KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 129145 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 9 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

Vreemd. Dat moeten we dan even bekijken en testen. Schakelt de ontvanger zichzelf ook uit of valt alleen het geluid weg van de radio weg? Luister je radio via de EPG dan? 

Reputatie 7

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Gebeurt dit ook als de TV wel aan staat?

Waar staat de instelling "Scherm uitschakelen na" onder Energiebesparing op ingesteld? 

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

In de instellingen (Apparaat/Apparaatvoorkeuren/screensaver) is er wel een screensaver die bij mij default op 15 minuten staat. Mogelijk dat die aanslaat en dan de radio sluit?

 

Hallo @Vulpen , dat moet het zijn, want ik zie inderdaad Google-plaatjes als ik de tv dan weer aanzet. Bedankt, dat is de oplossing.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Gebeurt dit ook als de TV wel aan staat?

Waar staat de instelling "Scherm uitschakelen na" op ingesteld? 

Hallo @wjb , @Vulpen gaf zojuist de oplossing, fijn zo'n forum met mensen die oplossingsgericht meedenken.

Reputatie 3
Badge +1

Goedemiddag,

Ik neig naar overstappen van Ziggo naar KPN, maar zie dat er wat probleempjes zijn met name in het TV+ deel.
Momenteel kijk ik met een Next en 2 Next minis en daar heb ik een mooi strak beeld mee, zenders kan ik zelf ordenen en beeldinstellingen zijn ook subliem te noemen.
ik lees nu dat HDR niet eens op auto kan en dat is toch wel even een showstopper.
Het heeft als ik dit topic door lees wel gewerkt, dus ik neem aan, dat een laatste FW update hier debet aan is.
Wanneer is de prognose dat Zenders zelf ordenen en de HDr auto instelling worden geimplementeerd?

BVD
grt, van een zoekende Ziggo klant!

Reputatie 6
Badge +7

@wjb mij is het dus wel opgevallen en niet in positieve zin. Het beeld is er bij content en tv zenders die vanaf de bron geen HDR bevatten op achteruit gegaan.

Als er een echt HDR signaal binnen komt op de tv dan stelt de tv zichzelf continue af op het beeld wat binnen komt. Zodat de weergave zo is zoals de maker van bijv een film het heeft bedacht. 

 

Reputatie 7

@wjb mij is het dus wel opgevallen en niet in positieve zin. Het beeld is er bij content en tv zenders die vanaf de bron geen HDR bevatten op achteruit gegaan.

Dat snap ik en het is nu al de tweede keer dat KPN in die valkuil gelopen is.

Ook op de 5202 hadden ze HDR continue aangezet en de mogelijkheid om deze op automatisch te zetten weggehaald. Daar is die wijziging overigens weer teruggedraaid omdat dit op veel televisies tot slecht beeld leidde. Ik neem aan dat dat nu ook weer zal gebeuren.

De Google screensaver zou, ook met radio kanalen via TV+, niet mogen starten.

Hier staat ie ook op 15 minuten maar radio speelt gewoon door. Nu op kanaal 819 (Veronica).

@Vulpen , @JanD , @Remco_ .

Reputatie 7
Badge +8

Heeft iemand al beelden van de Streaming only interface? Ben wel benieuwd hoe zich dat weerhoudt qua interface tot Google tv. 

De streaming-only interface is hetzelfde als de lineaire TV interface.

Reputatie 7

Heeft iemand al beelden van de Streaming only interface? Ben wel benieuwd hoe zich dat weerhoudt qua interface tot Google tv. 

Die interface is precies hetzelfde, @JB22_ , het enige wat ontbreekt is de tegelrij op het hoofdscherm voor Nu op TV.

 

Waarneer komt hd glas naar kpn tv +

Binnen enkele weken, @Marcomestreech. Zodra we daar een specifiekere datum voor hebben laten we het hier weten en passen ook het startbericht aan.

 

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

Ga ik navragen, @Eric89.

 

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Zoals al uitgevogeld, dit komt van de screensaver, @JanD. Zorg ervoor dat als je de TV+ Box aanzet, je ook even op OK drukt. De Box start namelijk op met het hoofdscherm. En dan is de zender die je als laatste keek voorgeselecteerd. Het beeld daarvan wordt dan alvast als preview in de bovenhoek getoond, en ook het geluid wordt afgespeeld. Het lijkt dan, als je de tv niet aan hebt, alsof je al echt naar de zender aan het kijken/luisteren bent. Maar dat is dus op dat moment nog niet zo, de Box staat op het hoofdscherm op dat moment. En dan zal de screensaver actief worden na de ingestelde tijd. En dan valt het beeld en geluid van de preview weg. 

