Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27536 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Reputatie 7

@clmdriessen schrijft: In aansluiting met de zenderlijst is ook van belang om iets met favorieten te doen, behalve dan ze een “hartje” mee te geven. Daar ik verder niks mee en dat is erg jammer.

Er gebeurt wel ietsje meer dan alleen het hartje. Onder tabje 'favorieten’ (bij Nu op TV) zie je dan alleen je favoriete zenders. Waarvandaan je snel een keuze van een zender kunt maken.

In de apps van smart-tv, laptop en telefoon gebruik ik dat veel.

In de KPN TV apps heeft dat ook zin omdat daar de gids gefilterd kan worden op “favoriete zenders”.

En ook op de site heeft dat zin omdat daar de favoriete direct op het startscherm getoond worden en je er dus niet eerst voor naar een aparte “favorieten pagina” hoeft te gaan.

 

PeterG schreef:

De favorieten zoals in de app vind ik dus prettig. En in de gids wil ik gewoon álle zenders. Al zou ik die voor kleine kinderen inderdaad willen skippen. Dat zouden wat mij betreft 2 verschillende instellingen mogen zijn. Maar dat is teveel gevraagd vermoed ik.

Dat is dus waarom ik in punt 3 vraag om meerdere zenderlijsten.

Dus bijvoorbeeld zenderlijst 1 voor de favoriete zenders, zenderlijst 2 met zenders voor de kids (als ik die nog thuiswonend zou hebben) en zenderlijst 3 met alle zenders.

Reputatie 4
Badge +2

12. Lijstweergave voor opnames (en Nu op TV). 

Gaan we niet doen. We hebben niet de intentie om het menu van de andere ontvangers te gaan namaken voor de TV+ Box.

 

Dit vind ik zeer spijtig, want in de huidige vorm is het gebruik van het scherm zeer gebruiksonvriendelijk. Je ziet te weinig opnames, de sortering is niet duidelijk, je ziet geen seizoen/episode-info etc. Ik zit me ellendig te klikken en navigeren op losse opnames, om te kunnen zien welke aflevering iets is.

En het gaat er mij niet om dat het scherm hetzelfde uitziet als op de VIP’s, maar het gaat er wel om dat je een scherm krijgt waar je functioneel min of meer dezelfde dingen kunt doen met ongeveer hetzelfde aantal handelingen. Nu lijkt dit scherm gemaakt te zijn voor een touch screen en niet voor toets/remote-navigatie. Ik ben zelf trouwens software developer van beroep, en heb de nodige keren apps voor Android gemaakt. Uit ervaring weet ik dat dit vrij eenvoudig te realiseren is.

@KIkViAgEmNlRWAuT

 Je ziet te weinig opnames,

Je ziet er 8. Net zoveel als bij de andere decoders.

de sortering is niet duidelijk

Gewoon op datum, net als bij de andere decoders. Nieuwste eerst. Maar dan in regels.

1 2 3 4
5 6 7 8
etc

je ziet geen seizoen/episode-info

Hmm, dat zie ik wel staan bij de dia's. Maar dan moet je wel voor serie opname hebben gekozen!

Ik zit me ellendig te klikken en navigeren op losse opnames

Los opgenomen programma's, bijvoorbeeld een film ofzo, vind ik juist door de dia's heel makkelijk. Bij de VIP moet ik die regels '’allemaal'’ gaan lezen….

De seizoens / afl. info is wel te zien:

 

Reputatie 4
Badge +2

@PeterG  Ik zie twee verschillen met mijn DIW’s:

  1. Bij mij worden de afleveringen niet gegroepeerd. Ik kies altijd voor serie-opname, indien mogelijk.
  2. Ik zie geen epi-info, daarvoor moet ik naar een tile navigeren, en OK drukken. En dan weer BACK en dan weer naar de volgende tile, etc. Erg omslachtig.

 

Helaas zijn dat zenders waar het inderdaad nou net niet werkt. In mijn ervaring dito op de Arris (vip2952).

Maar ik zie dan wel de data erbij staan en volgorde blijft “nieuwste eerst”. Dus kan je met doorbladeren naar de oudste om het in volgorde te kijken.

Reputatie 4
Badge +2

Helaas zijn dat zenders waar het inderdaad nou net niet werkt. In mijn ervaring dito op de Arris (vip2952).

Maar ik zie dan wel de data erbij staan en volgorde blijft “nieuwste eerst”. Dus kan je met doorbladeren naar de oudste om het in volgorde te kijken.

