Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 625 reacties
  • 26922 keer bekeken


Toon eerste bericht

625 reacties

@joop2011  bedankt voor het uitzoeken. Dat schiet dan ook niet op. Het nooit de vip5202 moeten terug sturen, zit ik mij zo te bedenken🤔

Ik mis heel erg bij de programma info het jaartal waarin een film, programma of serie in de bioscoop, op tv of online in première ging .

Reputatie 7
Badge +9

Ik mis heel erg bij de programma info het jaartal waarin een film, programma of serie in de bioscoop, op tv of online in première ging .

Rolverdeling erbij zou ook wel leuk zijn, en land van herkomst.

Reputatie 7
Badge +21

En wanneer wordt de ondertiteling in stand Klein beter?
Die is al klein en dat is mooi, maar het is rafelige text en regels verdeeld over het scherm. (Alleen bij de opnames)
Live is goed (alhoewel de text wel wat lager kan het staat te hoog n.l.)

Ik mis heel erg bij de programma info het jaartal waarin een film, programma of serie in de bioscoop, op tv of online in première ging .

Rolverdeling erbij zou ook wel leuk zijn, en land van herkomst.

Ja dat ook. Ik wilde het niet overvragen 😂

Reputatie 7

Ik mis heel erg bij de programma info het jaartal waarin een film, programma of serie in de bioscoop, op tv of online in première ging .

Zie punt 60.

Reputatie 7
Badge +9

Ik mis heel erg bij de programma info het jaartal waarin een film, programma of serie in de bioscoop, op tv of online in première ging .

Zie punt 60.

Ja, is al 's eerder gevraagd, maar laten we het af en toe weer eens onder de aandacht brengen.

Sinds afgelopen week ben ik ook bezitter van de Sagemcom DIW7022 omdat mijn Arris vip2952 wat problemen gaf en werd aangeraden om naar TV+ over te stappen omdat het voor mij iets goedkoper was en de het TV+ minder issues zou geven bij klant. Tot op heden werkt het wel aardig al loop ik inderdaad tegen veel punten op de lijst aan. @Wbj, dank voor het aanzwengelen van dit Topic

Voor mij is punt 32 (Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub.) ook een belangrijk punt geworden. Met mijn receiver, TV en andere apparaten ben afhankelijk van een universal remote en kan ik gewoonweg niet met enkel de KPN afstandsbediening werken.

Ik heb even terug gelezen en zie dat deze feature request al minstens 10 maanden geleden in dit topic is beland en zie ook al forum topics over dit onderwerp van meer dan een jaar geleden. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom dit zo lang moet duren. Ik begrijp dat het schijnbaar niet heel veel prio heeft, maar er zijn toch redelijk wat gebruikers die hier tegenaan lopen (zie bijv deze zoekopdracht).

Inmiddels zijn er zelfs gebruikers die door een houtje touwtje manier de Harmony Hub & de DIW7022 redelijk goed met elkaar kunnen laten praten (klik), niet alles werkt echter perfect en het is een samenraapsel van apparaten die voor de juiste commandos zorgen.
Wat ik gemerkt heb is dat de bluetooth verbinding helaas vaker wegvalt, dan moet er opnieuw gekoppeld worden. Verder wanneer de DIW7022 in diepe slaap is, lukt het niet om hem weer aan te zetten. In het kader van energiebezuiniging vind ik het zonde om het in standby te moeten laten staan puur om deze reden.

Ik heb overigens wel gezien dat inmiddels de Sagemcom DIW7022 terug is te vinden in de Logitech Compatibility Database (klik, even Sagemcom en DIW7022 invoeren), ik weet niet of dit is door toedoen van KPN of Sagemcom zelf. Het probleem is echter dat wanneer dit apparaat toegevoegd wordt in de hub, dit helemaal geen verbinding maakt met de DIW7022 (is er ergens een variant die wel IR ondersteunde??), het werkt dus niet.

Mijn vraag is dan ook, wat is de huidige status mbt dit punt (laatste update daarover is volgens mij 9 maanden geleden) en waarom moet dit zo lang duren als gebruikers zelf al verder komen met houtje touwtje oplossingen? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb wat updates voor een aantal zaken. Ik zal dit zo ook verwerken in het vastgezette antwoord.


34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. 

Vorige update: Dit kunnen we helaas niet volledig uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix. Voor sommige van de overige knoppen (gids, zoeken, radio) zouden we het misschien wel kunnen doen. Maar ook daar moet gekeken worden of dit kan en hoeveel werk het is. Als het dan ook gebeurt dan duurt het nog wel even.
Huidige update: Er zijn aanpassingen geweest in de architectuur van de software, hierdoor wordt het mogelijk om een dergelijke pop-up ook te kunnen gaan implementeren voor de knoppen Gids, Radio en Zoeken. Dit is op de planning gezet.


37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. 

Vorige update: Moet even gekeken worden of bij lange teksten die ineens eindigen er ook wel daadwerkelijk meer tekst is. En als dat inderdaad zo blijkt te zijn moeten ze kijken of paginatie ingericht kan worden.
Huidige update: Inmiddels is duidelijk dat er in veel gevallen daadwerkelijk meer tekst is dan weergegeven wordt. Ze gaan kijken of ze dit kunnen oplossen.


