Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi, 

Inmiddels is er iets veranderd in mijn account. Spotify wordt nu wel vermeld als extra optie. Maar ik kan deze niet uitzetten. Ik kan alleen de optie ‘geen spotify’  uitzetten. 

Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Ik wil geen spotify meer! Kunnen jullie dat aanpassen? 

 

@suzanne vloet Ik heb zojuist in onze systemen doorgegeven dat je Spotify Premium wil opzeggen. 

Waarom doet de klantenservice net alsof ze niet weten van dit probleem? En in de winkel trouwens ook? Ben al 100 keer van het kastje naar de muur gestuurd en nog steeds betaal ik iedere maand 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Sabrina1981, we hebben jouw bericht samengevoegd met dit lopende topic over Spotify Premium. 

Je bericht gaat over Spotify als online aankoop op de factuur, maar je hebt geen online aankoop gedaan, toch? Dit probleem is bekend en komt door een fout van onze kant: excuses voor het ongemak. Ook voor het feit dat het blijkbaar nog niet overal bekend is… :thinking:  
Vanuit onze administratie wordt dit opgepakt en uiteraard ook gecrediteerd. 

Goedenavond @Sabrina1981, we hebben jouw bericht samengevoegd met dit lopende topic over Spotify Premium. 

Je bericht gaat over Spotify als online aankoop op de factuur, maar je hebt geen online aankoop gedaan, toch? Dit probleem is bekend en komt door een fout van onze kant: excuses voor het ongemak. Ook voor het feit dat het blijkbaar nog niet overal bekend is… :thinking:  
Vanuit onze administratie wordt dit opgepakt en uiteraard ook gecrediteerd. 

Maar ik heb echt al 100 keer gebeld en ben al een aantal keer in de winkel geweest en daar weet niemand niks en kan niemand iets doen? Vind dat wel heel vreemd hoor. Ben er vanmorgen nog geweest in de winkel en geen stap verder gekomen, ben hier al vanaf juli vorig jaar mee bezig🤷‍♀️

Hallo,

Spotify premium is veranderd naar free nadat ik een nieuwe telefoon heb gekregen. Heb al nieuw wachtwoord aangemaakt maar zonder succes. Als ik inlog kom ik in de free account, wat te doen?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo,

Spotify premium is veranderd naar free nadat ik een nieuwe telefoon heb gekregen. Heb al nieuw wachtwoord aangemaakt maar zonder succes. Als ik inlog kom ik in de free account, wat te doen?

Goedemorgen @Cheviot! Dat is gek, staat Spotify Premium nog wel aan bij de opties van jouw abonnement? Je kunt dit controleren in MijnKPN. Als het aan staat, ben je met een verkeerd account ingelogd. Dat vermoed ik, waardoor je een free account hebt waarin je reclame hoort. Ik raad je aan om de hulppagina inloggegevens vergeten van Spotify even te volgen. 

Hoi Alexandra,

Kan in mijn kpn niets terug vinden over spotify.

Ik heb de mail opgezocht voor het activeren van spotify premium daar krijg ik de melding dat hij al geactiveerd is. Ik heb spotify bij alles in 1 van kpn, weet niet of dat nog iets uit maakt?

Reputatie 7
Badge +19

@Cheviot Nee hoor, het maakt niet uit of Spotify Premium aan staat bij je mobiele of thuis abonnement. Als het maar aan staat, anders werkt het niet :slight_smile: In MijnKPN kan je je Thuis abonnement selecteren. Vervolgens kan je bij de extra opties zien of Spotify Premium aan staat. Als je er niet uit komt, vul je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Geef hier een seintje zo gauw je dat gedaan hebt. Dan kijken we met je mee.

Spotify premium staat in de lijst met opties zoals opnemen etc dus neem ik aan dat deze aanstaat.

Reputatie 7
Badge +19

Spotify premium staat in de lijst met opties zoals opnemen etc dus neem ik aan dat deze aanstaat.

