Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27536 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Badge +19

We zijn er nog lang niet, maar heel langzaam wordt het steeds meer een volwaardigere TV ontvanger.

Dat kan wel zijn, maar hier moet iedereen gewoon direct goed mee overweg kunnen.

Ikzelf vind mijn weg wel, maar ik dank God op mijn blote knietjes dat ik dit niet voor mijn oude moeder heb aangeschaft.

Als moeders net zo slim is als mijn 83 jarige vader dan kan ze het!! Was zo gepiept zei ie nog😂

Reputatie 2
Badge

Als moeders net zo slim is als mijn 83 jarige vader dan kan ze het!! Was zo gepiept zei ie nog😂

Nee Joep, dat gaat echt niet lukken.

Ziggo met een Humax lukt nog nèt, daarom ook een 2e (hands) aangeschaft voor als het ding stuk gaat. Dan blijft de interface iig hetzelfde.

 

Reputatie 7

Als moeders net zo slim is als mijn 83 jarige vader dan kan ze het!! Was zo gepiept zei ie nog😂

Nee Joep, dat gaat echt niet lukken.

Voor velen gaat het ook niet om kunnen maar om willen.

Mijn ouders (beide 89) zijn beide slim genoeg maar willen op hun leeftijd geen verandering.

Reputatie 4
Badge +4

simpel maken:

2 keuzes 

1

de tv+ box voor mensen die met modernere techniek overweg kunnen

2

bv de 5202 houden voor als voorbeeld de ouderen onder ons die alleen tv willen kijken.

keize voor qlleen de tv+ 7202 is begrijpelijk, alles valt buiten kpn om behalve de kpn tv+ app.

rest is voor de android ontwikkelaars van desbetreffende apps. 

 

Reputatie 2
Badge

Voor velen gaat het ook niet om kunnen maar om willen.

Mijn ouders (beide 89) zijn beide slim genoeg maar willen op hun leeftijd geen verandering.

Voor mijn vader zou dat idd gelden (overleden), maar mijn moeder zou het dolgraag willen, maar het (technisch) inzicht ontbreekt eenvoudigweg, helaas.

Reputatie 7

simpel maken:

2 keuzes 

1

de tv+ box voor mensen die met modernere techniek overweg kunnen

2

bv de 5202 houden voor als voorbeeld de ouderen onder ons die alleen tv willen kijken.

keize voor qlleen de tv+ 7202 is begrijpelijk, alles valt buiten kpn om behalve de kpn tv+ app.

rest is voor de android ontwikkelaars van desbetreffende apps. 

Precies, de keuze voor alleen TV+ is onbegrijpelijk. Overigens pleit ik al geruime tijd voor een mixed model waarbij een tweede en volgende TV ontvanger naar keuze een TV+ Box of een "oude" TV ontvanger kan zijn.

Reputatie 5
Badge +3

Ik vind wel dat KPN nog niet de volle mep kan vragen aan testers die se box willen houden 

Reputatie 4
Badge +4

omgerekend ben ik nu minder kwijt pm. voor het nieuwe abonnement. en als ik een euro meer betaal voor de ontvanger waar android op zit is niet erg. een mitv kastje extra is irritant. 

een tv die je koopt verouderd en dan android die verouderd... hierdoor moet de tv volledig vv worden voor volle functionaliteit.n

nu alleen het kastje. 

 

 

Reputatie 7

een tv die je koopt verouderd en dan android die verouderd... hierdoor moet de tv volledig vv worden voor volle functionaliteit.n

nu alleen het kastje. 

Maar dat kan je ook bereiken door bijvoorbeeld een Chromecast Google TV aan jouw TV te hangen.

Reputatie 6
Badge +6

Sebas14 schreef:

Vanaf januari tot aan nu zijn zelfs de meeste verbeteringen doorgevoerd bij de TV+ box. Vandaar ook deze topic om in volle tempo alleen maar wensen en verbeteringen door te voeren met updates.