40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. 

Vorige update: Gaan we naar kijken, wordt meegenomen in de aandacht voor toegankelijkheid. Latere aanvulling: Er zijn geen plannen om de lettergrootte in de instellingenmenu's aan te passen. Voor teksten op detailpagina's (programmainformatie enzo) gaan ze kijken of ze daar wat mee kunnen doen. Geen beloftes.
Huidige update: Het aanpassen van de lettergrootte van de programmainformatie blijkt lastig. Betekent dat we dit, voor nu in ieder geval, niet gaan doen.


53. Opnames kunnen uitsluiten van automatisch verwijderen. 

Vorige update: Gaan we onderzoeken of we dit kunnen/willen toevoegen. Op het moment kunnen we dus nog geen toezeggingen doen.
Huidige update: zijn we niet van plan.

 

60. Uitbreiden van EPG informatie. Het gaat hier vooral om zaken als jaar van uitbrengen, land van herkomst, rolverdeling.

Vorige update: Deze staat nog niet op de planning, maar het gaat bekeken worden of het mogelijk is.
Huidige update: Dit is aanwezig bij de categorieën Films en Series, maar ontbreekt inderdaad nog steeds bij films en series op tv. Dit is op de planning gezet. 

 

61. Menu items benaderbaar maken met spraak. 
Vorige update: Er gaat bekeken worden of dit mogelijk gemaakt kan worden.
Huidige update: Hier gaan we aan werken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb wat updates voor een aantal zaken. Ik zal dit zo ook verwerken in het vastgezette antwoord.


34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. 

Vorige update: Dit kunnen we helaas niet volledig uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix. Voor sommige van de overige knoppen (gids, zoeken, radio) zouden we het misschien wel kunnen doen. Maar ook daar moet gekeken worden of dit kan en hoeveel werk het is. Als het dan ook gebeurt dan duurt het nog wel even.
Huidige update: Er zijn aanpassingen geweest in de architectuur van de software, hierdoor wordt het mogelijk om een dergelijke pop-up ook te kunnen gaan implementeren voor de knoppen Gids, Radio en Zoeken. Dit is op de planning gezet.

 

Dit betekend dan dat je bij het verlaten op de ok knop moet drukken voor accoord.

Dus weer een extra handeling.

Is dit wel echt nodig?

Al meerdere keren is er al verzocht om de mogelijkheid om de gids ook vertikaal in de kunnen stellen, zoals bij de "oude" tv kastjes. Ik zou dit verzoek vandaag graag nogmaals willen doen. Het overzicht in de gids nu lijkt en leidt nergens naar. Dit mag toch geen probleem zijn voor vaardige programmeurs?

Reputatie 7

Het overzicht in de gids nu lijkt en leidt nergens naar.

Persoonlijk vind ik de horizontale gids juist veel prettiger werken dan de verticale gids. Ook op onze 5202 gebruiken wij enkel de horizontale gids.

Dat het overzicht in de gids nu nergens naar lijkt en leidt is mijns inziens dan ook subjectief.

Laat onverlet dat het, naast de horizontale gids, beschikbaar stellen van een verticale gids wel gewenst is.

Reputatie 7
Badge +20

Het overzicht in de gids nu lijkt en leidt nergens naar.

Persoonlijk vind ik de horizontale gids juist veel prettiger werken dan de verticale gids. Ook op onze 5202 gebruiken wij enkel de horizontale gids.

Dat het overzicht in de gids nu nergens naar lijkt en leidt is mijns inziens dan ook subjectief.

Laat onverlet dat het, naast de horizontale gids, beschikbaar stellen van een verticale gids wel gewenst is.

 

Mee eens, beide moeten inderdaad beschikbaar zijn.

Zelf gebruiken wij ook alleen de horizontale (toen we nog de Arris 2952 hadden)

Maar ik begrijp dat er best wel veel vraag naar is, naar de verticale gids.

Reputatie 1

Ik heb sinds 2 dagen TV+ (na 5 jaar verschillende iTV kastjes). Ziet er allemaal heel mooi uit (en in eerste instantie voelt het als een duidelijke verbetering), echter bij “klassiek TV kijken” storen nog wel een paar dingen. Geen knop om naar TV te gaan (maar zie hierboven dat dat deels opgelost is cf. punt 22). Het andere punt is dat als je een programma van X dagen geleden kijkt en je op de back knop drukt je niet terug komt bij dat programma van X dagen geleden. Dit gebeurt bij iTV wel. Ik zie dit punt niet in de lijst staan.

 

Andere puntjes zijn te kleine teksten bij selecteren programma’s (er wordt blijkbaar aangenomen dat iedereen een heel groot scherm heeft of altijd dicht bij de TV zit) en de onderste regel van de gids die voor de helft wegvalt.

Reputatie 7
Badge +9

Onderste regel van de gids kan zichtbaar gemaakt worden via:

Instellingen (tandwieltje) > onderaan Apparaat, Open algemene Instellingen >Apparaatvoorkeuren>Weergave>Schermvergroting> inzoomen danwel uitzoomen.

