Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 625 reacties
  • 26925 keer bekeken


Toon eerste bericht

625 reacties

Reputatie 7

@wjb wil je svp aan de request lijst toevoegen “Gids functionaliteit /commando toevoegen aan Android TV API”.

Weet je zeker dat KPN dit kan regelen. Of is het zo dat KPN enkel de gebruikte KEY CODE moet delen zodat deze in de afstandsbedienings app opgenomen kan worden.

De standaard API voor Android TV kent geen KEY_GUIDE. In ben benieuwd welke KEY CODE gebruikt wordt bij het indrukken van de gids toets want die KEY CODE zou dan in de API opgenomen kunnen worden. Dit zal echter door de ontwikkelaars van de API moeten gebeuren. KPN gebruikt niet de menu knop (KEY_MENU) en zij zou er dus voor kunnen kiezen om die toets ook aan de gids te koppelen.

Dat zou namelijk betekenen ik in standaard afstandsbediening apps de menu knop zou kunnen gebruiken om naar de gids te gaan.

De standaard API voor Android TV kent ook een KEY_APPS en het zou mooi zijn als KPN ook die zou gaan ondersteunen door dan direct naar de apps pagina te gaan. Hetzelfde geldt voor andere toetsen die wel door de API ondersteund worden maar niet op dat afstandsbediening van KPN zitten.

Hi,

Nieuw hier. Ik heb sinds vandaag KPN. We hadden eerst XS4ALL met zo'n arris ontvanger. Wat ik daar heel fijn aan vond is dat je heel makkelijk programma info kon openen en naar echts kon klikken om te kijken wat er aan kwam. Maar het meete gebruikte ik de knop naar links om het voorgaande programma te selecteren en aan te zetten. Dit is me nog niet gelukt. Alleen omslachtig via de gids. Is dit iets wat mogelijk zou zijn?

Dank!

Reputatie 6
Badge +6

Rood icoon in de infobalk als opname geactiveerd is.

Nu is het icoon altijd wit, en staat er een streep doorheen als er een opname actief is. (Waarbij het ook niet uitmaakt of het een enkele opname is, of een hele serie.) Terwijl onderiteling en favoriete zender wel duidelijk een andere kleur hebben als ze actief zijn.

 

TV+ Box start opname: wit icoon.

 

TV+ Box met opname actief: wit icoon met streep erdoor.

 

TV+ Box opname annuleren: nog steeds wit icoon, maar met streep erdoor.

 

Reputatie 6
Badge +6

Ander icoon in infobalk voor actieve eenmalige opname en voor actieve serieopname.

Zie screenshot in de vorige post: nu is het icoon hetzelfde in beide gevallen.

Ik ben een nieuwe tv box gebruiker, dus excuses als deze vraag al 100 keer eerder is gesteld.

Zou het mogelijk zijn om de lijst met opnames in lijst vorm te krijgen in plaats van met afbeeldingen?

Ik zie dat de laatste vraag over dit onderwerp 10 maanden geleden  aan de orde is geweest  in een andere thread en vraag mij af wat de stand van zaken is. 
 

🙏🏻
 

 

Reputatie 7

Zou het mogelijk zijn om de lijst met opnames in lijst vorm te krijgen in plaats van met afbeeldingen?

Zie punt 12 van de lijst in het openingsbericht van dit topic.

KPN heeft dus al aangegeven dit niet te gaan doen. 😠

Wel bedankt, wjb, voor de razendsnelle reactie. 

Erg jammer dat KPN dat niet wil, want ik vind hetzelf knap onoverzichtelijk. 🤷🏼

🙏🏻

Reputatie 7

Erg jammer dat KPN dat niet wil, want ik vind hetzelf knap onoverzichtelijk. 🤷🏼

Ik ook. Soms krijg ik wel eens het gevoel dat er geen enkele ergonoom is die zich met het design bemoeit. Alles lijkt tegenwoordig om plaatjes te draaien en niet meer om functionaliteit. Het motto van veel toepassingen lijkt vandaag de dag alleen maar te zijn: "Als het er maar gelikt uitziet, de rest is niet interessant."

Reputatie 2

Zie punt 12 van de lijst in het openingsbericht van dit topic.

KPN heeft dus al aangegeven dit niet te gaan doen. 😠

Het argument dat daarbij staat is wel een heel vreemde: “ We hebben niet de intentie om het menu van de andere ontvangers te gaan namaken voor de TV+ Box.  “

Dat zal voor de voorstanders ook helemaal niet de bedoeling zijn. Het gaat om het gebruiksgemak dat daardoor een stuk beter zou worden. En ja, dan is het misschien vergelijkbaar met andere ontvangers en dat zal wellicht een reden hebben. Er is toch ook geen automerk dat auto’s met 3 wielen produceert omdat alle andere merken er 4 hebben? Dus inderdaad, wat wjb al zegt: laat er eens een ergonoom op los.

Reputatie 7
Badge +20

Persoonlijk heb ik geen problemen met de bediening en gebruikersgemak.

Was er om eerlijk te zijn heel snel aan gewend.

Mijn vrouw.

 

Wat wel handig is, dat je de keuze hebt met welk menu je kijkt.

Misschien is dat een tip voor KPN om te onderzoeken. 😉

Reputatie 7

Persoonlijk heb ik geen problemen met de bediening en gebruikersgemak.

Het draait niet om jou maar om "de abonnee" en die heeft verschillende wensen en eisen.

Reputatie 7
Badge +7

Persoonlijk heb ik geen problemen met de bediening en gebruikersgemak.

Het draait niet om jou maar om "de abonnee" en die heeft verschillende wensen en eisen.

Daarom is het idee van Joop van een keuze ook zo goed:

Wat wel handig is, dat je de keuze hebt met welk menu je kijkt.