Als je dan ook na het opstarten van de Box even op OK druk op de afstandsbediening opent de zender volledig. Dan zal hij gewoon blijven doorspelen en niet op screensaver gaan.

 

Wanneer is de prognose dat Zenders zelf ordenen en de HDr auto instelling worden geimplementeerd?

HDR vraag ik na, want die hadden we al. Zenders zelf ordenen zal niet gebeuren. Dit is iets wat met de reguliere ontvangers ook niet kan, en we hebben geen plannen om dit op de TV+ Box dan wel te doen. Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel Nu op TV een overzicht zien van alleen je favoriete zenders, @CharleyR.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Een vraag van een mede forum gebruiker i.v.m. radio en display.😉

Reputatie 7
Badge +20

 

Wanneer is de prognose dat Zenders zelf ordenen?

Zenders zelf ordenen zal niet gebeuren. Dit is iets wat met de reguliere ontvangers ook niet kan, en we hebben geen plannen om dit op de TV+ Box dan wel te doen. Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel Nu op TV een overzicht zien van alleen je favoriete zenders, @CharleyR.

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan zenders verbergen.

Omdat wij altijd via HD glas kijken, verbergen wij de eerste 10.

 

Veel mooier is natuurlijk als HD glas op de KPN+ box automatisch vanaf 1 te zien is.

EN als je HD glas opneemt, dat je de opname ook via o.a. een tablet kunt zien (kan nu helaas niet).

Reputatie 2

Beste forum gebruikers en beheerders,

 eergisteren ons abonnement omgezet naar de tv plus variant.

 

 Gelukkig lees ik dat hdglass zenders wel komen staat nu over enkele weken.. is dat geen maanden maar voor eind februari hoop ik toch.

 Het verschil tussen normale en HD glass zie je goed zeker op groot beeld 85 inch.

 Wat ik niet snap en dit alle vraag ik aan de experts / moderators hier is waarom niet als Ziggo 1 goede kwaliteit ??.

 En belangrijk kunnen we nu eindelijk de opnames op de tablet en online zien want dat is een reden om toch weer naar Ziggo te gaan , op vakantie of onderweg kunnen we al onze opname niet zien en dat al na toezegging dat dit kwam 1 jaar geleden.

 

 Hoe zit het met de codec av1 kost veel minder bandbreedte maar waarom dan geen 1 norm en dat is super beeld voor iedereen dat is toch nu de kans met dit nieuws en superieur beeld en geluid zoals dit gebracht wordt.

 

 Verder gaat audio opgelost worden dat ook opname het origineel spoor gebruiken zoals 5.1 etc.

 Laatste zijn opname van mindere kwaliteit ?? Om gaat audio verkeerd gaat volgens het online platform.

 Nu is er geen verschil in opname HD glass en live 

 

hoop dit echt en hoor het graag, dat zou de box zoals deze neergezet wordt in deze tijd wel terecht doen

 bedankt voor de antwoorden

 over 3a 5 dagen ontvang ik de boxen tv plus en zal mijn bevindingen plaatsten

Reputatie 6
Badge +8

 

Wanneer is de prognose dat Zenders zelf ordenen?

Zenders zelf ordenen zal niet gebeuren. Dit is iets wat met de reguliere ontvangers ook niet kan, en we hebben geen plannen om dit op de TV+ Box dan wel te doen. Wel kun je zenders als favoriet markeren. Je kunt dan via het menu onderdeel Nu op TV een overzicht zien van alleen je favoriete zenders, @CharleyR.

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan zenders verbergen.

Omdat wij altijd via HD glas kijken, verbergen wij de eerste 10.

 

Veel mooier is natuurlijk als HD glas op de KPN+ box automatisch vanaf 1 te zien is.

EN als je HD glas opneemt, dat je de opname ook via o.a. een tablet kunt zien (kan nu helaas niet).

Nog veel mooier: Gewoon alle HD zenders naar 12mbps brengen, zeker voor de glasverbindingen. Dan kan KPN zich qua beeldkwaliteit eens meten met Ziggo.

@ Fast Peter71

Leuk dat je interesse hebt voor de nieuwe decoder. Waarom niet even gewacht? Aan de hand van dit forum had je al gelezen dat HDglas er bijvoorbeeld nog niet is. In eerste instantie zelfs gemeld, door kpn zelf, dat het helemaal niet zou komen.

Hoe zit het met de codec av1 kost veel minder bandbreedte maar waarom dan geen 1 norm en dat is super beeld voor iedereen dat is toch nu de kans met dit nieuws en superieur beeld en geluid zoals dit gebracht wordt.