Op mijn oude VIP’s werkte de seizoensgroepering probleemloos voor Discovery Science. En wat betreft volgordelijkheid: dat is de opnamedatum, dat heeft niks met de seizoenen/epi’s te maken, dus daar heb je niet zoveel aan, omdat de seizoenen door elkaar worden uitgezonden.

 

Nee, qua UX vind ik dit scherm een achteruitgang t.o.v. de vorige hardware. Het ziet er gelikter uit, maar ik moet veel meer klikken om er te komen en om de meta-info te zien. Hier is niet goed over nagedacht.

Op mijn oude VIP’s werkte de seizoensgroepering probleemloos voor Discovery Science.

Annuleer de huidige opnamereeks dan eens via "gepland”. En stel het weer in via de gids van de TV+ app.

Ik heb How the Universe works nu ook ingesteld op serie als test. Via de gids van de 2952. Als (ex)tester van de + box heb ik de Arris ook nog. Es ff kijken hoe dat reageert op de + box. Maar gezien de lage frequentie van uitzending, 2 x per week, gaat deze 'test’ wel even duren.

Ik heb ook nog een andere serie op Discovery Science geprogrammeerd maar via de TV+ gids.

Reputatie 4
Badge +2

Ter info: ik had voorheen de Arris vip2952 en de 5202. Op beide werkte dit prima.

Die serie opname zal derhalve nog gepland zijn via die Arris boxen. Daarom stel ik voor om de opnames te annuleren (via gepland). En opnieuw in te plannen via de gids van de TV+ box. Waarschijnlijk wordt de serie tag dan weer wel meegenomen.

Reputatie 4
Badge +2

Die serie opname zal derhalve nog gepland zijn via die Arris boxen. Daarom stel ik voor om de opnames te annuleren (via gepland). En opnieuw in te plannen via de gids van de TV+ box. Waarschijnlijk wordt de serie tag dan weer wel meegenomen.

Nee, dat is een incorrecte aanname, want dat was met een ander account; ik ben overgestapt van Budget Alles-in-1 (DSL) naar KPN glasvezel. De series zijn recent gepland met de TV+ box op het nieuwe account.

Hoi @KIkViAgEmNlRWAuT . Hier komen ze wel als serie onder 1 dia. Maar alleen als je kiest voor “serie opnemen”. De afleveringen van de serie Secret Space Escapes van Discovery Science staat tenminste in 1 mapje. (1 dia op het hoofdscherm opgeslagen).

Als je op de Arris boxen programma's uit een serie telkens als “1 opname” instelde kwamen ze onder 1 mapje in opnamen. Dit is met de 7022 software niet meer het geval; dan verschijnen ze als losse opnamen. Echt plannen als “serie” dus. Dan komen ze wel in 1 mapje.

Reputatie 7
Badge +7

Maar dan is dat toch iets om op de lijst van feature requests te zetten?

Dus als afleveringen van een serie apart zijn opgenomen toch als serie in de opnamelijst weergeven. 

Reputatie 7

Maar dan is dat toch iets om op de lijst van feature requests te zetten?

Dus als afleveringen van een serie apart zijn opgenomen toch als serie in de opnamelijst weergeven. 

Dat is dan nummertje 48. 🙂

  1. Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is.

Hopelijk komt hier snel een tijdsplanning voor, zodat je favorieten kan selecteren én gebruiken zowel in de TV gids als voor een beperking van door welke zenders je heen kan zappen. Deze week de KPN TV box ontvangen en ik vind het onbegrijpelijk dat het in de internet browser wel kan om alléén de favorieten te selecteren in de TV gids en NIET op de KPN TV box. Hoewel daarbij dus nog de wens bijkomt van alléén door je favorieten zappen, zodat je focus hebt op de zenders naar wens.

Reputatie 7

Vanaf 1 september zal ik niet meer in staat zijn om zelf wensen en oplossingen te beoordelen omdat ik "mijn" TV+ Box zal moeten retourneren.

Ik ben vanaf dat moment dus 100% afhankelijk van jullie input in het beheren van dit topic.

Reputatie 7
Badge +7

Ook ik ga eind deze maand de tv-box terugsturen. Maar ik blijf alle nieuws m.b.t. de box volgen en zal hier ook blijven meelezen.