Als ik het aantal groene vinkjes tel in de lijst dan valt me dat vies tegen.

Misschien wat verkeerd vermeld, maar ik bedoel het anders. 

Er zijn meer verbeteringen doorgevoerd vanaf januari tot aan nu dan in de testperiode van augustus vorig jaar tot januari.

De verbeterpunten die na januari zijn doorgevoerd, die hadden beter in de testperiode moeten zitten. Dan hadden we nu wat meer groene vinkjes gehad in deze topic 😊

Reputatie 2
Badge

Ik heb er nog 1 om eventueel toe te voegen. Als je een opname instelt kan je kiezen tussen Opnemen en Serieopname plannen. Maar aangezien je per seizoen moet inplannen is het dan niet beter om Serieopname plannen te veranderen naar Seizoenopname plannen ?  Dat voorkomt wellicht verwarring bij nieuwe klanten die van andere providers komen. Misschien is het niks, maar ik dacht ik deel het toch even.

Reputatie 2
Badge

Wat ik nou echt super handig zou vinden, is een mogelijkheid om iets op te kunnen nemen wanneer je reclame over een programma voorbij ziet komen. Als in ‘binnenkort komt … op tv’ en dan ‘klik’ (een blauw/groen/whatever knopje indrukken) en ‘programma opnemen/serie opnemen’…en klaar is Klara uh Anita. Als bij de BBC ‘press red now!’ ;-)

 

Groetjes,

 

Anita

Reputatie 2
Badge

Bij mijn vorige ‘kastje’ had ik de mogelijkheid om opnames in of uit te sluiten van automatisch verwijderen wanneer de opslag vol kwam te staan. Dit zie ik nu niet meer staan. Zie graag die optie terugkomen want sommige opnames bewaar ik liever nog even en sommige niet.
 

Ook vraag ik me af of hier ook opnames ‘verlopen’ zoals voorheen (dus na een jaar verdwijnt een opname)? Was best handig om die datum te kunnen zien.

 

Groetjes,

Anita

Reputatie 7

Bij mijn vorige ‘kastje’ had ik de mogelijkheid om opnames in of uit te sluiten van automatisch verwijderen wanneer de opslag vol kwam te staan. Dit zie ik nu niet meer staan. Zie graag die optie terugkomen want sommige opnames bewaar ik liever nog even en sommige niet.
 

Ook vraag ik me af of hier ook opnames ‘verlopen’ zoals voorheen (dus na een jaar verdwijnt een opname)? Was best handig om die datum te kunnen zien.

Ik heb ze toegevoegd onder nummer 53 en 54.

Als je onderstaande instelling gebruikt kun je ook je tv niet meer aan en uit zetten met de kpn afstandsbediening. Dat staat er ff niet bij. Er staat alleen ''volume'' bedienen. 

Zou of erbij moeten staan of wel mogelijk moeten zijn.

 

Reputatie 1

Ik heb nog een punt; Netflix speelt vaak vertraagd af, zo der geluid. Weet niet of dat bij meerderen mensen is maar neem aan van wel. Of hier naar gekeken kan worden door KPN?? Bedankt!

Dat is geen feature request maar een bug report.

 

Ik hoorde soms wel de muziek, maar niet de spraak, een andere audiostem instellen hielp dan.

Wel irritant dat ik deze correctie best vaak moest maken

Reputatie 5
Badge +4

 

Wat ik persoonlijk nog graag zou willen is de OK toets op de afstandbediening de functie geven van de verticale zenderlijst, zoals ook op de voorgaande decoders! Wij gebruiken deze toets met deze zelfde functie ook op onze TV’s (Ziggo DVB-C) en op de 5202. 

Nu maken we steeds de fout door het gebruik van de toets op de 7022, dat het beeld op pauze gaat en extra handelingen moeten doen om weer live verder te kunnen kijken!

Reputatie 7

Wat ik persoonlijk nog graag zou willen is de OK toets op de afstandbediening de functie geven van de verticale zenderlijst, zoals ook op de voorgaande decoders!