Alle decoders, ook de nieuwe TV+, maken gebruik van hetzelfde platform. Zolang er nog 5202, 2952 en 2260 decoders zijn kan av1 niet ingevoerd. Dat gaat nog jaaaren duren.

Het verschil tussen normale en HD glass zie je goed zeker op groot beeld 85 inch.

Dat lijkt me wel ja. Das groot… Voor mij op 2,5 meter te groot. 

 

Hopelijk had je voor de wisseling naar TV+ geen serie opnamen ingepland voor HDglas. Die kan je nu niet beheren en dan loopt daarmee wel je opname ruimte vol.

Reputatie 7

Geluid: Wel en geen Dolby bij live kijken (multicast) versus Terugkijken/Opnames (unicast)

Zoals al eerder aangegeven is dit iets dat bekend is. Ik heb hier nu iets meer informatie over. 

Voor het live kijken gebruiken we streams die gelijk zijn aan degene voor de andere ontvangers. Deze ondersteunen Dolby en geven dat dus ook door als een zender dat uitzend.

De streams die we gebruiken voor unicast, dus het kijken van opnames, of het Terugkijken van programma's ondersteunen op het moment nog geen Dolby. We hebben op het moment nog een technische beperking waardoor we Dolby (AC3) nog niet kunnen aanzetten voor de TV+ unicast streams. Er wordt dus op dit moment gewerkt om die beperking op te lossen. Zodra dat gedaan is, kunnen we verder met de aanpassing van de unicast streams om daar Dolby ondersteuning op te activeren. 

Helaas heb ik daar nog geen verwachte datum voor. Zodra we daar meer over weten komen we het melden. Ik voeg dit ook even toe aan de veelgestelde vragen in het startbericht.

Reputatie 7
Badge +20

Geluid: Wel en geen Dolby bij live kijken (multicast) versus Terugkijken/Opnames (unicast)

(grootste deel weggehaald), zie boven voor complete reactie van Erik.

 

Ik begrijp niet waarom dit het beste antwoord is.

Want dit is toch maar een onderdeel van het geheel?

Reputatie 7

Ik vind het ook een beetje een vreemd bericht van @Erik_.

Voor mij is het klip en klaar dat de TV+ Box een andere bron gebruikt voor opnames en terugkijken dan de andere TV ontvangers. Daar waar de oude TV ontvangers voor opnames en terugkijken de TV stream via vlan 4 van het KPN TV platform betrekken doen de TV+ Boxen dat via vlan 6 van het online TV platform. Het is het online TV platform dat geen Dolby 5.1 ondersteunt. De unicast TV streams voor opnames en terugkijken via vlan 4 (het gewone KPN TV platform) ondersteunen wel Dolby 5.1.

Zie dit bericht.

Let op, dit kan ook grote invloed hebben op de stabiliteit van de uitzending als er daarnaast stevig gedownload of geganed wordt immers via vlan 6 hebben de TV streams geen voorrang op andere communicatie.

Reputatie 7

Ik begrijp niet waarom dit het beste antwoord is.

Dat bericht is ook niet gekenmerkt al het "beste antwoord" maar als "uitgelicht bericht" en daarmee wordt deze ook groen weergegeven.

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt @Erik_ voor je antwoord. Dit bevestigd dus dat Dolby niet werkt. Naar mijn weten, net wat @wjb ook zegt gebruikt de TV+ box gewoon de verkeerde streams en moet je af van unicast. 

Het geluidsverschil speelt hier inderdaad ook een grote rol in dat als je LIVE naar bijv. RTL4 kijkt en daarna een opname van RTL4, je eigen een hoedje schrikt vanwege dat Stereo only kanalen veel harder binnenkomen en het gemist van Dolby wel groot is. De optie op de VIP5202 dat je Stereo only kanalen kan verminderen door -8dB of -4dB wordt hierbij ook zeker gemist.

Ook het HDR gebeuren is ook iets wat bij mij ook opviel en dat gedeeltes in het Weergave & Geluid menu in het Engels is. Zoals bij HDMI CEC. Soms valt mij ook op dat als de box niet goed de Multicast stream kan vinden van een TV zender, schakelt naar de Unicast stream van de ingegeven zender. Dit komt niet veel voor maar wel ook iets om naar te kijken.

Eigenlijk samenvattend, had deze TV+ box nog even iets verder doorontwikkeld moeten worden, voordat deze beschikbaar wordt gesteld voor alle nieuwe klanten.

Nieuwe klanten die een Dolby surround systeem hebben en er volledig gebruik van willen maken met TV terugkijken/films en series kijken via KPN on demand kunnen beter dus even wachten met deze box te bestellen.

