Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27534 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Reputatie 7

Het is weer tijd voor een paar updates:

 

56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. Dit is niet zondermeer mogelijk, doordat de knoppen ook al andere functies hebben. 

58. Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm. Deze gaat bekeken worden of het op termijn mogelijk zal worden.

60. Uitbreiden van EPG informatie. Deze staat nog niet op de planning, maar het gaat bekeken worden of het mogelijk is. 

 

Ik zal ze ook bijwerken in het gemarkeerde bericht.

De andere genoemde punten ga ik weer meenemen naar de ontwikkelaars.

Reputatie 7

56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. Dit is niet zondermeer mogelijk, doordat de knoppen ook al andere functies hebben. 

@Jasper, Welke andere functie hebben die knoppen op dit moment dan binnen de gids?

Ik heb geen andere functie kunnen ontdekken dan pagina omhoog en pagina omlaag.

Mijns inziens zou dit dan ook gewoon moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +20

56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. Dit is niet zondermeer mogelijk, doordat de knoppen ook al andere functies hebben. 

@Jasper, Welke andere functie hebben die knoppen op dit moment dan binnen de gids?

Ik heb geen andere functie kunnen ontdekken dan pagina omhoog en pagina omlaag.

Mijns inziens moet dit dan ook gewoon kunnen.

 

Ik gebruik hiervoor de pijltoetsen van de cirkel rond de ok knop.

Want anders kan je niet naar links of rechts in de gids.

Dus met die knoppen kan je omhoog, omlaag, links en rechts. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is mij zo nog niet zo specifiek gesteld. Gaan wij navragen. 

Reputatie 7

Ik gebruik hiervoor de pijltoetsen van de cirkel rond de ok knop.

Want anders kan je niet naar links of rechts in de gids.

Dus met die knoppen kan je omhoog, omlaag, links en rechts. 

Maar dat is regel voor regel ik ga natuurlijk niet 7 keer op het pijltje omhoog/omlaag drukken om een pagina omhoog/omlaag te gaan.

Overigens kan je ook daarmee niet cyclisch bladeren.

Reputatie 7
Badge +20

Ik gebruik hiervoor de pijltoetsen van de cirkel rond de ok knop.

Want anders kan je niet naar links of rechts in de gids.

Dus met die knoppen kan je omhoog, omlaag, links en rechts. 

Maar dat is regel voor regel ik ga natuurlijk niet 7 keer op het pijltje omhoog/omlaag drukken om een pagina omhoog/omlaag te gaan.

Overigens kan je daarmee ook niet cyclisch bladeren.

 

Daar was bij de “oude” KPN tv decoder wel een toets voor, kan ik me herinneren.

Pagina omhoog of omlaag of vorige of volgende dag.

Dat kan inderdaad heel erg handig zijn. 

Reputatie 7

Ik gebruik hiervoor de pijltoetsen van de cirkel rond de ok knop.

Want anders kan je niet naar links of rechts in de gids.

Dus met die knoppen kan je omhoog, omlaag, links en rechts. 

Maar dat is regel voor regel ik ga natuurlijk niet 7 keer op het pijltje omhoog/omlaag drukken om een pagina omhoog/omlaag te gaan.

Overigens kan je daarmee ook niet cyclisch bladeren.

Daar was bij de “oude” KPN tv decoder wel een toets voor, kan ik me herinneren.

Pagina omhoog of omlaag of vorige of volgende dag.

Dat kan inderdaad heel erg handig zijn. 

Op de "oude" TV ontvangers kan je, zowel met de p-/p+ toetsen als de pijltjestoetsen, gewoon cyclisch door de gids bladeren en dat is inderdaad heel handig. Vandaar ook dat ik mij niet zomaar neerleg bij het door @Jasper gegeven antwoord.

Reputatie 2
Badge +1

Dat pagina omhoog/omlaag is er al in de gids, met de P+ en P- toetsen zoals wjb ook zegt. Het enige wat daaraan toegevoegd moet worden is cycliciteit (is dat een woord?). Lijkt mij ook een simpele uitbreiding op bestaande functionaliteit.

if (Bottom) then Top;
else if (Top) then Bottom;

 

En weer een tevreden klant.

