Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 625 reacties
  • 26922 keer bekeken


Toon eerste bericht

625 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Als je volume op TV+ Box zelf regelt, dan toch “TV” en “bron” (en tijdelijke navigatie na kiezen “bron”) aan tv/soundbar koppelen. Discussie.

 

Het beste kan je op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) het volume op maximaal zetten.

Het geluid kan je het beste via de tv of soundbar regelen.

De tv kan je via de ab koppelen. Zie ook hier. 

Reputatie 6
Badge +6

Het beste …

Dat kun je oneindig herhalen. Maar zoals ik een andere keer al schreef: niet iedere situatie is hetzelfde. Soms wil je anders. Soms kan het niet anders. En volume regelen op de TV+ Box is gewoon een ondersteunde optie. En dan zou het mooi zijn als je nog wel “TV” en “bron” kunt gebruiken.

Reputatie 7

Het beste …

Dat kun je oneindig herhalen. ...

Ik vind het ook niet een discussie die hier in dit topic thuishoort.

Jouw verzoek is onder punt 72 opgenomen in de lijst maar aan de andere kant vind ik dit eigenlijk geen feature request maar een bug die KPN sowieso moet verhelpen.

Ik heb een vermoeden dat de infrarood module in de afstandsbediening volledig uitgezet wordt i.p.v. dat alleen de mute en volume knoppen niet via infrarood verzonden worden.

Reputatie 7
Badge +20

Het beste …

Dat kun je oneindig herhalen. Maar zoals ik een andere keer al schreef: niet iedere situatie is hetzelfde. Soms wil je anders. Soms kan het niet anders. En volume regelen op de TV+ Box is gewoon een ondersteunde optie. En dan zou het mooi zijn als je nog wel “TV” en “bron” kunt gebruiken.

 

Ik ben het met @wjb eens.

 

Voordat ik de verkoop inging (ben ondertussen al enkele jaren met pensioen) heb ik eerst in de sterkstroom en daarna in de elektronica gewerkt (van allen heb ik ook diverse diploma's.😊

Mijn opleiding was natuurlijk nog in het analoge tijdperk en daar gelde dat het ingangssignaal (in dit geval geluid) altijd zo sterk mogelijk moet zijn (of te wel maximaal).

In de digitale techniek is dat anders, maar ook daar geld dat je het volume het beste op de eindbron (TV of soundbar) kan regelen.

Dus is oneindig herhalen (zoals jij het noemt) in dit geval zinvol (ook al denk jij er anders over).

 

Sorry @wjb dat ik deze toevoeging er nog bij gezet hebt.

Het hoort inderdaad niet in deze topic.😉

Reputatie 6
Badge +8

Ik zou graag een “debug” mode willen zien, zodat je logs kan achterhalen waarom het beeld vastloopt of wanneer je op unicast springt enzovoort.

Reputatie 7
Badge +30

Onze gids wordt bij rlt 7 maar half getoond. Bij mijn schoonouders voor ongeveer 3/5e deel. Als je naar beneden gaat met het pijltje verspringt het hele scherm naar Net 5. Je kan daardoor nooit zien wat er op rtl 7 te zien is. Lijkt alsof de gids zich niet aanpast aan het beeldscherm.

 

Dit is wat mij betreft geen feature request maar een bug.

Ik hoop dan ook dat KPN dat als zodanig op zal pakken.

 

Dit is niet iets waar wij verder iets aan gaan doen. Het ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. Je kunt in de TV+ Box het zoompercentage aanpassen naar 90-93%, experimenteer even met welk percentage op jouw tv het beste werkt. Hoe je dit doet staat uitgelegd in het topic dat Peter linkt: 

Zie hier om het zelf aan te kunnen passen @AshleyV89 als het niet vanzelf gaat.

 

 

 

@Arjan van B, jouw suggesties om het opname icoon aan te passen tijdens een lopende opname zijn door het tv team op de lijst gezet om te onderzoeken. Wil niet zeggen dat we dit dan ook daadwerkelijk gaan veranderen.

 

Als je volume op TV+ Box zelf regelt, dan toch “TV” en “bron” (en tijdelijke navigatie na kiezen “bron”) aan tv/soundbar koppelen. Discussie.