Prima, dat betekent inderdaad dat Spotify Premium aan staat! Ik vermoed dat je per ongeluk met het verkeerde account op Spotify ingelogd bent, en daardoor op een ‘free’ account zit op je nieuwe telefoon. Ik raad je aan om de hulppagina inloggegevens vergeten van Spotify even te volgen. Goed om te weten; je kunt met een e-mailadres inloggen in Spotify, maar ook met bijvoorbeeld je Facebook account. Ik raad je aan om de opties even langs te lopen. Zo gauw je weer ingelogd bent met het juiste account, zit je meteen weer op Premium :)

Heb inmiddels voor de zoveelste keer mijn wachtwoord veranderd maar nog steeds zonder succes. Er staat nog steeds dat ik spotify free heb. Kan het er mee te maken hebben dat er nog iemand op dit account zit, lijkt mij niet want het heeft altijd zo gewerkt.

Goedenavond @Sabrina1981, we hebben jouw bericht samengevoegd met dit lopende topic over Spotify Premium. 

Je bericht gaat over Spotify als online aankoop op de factuur, maar je hebt geen online aankoop gedaan, toch? Dit probleem is bekend en komt door een fout van onze kant: excuses voor het ongemak. Ook voor het feit dat het blijkbaar nog niet overal bekend is… :thinking:  
Vanuit onze administratie wordt dit opgepakt en uiteraard ook gecrediteerd. 

Maar ik heb echt al 100 keer gebeld en ben al een aantal keer in de winkel geweest en daar weet niemand niks en kan niemand iets doen? Vind dat wel heel vreemd hoor. Ben er vanmorgen nog geweest in de winkel en geen stap verder gekomen, ben hier al vanaf juli vorig jaar mee bezig🤷‍♀️

En hoe lang gaat dat nog duren?

Reputatie 7
Badge +30

Heb inmiddels voor de zoveelste keer mijn wachtwoord veranderd maar nog steeds zonder succes. Er staat nog steeds dat ik spotify free heb. Kan het er mee te maken hebben dat er nog iemand op dit account zit, lijkt mij niet want het heeft altijd zo gewerkt.

Dat denk ik ook niet. Wat mijn collega probeerde te zeggen is dat je waarschijnlijk met verkeerde inloggegevens inlogt. Om het even concreet te maken. Ik heb zelf ooit Spotify gekoppeld aan mijn Facebook. Maar ik had het heel lang niet gebruikt en dat was ik dus vergeten. Vervolgens wilde ik het maanden later weer gebruiken en  logde ik in met mijn e-mailadres marcia******@ gmail.com. Toen stond er ineens ‘Free'. Ik dacht: ‘hoe kan dit nou'? Maar mijn Spotify Premium was gekoppeld aan mijn Facebook en niet aan mijn Gmailadres. Toen ik weer inlogde met Facebook stond er weer Premium. Ik verwacht dat zoiets ook bij jou speelt.

 

@Sabrina1981 hele goede vraag. Moet ik uitzoeken en kom ik op terug! Zou jij in de tussentijd je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

Ik heb maar 1 email adres gebruikt en dat is die van kpn omdat ik spotify via kpn alles in 1 heb, alle andere email adressen heb ik wel geprobeerd maar wordt niet herkent door spotify.

Heb inmiddels voor de zoveelste keer mijn wachtwoord veranderd maar nog steeds zonder succes. Er staat nog steeds dat ik spotify free heb. Kan het er mee te maken hebben dat er nog iemand op dit account zit, lijkt mij niet want het heeft altijd zo gewerkt.

Dat denk ik ook niet. Wat mijn collega probeerde te zeggen is dat je waarschijnlijk met verkeerde inloggegevens inlogt. Om het even concreet te maken. Ik heb zelf ooit Spotify gekoppeld aan mijn Facebook. Maar ik had het heel lang niet gebruikt en dat was ik dus vergeten. Vervolgens wilde ik het maanden later weer gebruiken en  logde ik in met mijn e-mailadres marcia******@ gmail.com. Toen stond er ineens ‘Free'. Ik dacht: ‘hoe kan dit nou'? Maar mijn Spotify Premium was gekoppeld aan mijn Facebook en niet aan mijn Gmailadres. Toen ik weer inlogde met Facebook stond er weer Premium. Ik verwacht dat zoiets ook bij jou speelt.