 

update: else toegevoegd, anders werkt het niet 😁

Reputatie 7

Ik heb dat nogmaals voor jullie nagevraagd, en het antwoord is dat ze het in het ontwikkelteam gaan bekijken. To be continued dus 🙂

Reputatie 2
Badge +1

@Jasper Bij je laatste update terugkoppeling gaf je aan dat je de andere genoemde punten weer ging meenemen naar de ontwikkelaars, maar is mij niet helemaal duidelijk of dit ook mijn feature requests vlak daarvoor betreft, of de andere punten in de zin van wat nog open stond op de lijst.

Samengevat gaat om:

  Popup met programmabeschrijving in minigids

  Lopende opname stoppen zonder wissen (met wissen noem ik annuleren)

 

Thankx!

Reputatie 7

Ik heb beide genoteerd staan @RozeOlifant, ik stuur ze deze week door samen met andere punten 👌

Reputatie 7

Dezelfde week nog, maar al wel een paar updates:

 

61. Menu items benaderbaar maken met spraak. Er gaat bekeken worden of dit mogelijk gemaakt kan worden.

  

Over de pop-up heb ik nog geen duidelijkheid, maar de vertraging die je daar merkt staat er los van. Die vertraging wordt bekeken hoe dat verbeterd kan worden.

  Lopende opname stoppen zonder wissen (met wissen noem ik annuleren)

Het annuleren van een opname als je de opname stopt blijft. Wel zal de tekst die je daarbij krijgt worden aangepast zodat duidelijker is wat er gaat gebeuren.

Reputatie 2
Badge +1

 

Over de pop-up heb ik nog geen duidelijkheid, maar de vertraging die je daar merkt staat er los van. Die vertraging wordt bekeken hoe dat verbeterd kan worden.

@Jasper Op welke vertraging doel je precies? Ik ben me er niet van bewust in deze request een vertraging gemeld te hebben…? Was dat een ander punt misschien?

 

  Lopende opname stoppen zonder wissen (met wissen noem ik annuleren)

Het annuleren van een opname als je de opname stopt blijft. Wel zal de tekst die je daarbij krijgt worden aangepast zodat duidelijker is wat er gaat gebeuren.

@Jasper Dat is jammer. Als je momenteel iets opneemt en je drukt bij live TV op het ‘OK-menu’ bij de betreffende zender dan staat daar ‘Stop Opname’. Dit zou dan ook ‘Opname verwijderen’ moeten gaan heten zodat de naamgeving consequent blijft met dezelfde functie in het menu ‘Opgeslagen’. En idd de popup-tekst verbeteren zou ook duidelijker zijn.

Fijn dat de optie “herinnering” weer terug is, nu de optie “verticale gids” nog en dan ben ik voorzover erg blij 😃👍🏻

Fijn dat de optie “herinnering” weer terug is, nu de optie “verticale gids” nog en dan ben ik voorzover erg blij 😃👍🏻

Die verticale gids los ik vooralsnog op met de app in mijn telefoon. Daar in is het wel verticaal per zender. Prettig met programmeren van je programma's.

Reputatie 7

 

Over de pop-up heb ik nog geen duidelijkheid, maar de vertraging die je daar merkt staat er los van. Die vertraging wordt bekeken hoe dat verbeterd kan worden.

@Jasper Op welke vertraging doel je precies? Ik ben me er niet van bewust in deze request een vertraging gemeld te hebben…? Was dat een ander punt misschien?

De vertraging die je merkte bij de minigids, je zei dat je dacht dat het een voorbereiding was op de pop-up, maar dat is het niet. Het is en vertraging in de minigids en die wordt aangepakt.

 

 

  Lopende opname stoppen zonder wissen (met wissen noem ik annuleren)

Het annuleren van een opname als je de opname stopt blijft. Wel zal de tekst die je daarbij krijgt worden aangepast zodat duidelijker is wat er gaat gebeuren.

@Jasper Dat is jammer. Als je momenteel iets opneemt en je drukt bij live TV op het ‘OK-menu’ bij de betreffende zender dan staat daar ‘Stop Opname’. Dit zou dan ook ‘Opname verwijderen’ moeten gaan heten zodat de naamgeving consequent blijft met dezelfde functie in het menu ‘Opgeslagen’. En idd de popup-tekst verbeteren zou ook duidelijker zijn.

Die teksten gaan bekeken worden inderdaad, zodat de gevolgen daarvan duidelijker gemaakt kunnen worden.

Reputatie 2
Badge +1

De vertraging die je merkte bij de minigids, je zei dat je dacht dat het een voorbereiding was op de pop-up, maar dat is het niet. Het is en vertraging in de minigids en die wordt aangepakt.