Ik heb al een paar keer op het forum laten weten dat ik van mening ben dat de interface v.d. box is ontworpen voor muis en/of touch. En daarom minder geschikt is voor de bijgeleverde AB.

Nu heb ik net mijn bluetooth-muis aan de tv-box gekoppeld om te testen. Wat een verademing!

Helaas kwam ik onmiddellijk een paar tekortkomingen tegen: 

  1. Ik kan in de gids niet verder naar beneden scrollen. 
  2. Ik kan in de opnamelijst niet helemaal naar beneden scrollen waardoor ik de laatste paar opnames net niet kan zien. Via een omweg kan ik daar toch komen, maar dat werkt omslachtig.
  3. Als ik in het instellingenmenu zit, kan ik daar met de muis niet meer uitkomen.

Misschien dat het wat ver gaat, maar zouden deze punten ook in jouw feature-request-lijst gezet kunnen worden, wjb?

Dito hier. Per ca. 20 augustus kan ik de box ook niet meer beoordelen, noch de menu stappen uitleggen m.b.t. instellingen. De support erop door mij zal vanaf die datum minimaal worden.

Hooguit alleen nog de (kwaliteit) van de unicast streams via de Android-TV app. Die ik alleen in de slaapkamer heb.

In de woonkamer de vip2952 i.c.m. Samsung. Tizen besturing dus. Met een stokoude, wat brakke, i-tv app daarin. De apps in de vip2952 gebruik ik ook al niet.

Dat lijken mij geen functie verzoeken (feature requests) @Katana321 . Want dat kan hier allemaal wel gewoon. 

Kan gewoon in de gids scrollen. Met '’pijltje omlaag'’ en met p- (danwel p+). Heel vaak reageert de gids niet als ik 'm met het knopje oproep, dat mag nog wel verbeterd worden. Maar wel via gids bovenaan.

Muis is geen standaard en (door kpn) ondersteunde bediening. Hoeveel zouden er een muis gebruiken? 10 tot 100 gebruikers denk ik. Want dan moet je eigenlijk wel een dure draadloze kopen en dat doet niemand.

Reputatie 7
Badge +7

@PeterG Ik snap jouw punt. Maar als de door mij genoemde 3 tekortkomingen opgelost zouden worden, dan kan kpn natuurlijk een bluetooth-muis bijleveren i.p.v. de nu bijgeleverde AB. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG Ik snap jouw punt. Maar als de door mij genoemde 3 tekortkomingen opgelost zouden worden, dan kan kpn natuurlijk een bluetooth-muis bijleveren i.p.v. de nu bijgeleverde AB. 😉

 

Of beide.

Ik denk dat veel mensen de voorkeur geven aan de ab.

Op de bank lijkt mij een muis ook minder handig.

Reputatie 4
Badge +2

@PeterG Ik snap jouw punt. Maar als de door mij genoemde 3 tekortkomingen opgelost zouden worden, dan kan kpn natuurlijk een bluetooth-muis bijleveren i.p.v. de nu bijgeleverde AB. 😉

Ik moet er niet aan denken om mijn TV-kastje met een muis te bedienen… Ik heb wel bij meerdere Android TV devices (o.a. een NVIDIA Shield TV Pro en een Xiaomi) een muis en toetsenbord gekoppeld gehad, maar dat was alleen initieel om configuratie makkelijker te maken (credentials intypen e.d.). Maar voor dagdagelijkse bediening moet een normale AB voldoende zijn.

Reputatie 7

Ik moet er niet aan denken om mijn TV-kastje met een muis te bedienen…

Een goede air mouse lijkt het me een verademing.

En als die air mouse dan ook een ingebouwd toetsenbord heeft dan lijkt me het helemaal handig.

Nu heb ik een Microsoft Designer Compact Keyboard aan de TV+ Box gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +21

Nu heb ik een Microsoft Designer Compact Keyboard aan de TV+ Box gekoppeld.

Misschien een domme vraag
Maar wat doe je daar dan mee?

Reputatie 7

Nu heb ik een Microsoft Designer Compact Keyboard aan de TV+ Box gekoppeld.

Misschien een domme vraag
Maar wat doe je daar dan mee?

Als je een uitzending/film wilt zoeken in de TV+ app of in bijvoorbeeld Netflix dan is dat veel makkelijker dan met de afstandsbediening op zo'n virtueel toetsenbord.

Reputatie 7
Badge +21

Ah op zo'n manier

dankje @wjb 

Reageer