 

Jouw verzoek is onder punt 72 opgenomen in de lijst maar aan de andere kant vind ik dit eigenlijk geen feature request maar een bug die KPN sowieso moet verhelpen.

Ik heb een vermoeden dat de infrarood module in de afstandsbediening volledig uitgezet wordt i.p.v. dat alleen de mute en volume knoppen niet via infrarood verzonden worden.

Het klopt wat wjb zegt. Op het moment dat je de ‘Uit’ optie gebruikt, dan wordt de infraroodcode uit de afstandsbediening gehaald. Deze kan op dat moment dan niet meer via infrarood met de TV communiceren. We zijn niet van plan hier veranderingen in aan te brengen.

Reputatie 3
Badge

Zou het mogelijk zijn om een menu van de radiozenders onder de radiotoets te plaatsen .

zodat er geen tv zenders in de lijst staan

Reputatie 7

Zou het mogelijk zijn om een menu van de radiozenders onder de radiotoets te plaatsen .

zodat er geen tv zenders in de lijst staan

Zie punt 59 in de lijst.

Reputatie 2

@Erik van KPN  betreft tv-ontvanger ARRIS 2952VIP V2…..

- als je een programma interessant vindt om terug te kijken dan moet je dat meteen op dat moment doen. Het zou handiger zijn als je deze in een geheel aparte map/tab [terug(te)kijken]  zou kunnen opslaan want bij het bladeren door de tv-gids kom je vaak meerdere verschillende programma's tegen die je wel terug zou willen kijken. Nu moet je dit lijstje zelf op een kladje schrijven. Of als je een programma terugkijkt en het niet redt ivm slaap o.i.d. dan moet je de volgende dag nog maar weten te herinneren wat je terug zat te kijken en op welke zender. Niet zo praktisch. 

- zelf de volgorde van de zenders in kunnen stellen in je favoriete zenderlijst zou fijn zijn 

Reputatie 2

Hi allemaal, ik heb dit topic even opgeschoond en alle discussies verwijderd die offtopic zijn. Het lijkt mij goed om dit te gebruiken waarvoor het is geopend, requests vanuit de gebruikers. 

@Alex van KPN  ik zie mijn opmerking na de opschoning niet meer terug en dat leek me toch ook een request…..

betreft tv-ontvanger ARRIS 2952VIP V2…..

- zelf de volgorde van de zenders in kunnen stellen in je favoriete zenderlijst zou fijn zijn 

- als je een programma interessant vindt om terug te kijken dan moet je dat meteen op dat moment doen. Het zou handiger zijn als je deze in een geheel aparte map/tab [terug(te)kijken]  zou kunnen opslaan want bij het bladeren door de tv-gids kom je vaak meerdere verschillende programma's tegen die je wel terug zou willen kijken. Nu moet je deze zelf op een papiertje schrijven. Of als je een programma terugkijkt en het niet redt ivm slaap o.i.d. dan moet je de volgende dag nog maar weten te herinneren wat je terug zat te kijken en op welke zender.

gr., Eric 

Reputatie 7

@eric321, Dit topic gaat over de TV+ Box, niet over de VIP2952 of een andere TV ontvanger uit de "oude" lijn. Vandaar dat jouw vraag hier niet thuishoort en waarschijnlijk door @Erik van KPN afgesplitst is naar een eigen topic.

Dit topic betreft verzoeken voor alleen de DIW7022 @eric321 .

Verder is het verzoek voor eigen nummering en dus volgorde keer op keer afgewezen door kpn. Zenders geven promotie met de nummers. Zoals  npo voor extra 1,2 en politiek. 

Reputatie 7
Badge +30

@eric321, Dit topic gaat over de TV+ Box, niet over de VIP2952 of een andere TV ontvanger uit de "oude" lijn. Vandaar dat jouw vraag hier niet thuishoort en waarschijnlijk door @Erik van KPN afgesplitst is naar een eigen topic.

Correct! @eric321 jouw feedback vind je hier: 

 

Reputatie 2

wist niet dat dit topic alleen over de TV+ danwel DIW7022 ging. Zijn mij nog onbekend. Ben leek. Excuus

Reputatie 7
Badge +20

wist niet dat dit topic alleen over de TV+ danwel DIW7022 ging. Zijn mij nog onbekend. Ben leek. Excuus

 

De Sagemcom DIW 7022 is de KPN tv+ box.