Ik zei het wel met een knipoog 😉

Volgens mij is vertraging niet helemaal wat het is. Voor de duidelijkheid, het gaat om de minigids waarbij je de tegels ziet met alle zenders. Lijkt eerder een bug, waarbij door OK ingedrukt te houden de focus op het achterliggende ‘OK-menu’ (met de tijdbalk en symbolen voor terugkijken, opnemen, etc) komt te liggen. De tegels blijven daarna in beeld staan en verdwijnen niet. Kan zijn dat jij dit ook bedoelde hoor.

Reputatie 7
Badge +20

Ja check, wordt naar gekeken. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik zit net wat topics van recente product updates te lezen en het valt me op dat mensen soms unieke problemen ervaren, waarvan niet helemaal duidelijk wordt of dat echt aan de laatste update te wijten is. Ik heb dat zelf ook gehad.

Voor dit soort diagnostiek zou het erg handig zijn als er een app/firmware rollback functie was, waarmee je naar de vorige versie kunt downgraden. Zeker nu de ontwikkelingen nog in volle gang zijn.

Dit maakt voor/na vergelijkingen eenduidig, wat weer helpt bij bug-fixing, en kan een quick fix geven bij grotere (ervaren) problemen.

Is hier animo voor?

Reputatie 4
Badge +5

Ik gooi hem hier even in de groep en volgens mij be nik hem ook nog niet tegengekomen.

 

Wat ik mis is een connectknop in het bluetooth menu. Ik maak gebruik van meerdere bluetooth apparatuur, denk aan 2 verschillende hoofdtelefoons, een bluetooth speakers etc. 
Nu is het zo dat het kastje niet altijd automatisch verbindt met het laatst gekoppelde toestel maar ook als ik wil switchen van Hoofdtelefoon naar Speaker gaat dit niet.

Nu is de enige optie om de speaker los te koppelen en deze weer opnieuw te verbinden/koppelen en dan pas wordt deze actief.

Als ik op mijn Android toestel kijk heb ik wel een mogelijkheid om zonder los te koppelen heel snel met  een ander gekoppeld apparaat te verbinden.

Dus mijn vraag is dit ook mogelijk bij het KPN TV+ kastje

Reputatie 7

Als ik op mijn Android toestel kijk heb ik wel een mogelijkheid om zonder los te koppelen heel snel met  een ander gekoppeld apparaat te verbinden.

Heb je daar een screenshot van?

Reputatie 7

Ter illustratie van punt 20 onderstaand de functionaliteit die vanaf Android TV 12 standaard beschikbaar is.

KPN heeft in haar reactie aangegeven dat dit punt "technisch lastig" is maar het zit gewoon standaard in Android TV 12. Nu maar hopen dat KPN in zal gaan zien dat een upgrade naar Android TV 12 alleen hiervoor al zeer gewenst is.

Dit screenshot is overigens afkomstig van mijn Chromecast Google TV.

Reputatie 1
Badge

Wel erg jammer van punt 22, dan betreft voor als je in de tv gids zit. 

Als je beetje door de gids scrolt, om te kijken wat op tv is.  Heb ik wel dat ik even niet weet op welke zender hij stond. Of je moet helemaal terug scrollen. 

Volgens mij heeft de terug knop in de TV Gids echt geen functie, want er gebeurd helemaal niets

Reputatie 7
Badge +20

Wel erg jammer van punt 22, dan betreft voor als je in de tv gids zit. 

Als je beetje door de gids scrolt, om te kijken wat op tv is.  Heb ik wel dat ik even niet weet op welke zender hij stond. Of je moet helemaal terug scrollen. 

Volgens mij heeft de terug knop in de TV Gids echt geen functie, want er gebeurd helemaal niets

 

Als je klaar bent in de gids, klik je weer op de knop gids, dan ga je terug naar de zender waar je was.

 

Misschien zijn wij nog antiek, maar wij hebben nog een papieren gids.

En dat is toch best wel handig en snel.😉😊

Reputatie 1
Badge

 

Als je klaar bent in de gids, klik je weer op de knop gids, dan ga je terug naar de zender waar je was.

 

Misschien zijn wij nog antiek, maar wij hebben nog een papieren gids.

En dat is toch best wel handig en snel.😉😊

 

Och heden, nu je zegt ja inderdaad *oeps*. 
Ja en papieren gids kan zeker ook wel handig zijn.  

Reageer