Ik hoop dat KPN dit mee zal nemen bij de realisatie van punt 9.

Reputatie 7
Badge +20

Wat ik persoonlijk nog graag zou willen is de OK toets op de afstandsbediening de functie geven van de verticale zenderlijst, zoals ook op de voorgaande decoders!

Ik hoop dat KPN dit mee zal nemen bij de realisatie van punt 9.

 

De OK toets heeft al een functie als je in de gids bent.

Misschien een idee om de gids toets daarvoor te gebruiken.

En de return toets om de gids te verlaten.

Reputatie 7

Wat ik persoonlijk nog graag zou willen is de OK toets op de afstandsbediening de functie geven van de verticale zenderlijst, zoals ook op de voorgaande decoders!

Ik hoop dat KPN dit mee zal nemen bij de realisatie van punt 9.

De OK toets heeft al een functie als je in de gids bent.

Maar je zit op dat moment dan ook nog niet in de gids, je kijkt nog (live) televisie.

Request wijziging;

Samsung afstandsbediening koppelbaar maken. (8K samsung BN59-01300J).

Zonder deze mogelijkheid is de nieuwe ontvanger niet relevant om aan te sluiten.

Filter voor films op tv (is verdwenen, super irritant)

Horizontaal menu (oude was overzichtelijker)

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat ik persoonlijk nog graag zou willen is de OK toets op de afstandsbediening de functie geven van de verticale zenderlijst, zoals ook op de voorgaande decoders!

Ik hoop dat KPN dit mee zal nemen bij de realisatie van punt 9.

De OK toets heeft al een functie als je in de gids bent.

Maar je zit op dat moment dan ook nog niet in de gids, je kijkt nog (live) televisie.

 

Nu ontgaat mij iets.

Zenderlijst, dan zit je toch in de gids?

 

Mijn voorstel:

Klik op gids en je krijgt de zenderlijst horizontaal. 

Klik nogmaals op gids en de zenderlijst wordt verticaal.

Klik weer op de toets gids en hij is weer horizontaal.

En met de return toets ga je dan terug naar televisie.

 

Momenteel kan dit niet en er zijn veel mensen die een verticale gids willen begrijp ik uit de vele reacties die ik zie. 

Reputatie 7

Nu ontgaat mij iets.

Zenderlijst, dan zit je toch in de gids?

Dat is niet wat @0011 bedoelt. Als je op de “oude” TV ontvangers tijdens het televisie kijken op OK drukt dan krijg je een minigids en het is die OK waar @0011 aan refereert. Je zit dan dus nog niet in de gids.

 

Mijn voorstel:

Klik op gids en je krijgt de zenderlijst horizontaal. 

Klik nogmaals op gids en de zenderlijst wordt verticaal.

Klik weer op de toets gids en hij is weer horizontaal.

En met de return toets ga je dan terug naar televisie.

De return toets mag van Google niet voor die functionaliteit gebruikt worden en daarom is het nu de “gids” toets die gebruikt moet worden.

Mijns inziens zou de gids toets inderdaad gebruikt kunnen worden om te switchen tussen de verticale en horizontale gids als er een andere toets zou zijn om terug te gaan de lopende uitzending.

Ik zou graag zien dat de toets “radio” hernoemd wordt naar “TV/radio” en dat deze dan gebruikt kan worden om vanuit de gids naar de lopende TV (of radio) uitzending te gaan.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je antwoord @wjb 

Van die OK toets op Android wist ik niet dat Google dat had voorgeschreven. 

Reputatie 7

Van die OK toets op Android wist ik niet dat Google dat had voorgeschreven. 

Het gaat niet om de OK toets maar om de return toets. 😉

Google heeft in haar richtlijnen voor Android staan dat de return toets (terug toets) altijd naar de vorige pagina hoort te gaan en uiteindelijk dus op het menu van het startscherm.

Reageer