@zz1.

Reputatie 1

Onderste regel van de gids kan zichtbaar gemaakt worden via:

Instellingen (tandwieltje) > onderaan Apparaat, Open algemene Instellingen >Apparaatvoorkeuren>Weergave>Schermvergroting> inzoomen danwel uitzoomen.

@zz1.

 

Bedankt voor je suggestie, ik zal het proberen.

 

Overigens heb ik net getest dat de “semi-oplossing” van punt 22 perfect en makkelijk blijkt te werken. Dus je komt in elk scenario direct terug bij TV indien BACK maar iets langer dan heel kort ingedrukt. Mooi dat KPN dat (recent) opgelost heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Nog een paar updates:
 

32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub
Huidige update: De afgelopen periode heeft de focus vooral gelegen op het verhelpen van de grotere audio dingen en algemene stabiliteit en is er geen tijd geweest voor dit. Ik kan geen garanties geven over of en wanneer er wel tijd voor is. Maar, het is nog wel iet is wat op de lijst staat om verder naar te kijken.
 

38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de S/PDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI. Of we dit dan ook precies op deze manier inrichten is nog onbekend.
Huidige update: Dit staat dus op de planning, maar we weten nog niet 100% zeker of dit haalbaar gaat zijn. Als het wel lukt is het wel iets dat niet op korte termijn beschikbaar zal zijn.
 

49. Lijst met favoriete films/series uit on demand kunnen beheren.
Dit staat op de planning bij het tv team om in het eerste kwartaal van 2024 aan te werken.
Huidige update: Eerste kwartaal is niet gelukt, staat nog wel op de planning.

 

En iets dat uit een ander topic komt, maar wel leuk is voor hier ook:

xx. Bingewatchen van opgenomen series. Dat de volgende opgenomen aflevering automatisch begint als je de huidige klaar hebt.
Huidige update: We gaan kijken of dit commercieel en technisch haalbaar is.

Reputatie 1

Ik zou graag een punt aan de lijst willen toevoegen:

 

Bij iTV heb je dat je terugkomt in de gids bij het programma (uit het verleden) dat je teruggekeken hebt (d.w.z. als je dit programma weer verlaat). Dit is volgens mij een paar jaar geleden geimplementeerd (op veler verzoek). Dit is heel fijn als je meerdere programma’s van een dag uit het verleden wil terugkijken (dit doe ik heel vaak).

 

Overigens viel me op dat TV+ wel heel kort (0.1 seconde) terugkomt bij het oude programma maar vervolgens terugspringt naar de huidige tijd.

 

Ik zou eventueel het iTV topic kunnen opzoeken waar dit een paar jaar geleden in besproken is (zo’n topic zal er vast zijn) maar weet niet of dat nodig is. Ik vind bovenstaand punt het enige (voor mij redelijk grote) nadeel van de overgang naar TV+ (voor de rest werkt het heel goed).

Reputatie 7
Badge +30

Volgens mij staat die inderdaad nog niet op de lijst, als ik dat zo zie. Goede toevoeging, @zz1!

Reputatie 7

Overigens viel me op dat TV+ wel heel kort (0.1 seconde) terugkomt bij het oude programma maar vervolgens terugspringt naar de huidige tijd.

Ik zie het daarom ook meer als een bug dan als een feature request, maar ik zal hem opnemen in de lijst.

Als ik de app KPN TV gebruik op mijn mobiel, dan zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om het geluid van de APP KPN TV uit te kunnen zetten.
Zie ik deze functie over het hoofd in de app of bestaat deze niet? Als deze functie niet bestaat, dan graag toevoegen aan de app.

 

Situatie die ik omschrijf is in geval ik bijvoorbeeld muziek luister via mijn telefoon (bijv. Spotify) en ik tegelijkertijd een voetbalwedstrijd kijk via de app KPN TV. Als ik dan ENKEL het geluid van Spotify wil horen, dan wil ik graag de mogelijkheid hebben om het geluid afkomstig van de app KPN TV uit te kunnen zetten. Dit kan momenteel (volgens mij) niet.

Reputatie 7

@isdezenogvrij, Op zich een goed idee alleen gaat dit topic over de TV+ Box en niet over de TV+ app op telefoon en tablet.Ik hoop dat een moderator jouw idee zal doorgeven aan het development team van de TV+ app.

Oh. Dat is waar. Dan heb ik isdezenogvrij verkeerd doorverwezen naar dit topic, wjb.

Hoi @isdezenogvrij 

Ik zie dat je wens beter in dit topic past… 

 

Reputatie 3

Letter grootte instelbaar maken voor de programma gids (onderste deel) naar

 

zoals het nu is

teksten groter

teksten nog groter

 

Uiteraard opslaan zodat het de standaard instelling is. Dat er 2 of 3 regels wegvallen is geen probleem
Nog mooier als de beschrijving ook groter wordt.

Dit valt tegenwoordig onder de standaad “toegankelijkheid” zodat mensen die slechter zien ook deze gids gewoon kunnen gebruiken.

Reageer