Reputatie 7

Wat wel handig is, dat je de keuze hebt met welk menu je kijkt.

Misschien is dat een tip voor KPN om te onderzoeken. 😉

Wat bedoel je hiermee?

Uiteraard moet KPN gewoon beide mogelijkheden ondersteunen, dus zowel een tegelweergave als een lijstweergave bij Nu op TV en Opnames. Ik noem het bij punt 12 ook niet voor niets een "Optie voor...".

Maar ja, KPN gaat dat blijkbaar niet doen.

Reputatie 7
Badge +20

Persoonlijk heb ik geen problemen met de bediening en gebruikersgemak.

Het draait niet om jou maar om "de abonnee" en die heeft verschillende wensen en eisen.

 

Natuurlijk draait het niet om mij, maar ik mag wel mijn eigen mening geven. Toch of toch niet????

En ik zet er daarna toch een goede optie bij, ja toch? 

 

En ik denk niet dat het alleen wensen of eisen van de abonnee zijn.

Ik denk dat de abonnee graag bij het oude blijft, want dat is hij / zij gewent.

En velen houden dus niet van verandering.

 

En een oud gezegde zegt:

Als alles hetzelfde blijft, is dat stilstand.

Verandering is vooruitgang.

 

Denk hierbij ook aan Windows Vista.

Volledig mislukt omdat niemand tegels wilde hebben.

En kijk nu naar Windows 11.😉

Reputatie 7
Badge +20

Wat wel handig is, dat je de keuze hebt met welk menu je kijkt.

Misschien is dat een tip voor KPN om te onderzoeken. 😉

Wat bedoel je hiermee?

Uiteraard moet KPN gewoon beide mogelijkheden ondersteunen, dus zowel een tegelweergave als een lijstweergave bij Nu op TV en Opnames. Ik noem het bij punt 12 ook niet voor niets een "Optie voor...".

Maar ja, KPN gaat dat blijkbaar niet doen.

 

Zoals ik schrijf, KPN moet gewoon de keuze erop zetten om de klant zelf te laten kiezen met welk menu ze kijken.

Simpel toch en volgens mij in theorie mogelijk.😉

Alleen ben ik bang dat KPN het niet gaat doen.

Ik weet ook niet wat wel en niet mag van Google. 

Reputatie 7

Zoals ik schrijf, KPN moet gewoon de keuze erop zetten om de klant zelf te laten kiezen met welk menu ze kijken.

Alleen schrijf je dat niet, je schrijft alsof die keuze er al is.

Wat wel handig is, dat je de keuze hebt met welk menu je kijkt.

Schrijf dan:

Wat wel handig zou zijn, is dat je de keuze zou hebben met welk menu je kijkt.

Maar ja, dan zijn we weer bij punt 12 van de lijst.

 

Als je bedoelt dat KPN de keuze zou moeten bieden tussen het menu zoals op de "oude" TV ontvangers en het menu zoals op de TV+ Box dan ben ik het volledig met je eens. KPN kan dat echter alleen doen door de abonnee de keuze te laten of hij/zij een "oude" TV ontvanger of een TV+ Box wil gebruiken immers de design guidelines van Google maken het onmogelijk om het "oude" menu op de TV+ Box beschikbaar te stellen.

Reputatie 7

Denk hierbij ook aan Windows Vista.

Volledig mislukt omdat niemand tegels wilde hebben.

En kijk nu naar Windows 11.😉

Dat was niet Windows Vista maar Windows 8 en Microsoft heeft toen heel goed geluisterd en is qua design weer teruggekeerd naar de Windows versie van voor Windows 8. Windows 11 heeft qua design veel meer overeenkomsten met Windows 7 (en Vista) dan met Windows 8.

Reputatie 7
Badge +28

Tip voor @wjb 

Volgens Erik is punt 47 ingevoerd. Ik zie nog geen ✅.

Reputatie 7

Volgens Erik is punt 47 ingevoerd. Ik zie nog geen ✅.

Punt 47 staat wat mij betreft gewoon nog open.

@Erik van KPN geeft dan wel aan dat dit issue opgelost zou zijn maar dat is niet het geval.

Na een stroomuitval gaat de TV+ Box nog steeds aan en komt deze niet in standby. Het topic waar @Erik van KPN naar verwijst spreekt ook over het in standby gaan na een update, niet over het in standby gaan na een stroomonderbreking.

Onze gids wordt bij rlt 7 maar half getoond. Bij mijn schoonouders voor ongeveer 3/5e deel. Als je naar beneden gaat met het pijltje verspringt het hele scherm naar Net 5. Je kan daardoor nooit zien wat er op rtl 7 te zien is. Lijkt alsof de gids zich niet aanpast aan het beeldscherm.

Reputatie 7

Dit is wat mij betreft geen feature request maar een bug.

Ik hoop dan ook dat KPN dat als zodanig op zal pakken.

Zie hier om het zelf aan te kunnen passen @AshleyV89 als het niet vanzelf gaat.

 

Bedankt, zijn de zenders etc dan wel gewoon beeldvullend te zien? Die gids zou toch eigenlijk gewoon aan moeten passen aan  de verhoudingen van het beeldscherm.

Bedankt, zijn de zenders etc dan wel gewoon beeldvullend te zien? 

Ja. @AshleyV89 . Want eigenlijk mis je rondom een stukje. Dat pas je aan met de zoom functie. 

Die heb ik alleen nodig op de HDready tv: 90 %.

Met de 2 Full HD tv's en de 4k tv kan het hier op 100% blijven. 

Reputatie 6
Badge +6

Als je volume op TV+ Box zelf regelt, dan toch “TV” en “bron” (en tijdelijke navigatie na kiezen “bron”) aan tv/soundbar koppelen. Discussie.

Reageer