Reputatie 7

...net wat @wjb ook zegt gebruikt de TV+ box gewoon de verkeerde streams en moet je af van unicast. 

Nee, het gaat er niet om of het een unicast stream of een multicast stream betreft maar om het feit dat de TV+ Box bij terugkijken de TV stream van het verkeerde platform ophaalt. TV stream van opnames en bij terugkijken zijn altijd unicast dat is het issue niet. Het issue is wel dat het *gewone" KPN TV platform op vlan 4 wel Dolby 5.1 ondersteunt terwijl het "online" KPN TV platform op vlan 6 geen Dolby 5.1 ondersteunt. Nu wil het feit dat de TV+ Box bij opnames en terugkijken de TV streams dus ophaalt vanaf het "online" KPN tV platform terwijl hij dat, net als de andere TV ontvangers, vanaf het "gewone" KPN TV platform zou moeten doen.

Reputatie 3
Badge

...net wat @wjb ook zegt gebruikt de TV+ box gewoon de verkeerde streams en moet je af van unicast. 

Nee, het gaat er niet om of het een unicast stream of een multicast stream betreft maar om het feit dat de TV+ Box bij terugkijken de TV stream van het verkeerde platform ophaalt. TV stream van opnames en bij terugkijken zijn altijd unicast dat is het issue niet. Het issue is wel dat het *gewone" KPN TV platform op vlan 4 wel Dolby 5.1 ondersteunt terwijl het "online" KPN TV platform op vlan 6 geen Dolby 5.1 ondersteunt. Nu wil het feit dat de TV+ Box bij opnames en terugkijken de TV streams dus ophaalt vanaf het "online" KPN tV platform terwijl hij dat, net als de andere TV ontvangers, vanaf het "gewone" KPN TV platform zou moeten doen.

Ik vraag me ook eerlijk gezegd af of wat kpn doet mag de hd kanalen los leveren ik ga hier toch na het weekend eens navraag over doen bij het Acm want ik denk dat die dit een raar verhaal gaan vinden.

Reputatie 7

Ik vind het ook een beetje een vreemd bericht van @Erik_.

Voor mij is het klip en klaar dat de TV+ Box een andere bron gebruikt voor opnames en terugkijken dan de andere TV ontvangers. Daar waar de oude TV ontvangers voor opnames en terugkijken de TV stream via vlan 4 van het KPN TV platform betrekken doen de TV+ Boxen dat via vlan 6 van het online TV platform. Het is het online TV platform dst geen Dolby 5.1 ondersteunt. De unicast TV streams voor opnames en terugkijken via vlan 4 (het gewone KPN TV platform) ondersteunen wel Dolby 5.1.

Zie dit bericht.

Let op, dit kan ook grote invloed hebben op de stabiliteit van de uitzending als er daarnaast stevig gedownload of geganed wordt immers via vlan 6 hebben de TV streams geen voorrang op andere communicatie.

Het is niet zo dat de TV+ Box de stream van een verkeerd platform haalt. Dat is verder zoals bedoeld. Maar we gaan dus die stream aanpassen, in plaats van switchen naar een andere. Alleen kan dat pas als we de technische beperking hebben opgelost. 

 

Dan dit:

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

 

 

HDR automatisch is inderdaad weggehaald. We merkten hier negatieve bijeffecten. Daar moeten we eerst wat aan doen. Dus tot die tijd is de optie weggehaald. Deze zal terugkomen. Wanneer precies heb ik nog geen datum voor.

 

Reputatie 2

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een review van de nieuwe tv-box. Heeft iemand al een review gemaakt of gevonden erover? Op Youtube zijn wel reviews van de Arris VIP5202 te vinden bijvoorbeeld.

Ik ben gewoon benieuwd,

Reputatie 7

Het is niet zo dat de TV+ Box de stream van een verkeerd platform haalt. Dat is verder zoals bedoeld. Maar we gaan dus die stream aanpassen, in plaats van switchen naar een andere. Alleen kan dat pas als we de technische beperking hebben opgelost. 

Dus jullie gaan echt de TV+ Box de unicast streams voor opnames en terugkijken via vlan 6 van het online TV platform laten betrekken en niet, zoals de andere TV ontvangers, via vlan 4 van het "gewone" TV platform?

Dat zou heel mooi zijn want dat betekent dat er dan ook geen enkele technische blokkade meer is om de opnames van HD-"Glas" zenders (al dan niet in gewoon HD) ook via de apps en site beschikbaar te stellen.

Houd er wel rekening mee dat die streams dus geen voorrang zullen hebben op ander Internet verkeer en dat het resultaat zou kunnen zijn dat mensen meer haperingen zullen kunnen ervaren.