 

En de naam van dit topic is toch wel duidelijk:

Feature requests KPN TV+

Reputatie 7

joop2011 schreef:

En de naam van dit topic is toch wel duidelijk:

Feature requests KPN TV+

Eigenlijk niet meer immers er is ondertussen ook een TV+ app voor telefoons en tablets.

Eigenlijk zou dit topic voor de duidelijkheid dan "Feature requests KPN TV+ Box" moeten gaan heten.

 

Daarnaast is jouw reactie mijns inziens ook niet echt nodig, @eric321 heeft zijn "fout" toch al ingezien en het is toch ook niets iets om je druk om te maken.

Kopje 'films op tv' is bij nieuwe app verdwenen. Graag zsm terugbrengen. 

Wanneer daaraan gewerkt wordt; meteen doorpakken en de films op niet-nederlandse zenders toevoegen in het overzicht.

Grt

Loek

Reputatie 7
Badge +21

Hahahhaha, geef ze maar opdrachten @Polfromork 
Maar of dat nu de manier is, betwijfel ik 😜

Dit topic betreft de box DIW7022​​@Polfromork .

Over de nieuwe app voor smartphones en tablets lopen andere topics. 

 

Jammer, dar punt 1 nog steeds niet mogelijk is bij kpn. Bij Ziggo daarin tegen zijn de opnames al wel in de zelfde beeldkwaliteit terug te kijken.
Dit nieuwe platform / tv box kan toch de opnames in hevc 265 laten afspelen om bandbreedte te beperken?

Reputatie 7

Jammer, dar punt 1 nog steeds niet mogelijk is bij kpn. Bij Ziggo daarin tegen zijn de opnames al wel in de zelfde beeldkwaliteit terug te kijken.
Dit nieuwe platform / tv box kan toch de opnames in hevc 265 laten afspelen om bandbreedte te beperken?

Naar ik begrepen heb zijn de HD streams met de beste beeldkwaliteit alleen beschikbaar op het TV platform dat via vlan 4 (het virtuele TV netwerk van KPN) bereikt kan worden en dus niet op het online TV platform dat via Internet op vlan 6 benaderd wordt. Nu gebruiken de "oude" TV ontvangers zowel voor live als uitgetsled kijken het TV platform op vlan 4 terwijl de TV+ Box voor uitgesteld kijken het TV platform op vlan 6 gebruikt. Dat is waarom op de TV+ Box die HD streams met de beste kwaliteit alleen beschikbaar zijn bij live televisie kijken in multicast mode.

Ik zie KPN voorlopig nog geen h.265 (hevc) ondersteuning bieden. Ik denk dat daarvoor eerst alle 2260's en 2952's vervangen moeten zijn door 5202's of de TV+ Box en ik ben bang dat dat nog wel even gaat duren.

@wjb dan zijn ze toch “dom” bezig, als het hier op hangt. 
Ik dacht dat de vip5022 op glasvezel wel de opnames en terugkijken op 12mbps gebeurde?

 

Reputatie 7

Ik dacht dat de vip5022 op glasvezel wel de opnames en terugkijken op 12mbps gebeurde?

Op de 5202 kan je inderdaad wel terugkijken met de beste beeldkwaliteit (14,2Mbps).

Dit loopt, zoals in mijn vorige bericht aangegeven, via het TV platform op vlan 4 terwijl de TV+ Box bij unicast (en dus ook uitgesteld kijken) gebruik maakt van het TV platform op vlan 6. Dat is het verschil ... via vlan 4 of via vlan 6.

Ik ben het overigens volkomen met je eens dat terugkijken ook gewoon in de best mogelijke kwaliteit moet kunnen en dat is voor de kanalen 1 t/m 10 dus met een bitrate van 14,2Mbps.

Ik pleit er overigens al tijden voor dat het TV+ platform ook volledig via vlan 4 gaat lopen maar ik ben bang dat het kostenplaatje daarvoor te hoog is en dat dat dus niet zal gaan gebeuren.

@wjb weet je of bij budget nog wel de oude tv situatie werkt. Vip5202 + glasvezel = live en opname in 14mbps?

Reputatie 7
Badge +20

@Ik tag je even 

Bij Budget krijg je de Arris VIP 2952.

Zie ook hier.

Reageer