Hey @Ikiskim,  Ik zie dat je al  3 tuners hebt geregistreerd. Eén van de tuners moet dus van je abonnement worden verwijderd. Kun jij mij aangeven welke dat moet zijn? 

Onderstaande CAS-id's zijn gekoppeld aan je abonnement;

70125842255

70125842255

70125897382

70125897382

46376495530

46376495530

Badge

Waarom verwijderen? 

Reputatie 7
Badge +22

Waarom verwijderen? 

Ik denk dat @Nadia dan bedoeld dat ze jou ontvangers opnieuw kan activeren. @Noordzee dat zal ze bedoelen denk ik, toch?

Badge

En nog steeds geen oplossing!!!!

Hoi @Ikiskim : Welke van onderstaande cas id's staat er op het kastje waar jij problemen mee hebt?

70125842255

70125842255

70125897382

70125897382

46376495530

46376495530

Reputatie 7
Badge +28

@Ikiskim schreef : 

Foutcode e0160

Casnr 70125806649 

Graag zo spoedig mogelijk aanpassen 

  •  

@Erwin_  Er is nog een vierde nummer. 
@Dennis Schreve Aangezien hij voor drie ontvangers betaalt, moet er kennelijk 1 van die 3 weg. Daar vroeg Nadia om. 

ah. Door de vele berichten was ik die even uit het oog verloren.

@Ikiskim :  Wij hebben nu, waarschijnlijk, nog een oud cas id van jou in de administratie. Die willen we vervangen door 70125806649 .. Hiervoor moeten we dus wel weten welke we weg kunnen doen.

Kun jij bij jouw andere twee tuners kijken wat daar voor cas id's staan en die hier noemen? 

Badge

Ik heb geen oude meer in bezit ik heb geloof ik vorig jaar 3 nieuwe gekregen /omgeruild 

Badge

En 2 van de 3 staan op de camping en kan ik nu niet bij

Badge

1 casnummer heb ik kunnen achterhalen 70125842255

Badge

Maar omdat ik geen 3e casnummer heb heb ik dus thuis straks geen tv omdat er bij jullie administratief een fout is gemaakt. Ik neem aan dat jullie dit ook terug kunnen zoeken.

Badge

Hoe weet ik jou wanneer jullie reageren, het is stil in huis zonder tv 😉

Reputatie 7
Badge +28

@Erwin_ 

Mijn voorstel : Deze verwijderen :46376495530

Dan kan je nu 70125806649 activeren en kan Ikiskim weer TV kijken. 

 

Als achteraf blijkt dat de verkeerde verwijderd is, dan meldt hij zich wel weer. 

 

Is hierbij gebeurd. 

Kun je eens kijken of je weer beeld hebt, @Ikiskim  ? 

Mocht één van de tuners op de camping het later niet doen, laat je dan weten wat de cas id's zijn? 

Badge

Ik heb weer beeld😁🙌

Super! :-)

Badge

Heb t zelfde probleem.

Betaald maar geen zenders

*

*Admin: reactie samengevoegd en gegevens in profiel gezet i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +28

@Leadnav : Staat het CAS-ID-nummer ook gevuld? 

@Lisa : Kun jij hier wat mee? 

Reputatie 7
Badge +17

@Leadnav Als het goed is heb je nu weer zenders. Zo niet, zou je dan eens handmatig willen zoeken naar zenders, zoals hierboven staat beschreven? 

Beste KPN,

Dit weekend, na lange tijd, het digitenne kastje aangesloten op de tv en ik heb 100% ontvangst. Kanalen gezocht en ik krijg nu op kanaal 4 en verder de foutcode E016-0.

Kunt u mij verder helpen hiermee?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Velserbronx ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  In Velserbronx (:wink: ) is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

@Lisa zal het proces verder willen helpen met een extra activatiesignaal.  :sunglasses:

Reageer