 

@Sabrina1981 hele goede vraag. Moet ik uitzoeken en kom ik op terug! Zou jij in de tussentijd je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

Profiel ingevuld

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb maar 1 email adres gebruikt en dat is die van kpn omdat ik spotify via kpn alles in 1 heb, alle andere email adressen heb ik wel geprobeerd maar wordt niet herkent door spotify.

En je hebt dus ook geen Facebook account? Dat je daarop kunt klikken?

 

@Sabrina1981 bedankt! Zodra ik meer informatie heb, laat ik het je hier weten. 

 

 

Ik heb maar 1 email adres gebruikt en dat is die van kpn omdat ik spotify via kpn alles in 1 heb, alle andere email adressen heb ik wel geprobeerd maar wordt niet herkent door spotify.

En je hebt dus ook geen Facebook account? Dat je daarop kunt klikken?

 

@Sabrina1981 bedankt! Zodra ik meer informatie heb, laat ik het je hier weten. 

 

 

Oke, dan wacht ik dat af

Ik heb facebook maar met een ander e-mail adres. Als ik via facebook wil inloggen lijkt het er opdat ik een nieuw account aanmaak.

Het mystery is opgelost, blijkt dat mijn zoon mijn email eruit heeft gegooit en zijn email heeft gebruikt😔. Bedankt voor de moeite.

Helaas is dat dan niet gelukt. Er staat nog steeds dat ik spotify premium ‘aan’ heb staan. Ik kan de extra optie uitzetten, maar dat wordt niet verwerkt. Ook niet na een paar uur en ook niet na een paar dagen. 

Ik wil spotify premium opzeggen. Daar ben ik al mee bezig vanaf juli 2021!

Ik heb mijn abonnement verlengd maar spotify is niet meegenomen, graag toevoegen!

admin: reactie verplaatst naar lopende topic

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Mobiel abonnement wijzigen, welkom op het KPN forum. Ik he jouw reactie naar die verzamel topic verplaatst. Hier vind je alles wat je moet weten over Spotify

Wat lastig dat de Spotify niet mee genomen is in jouw verlenging. Je kan Spotify her activeren door deze aan te zetten in jouw MijnKPN omgeving. 

Maar dat kan als de verlenging actief is toch?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Mobiel abonnement wijzigen

Het spijt mij, ik begrijp jouw vraag niet helemaal. Wanneer je verlengt gaan de wijzigingen in één keer in. Als Spotify niet mee genomen is tijdens het verlengen, dan verdwijnt deze op het moment dat de verlenging wordt verwerkt. Hierna kan je zelf gelijk Spotify weer aanzetten via MijnKPN.

Helaas is dat dan niet gelukt. Er staat nog steeds dat ik spotify premium ‘aan’ heb staan. Ik kan de extra optie uitzetten, maar dat wordt niet verwerkt. Ook niet na een paar uur en ook niet na een paar dagen. 

Ik wil spotify premium opzeggen. Daar ben ik al mee bezig vanaf juli 2021!

Beste KPN, hoe staat het ermee? In december berichtte jullie te weten wat het probleem was en te zoeken naar een oplossing. Er zou contact worden opgenomen met de mensen die hier last van hebben. 

Al een tijd niets meer gehoord. 

Ik heb spotify nog steeds al online aankoop  vermeld staan op mijn factuur. Ik heb geen extra opties aanstaan volgens mijn account. spotify premium staat wel op ‘huidig’  en deze kan ik niet uitzetten (zoals ik hierboven al aangaf). 

Willen jullie alsjeblieft spotify handmatig uitzetten?

Alvast dank.