Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Heb alles netjes ingevuld hopelijk wordt de storing snel opgelost zovast bedankt

Groetjes Jac Caron

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: topic aanpast om passend te maken voor huidig topic

Reputatie 7
Badge +15

@jac caron Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de ontvanger een zetje gegeven. Heb je een mogelijkheid opnieuw naar zenders te zoeken om te kijken of dit nu lukt? 

Dit kan een aantal minuten (tot maximaal een uur) duren.

Reputatie 3
Badge

Nou voor de 2de avond geen andere zenders dan de vrije. Ik zie op de tv dat ik geen digitenne abonnement heb terwijl ik dat natuurlijk bezit..

Ook de tv minstens een uur op Ned 1 gehad zonder zappen.

Ik heb wel de laatste software update geïnstalleerd.

Maar de decoder is zeker voor 2 jaar niet gebruikt.

Gr Wim 

Reputatie 3
Badge

Beste Moderator,

Ik heb het betreffende Cas nummer in mijn profiel gezet, helaas kom ik nu niet bij mijn klantnummer.

Gr Wim 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @sailorwim. Ik zie dat jij jouw profiel al hebt aangevuld, daarvoor dank! 

Ik heb de Decoder voor jou opnieuw geactiveerd. Als alles goed gaat kan je vanavond nog weer alle zenders bekijken!

Reputatie 3
Badge

Beste Hanna,

Perfect werkt weer naar behoren.

Bedankt.

Gr Wim

Goedenavond moderator.

 

Ik krijg helaas een foutcode 016 en mijn profiel aangevuld. Kunt u een reset uitvoeren?

Alvast bedankt!

Groet,

Mark

Reputatie 7
Badge +30

@Mark81 zeker kan ik dat! Bij dezen gedaan. Laat je nog even weten of het nu wel werkt?

@Marcia_  hij doet het weer bedankt!

 

Ik heb een gratis digitenne abonnement op mijn maandelijkse factuur. Sinds vandaag krijg ik alleen NPO 1-2 en 3. Via jullie probleem oplosser, tik ik in “ menu” - “ abonnement states” deze geeft “ basis abonnement   Nee “ onder aan op het scherm. Wat kan hier mis gaan ?

Admin: Klantnummer verborgen i.v.m. privacy

*Admin: Verplaatst naar Digitenne topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jos Henselmans ,

Een moderator gaat een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO1. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Jos Henselmans, zoals Noordzee al vertelde heb ik het activatiesignaal voor je verstuurd! Laat je nog weten of alle zenders het weer doen?

Hoi, Digitenne uit een noodpakket. Blijkbaar komt deze niet geactiveerd binnen. 

Verder geen informatie in het pakket. Dus de instructie uit de beginpost gevolgd.

 

 

Badge

Goedendag moderator. Ik heb forum formulier ingevuld. Kunnen jullie het activeringssignaal sturen svp?

Badge

Goedendag moderator. Ik heb forum formulier ingevuld. Kunnen jullie het activeringssignaal sturen svp?

Ps. Geen idee hoe dit formulier naar jullie moet

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Bremze, welkom hier. 

Wat voor formulier heb je precies ingevuld? En wat is er precies aan de hand? Ik vermoed dat je Digitenne ontvanger met CAS-ID uit je profiel niet goed werkt, ik heb deze voor je geactiveerd. Binnen 15 minuten hoort dit te werken. 

Laat het me weten mocht er iets anders aan de hand zijn. 

Badge

Hoi Alex P, ik heb het forum formulier ingevuld waaraan gerefereerd word in de gepinde text. Gaat inderdaad om digitenne die aangeeft niet geactiveerd te zijn.

ik wacht nog ff 15 min. KPN app op iPad werkt wel

Badge

Alex p, hij werkt, bedankt 💪🏼

Hoi, Digitenne uit een noodpakket. Blijkbaar komt deze niet geactiveerd binnen. 

Verder geen informatie in het pakket. Dus de instructie uit de beginpost gevolgd.

 

 

Goedemiddag moderators, voor de zekerheid als ik niet duidelijk genoeg was. Foutcode E017 voor mijn nood-pakket digitenne. 

Had er al iemand naar kunen kijken? Ik weet niet of het verder ergens misgaat?

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @meijerjt! Het kan voorkomen dat een Digitenne handmatig geactiveerd moet worden: dat is bij deze voor je aangevraagd. Let op: deze aanvragen worden op werkdagen verwerkt. Zodra jouw aanvraag verwerkt is, ontvang je per SMS een bevestiging. 

Goedenavond @meijerjt! Het kan voorkomen dat een Digitenne handmatig geactiveerd moet worden: dat is bij deze voor je aangevraagd. Let op: deze aanvragen worden op werkdagen verwerkt. Zodra jouw aanvraag verwerkt is, ontvang je per SMS een bevestiging. 

Vriendelijk bedankt,

Het blijft natuurlijk een niet standaard situatie.

Hi @Jos Henselmans, zoals Noordzee al vertelde heb ik het activatiesignaal voor je verstuurd! Laat je nog weten of alle zenders het weer doen?


Het is goed gekomen. Bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Het is goed gekomen. Bedankt

Top! Bedankt dat je het nog even komt melden hier :blush:

Goedenavond @meijerjt! Het kan voorkomen dat een Digitenne handmatig geactiveerd moet worden: dat is bij deze voor je aangevraagd. Let op: deze aanvragen worden op werkdagen verwerkt. Zodra jouw aanvraag verwerkt is, ontvang je per SMS een bevestiging. 

Dank je, het is opgelost

Reputatie 7
Badge +16

Héél fijn, @meijerjt! Nu afwachten tot de definitieve oplossing! 

Reageer