Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27512 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Reputatie 7

Hoe bedoel je dat, @76Sander? Je kunt zenders al als favoriet markeren. Je ziet ze dan terug onder het menu-item Nu op TV. Daar is een tabblad voor favorieten. 

 

Overige mogelijkheden met favorieten zijn er op dit moment nog niet.

Reputatie 7

Hoe bedoel je dat, @76Sander? Je kunt zenders al als favoriet markeren. Je ziet ze dan terug onder het menu-item Nu op TV. Daar is een tabblad voor favorieten. 

 

Overige mogelijkheden met favorieten zijn er op dit moment nog niet.

@Erik_, Ik hoop dat je het er mee eens bent dat de huidige opzet van de favorieten absoluut niet gebruiksvriendelijk is. Ik denk dat @76Sander doelt op punt 3 van de lijst met feature requests in het openingsbericht.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Wat ik mis is een instelling voor het volume “fixed 100%”. Zodat je het volume altijd via je soundbar of receiver kunt (moet) regelen, zonder dat je jezelf moet afvragen of iemand het volume van de KPN TV+ Box heeft aangepast.

Hoi,

Wat ik mis is een instelling voor het volume “fixed 100%”. Zodat je het volume altijd via je soundbar of receiver kunt (moet) regelen, zonder dat je jezelf moet afvragen of iemand het volume van de KPN TV+ Box heeft aangepast.

Als je de kpn afstandsbediening hebt ingesteld op een televisie of audio merk is het 'bijna onmogelijk’ dat het op de box ingestelde volume wordt gewijzigd. @dmutsaers .

Reputatie 4
Badge +3

 

Als je de kpn afstandsbediening hebt ingesteld op een televisie of audio merk is het 'bijna onmogelijk’ dat het op de box ingestelde volume wordt gewijzigd. @dmutsaers .

Dat is kinderspel voor alle gasten die je gebruik laat maken van de “casten naar” functionaliteit van Google Chromecast.

Maar dat doe je toch niet met gasten. Dat laat ik niet toe tenminste.

Gastnetwerk op m'n v10.

...bovendien kan je het met ZELF casten dan toch ook weer aanpassen????

Reputatie 7

Maar dat doe je toch niet met gasten. Dat laat ik niet toe tenminste.

Geregeld als ik bij een van mijn vrienden ben hebben we muziek op de achtergrond aanstaan. Dat casten we vanuit Spotify, en dan zitten we beide op het thuisnetwerk daar zodat we ook beide muziek kunnen toevoegen/wijzigen. En dan kunnen we dus inderdaad ook beide het volume beïnvloeden. 

 

Wat ik mis is een instelling voor het volume “fixed 100%”. Zodat je het volume altijd via je soundbar of receiver kunt (moet) regelen, zonder dat je jezelf moet afvragen of iemand het volume van de KPN TV+ Box heeft aangepast.

Ik vind het wel een leuk idee. Ben wel benieuwd of dit haalbaar is. Ik denk dat het een Google ding is, en dat we er dus niet zoveel aan kunnen doen. Maar ik neem het mee in het volgende rondje feedback.

Reputatie 4
Badge +3

Laat gasten zelf maar muziek opzetten, hoor. (YouTube/Spotify/TIDAL etc?). Ik moet zeggen dat dit vrij gangbaar is bij al mijn kennissen, vrienden en collega's.

Voorkomen is beter dan genezen, vandaar het feature request voor de “fixed volume 100%” instelling. Een optie die ik vrijwel op al mijn streamers kan terugvinden, behalve op de KPN TV+ Box. Een instelling die eigenlijk ook noodzakelijk is voor een “bit perfect” audio stream.

Reputatie 7

Off-topic:

Maar dat doe je toch niet met gasten. Dat laat ik niet toe tenminste.

Geregeld als ik bij een van mijn vrienden ben hebben we muziek op de achtergrond aanstaan. Dat casten we vanuit Spotify, en dan zitten we beide op het thuisnetwerk daar zodat we ook beide muziek kunnen toevoegen/wijzigen. En dan kunnen we dus inderdaad ook beide het volume beïnvloeden. 

Zelf laat ik geen mensen van buiten ons gezin plus aanhang toe op ons wifi netwerk maar onze Chromecast devices zijn ook opengesteld om vanaf het gastnetwerk te benaderen. Juist voor die gasten die "even" wat willen casten om dat met ons te delen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi,

Wat ik mis is een instelling voor het volume “fixed 100%”. Zodat je het volume altijd via je soundbar of receiver kunt (moet) regelen, zonder dat je jezelf moet afvragen of iemand het volume van de KPN TV+ Box heeft aangepast.

 

Ik heb de eerste keer meteen ingesproken (via de knop met 3 kleurtjes) “Volume Max” en daarna niets meer mee gedaan.

De tv met de KPN ab gekoppeld.

Volume harder of zachter wordt dan op de tv geregeld.

Via de HDMI eARC zorgt de tv ervoor dat de soundbar harder of zachter gaat. 

Reputatie 4
Badge +3

Geregeld als ik bij een van mijn vrienden ben hebben we muziek op de achtergrond aanstaan. Dat casten we vanuit Spotify, en dan zitten we beide op het thuisnetwerk daar zodat we ook beide muziek kunnen toevoegen/wijzigen. En dan kunnen we dus inderdaad ook beide het volume beïnvloeden. 

Precies dat, dus.

Reputatie 4
Badge +3

Zelf laat ik geen mensen van buiten ons gezin plus aanhang toe op ons wifi netwerk maar onze Chromecast devices zijn ook opengesteld om vanaf het gastnetwerk te benaderen. Juist voor die gasten die "even" wat willen casten om dat met ons te delen.

Werkt mDNS over meerdere netwerken? Dat lukt mij niet via mijn FRITZ!Box 4040 router. (gasten wifi/local wifi)

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb de eerste keer meteen ingesproken (via de knop met 3 kleurtjes) “Volume Max” en daarna niets meer mee gedaan.

De tv met de KPN ab gekoppeld.

Volume harder of zachter wordt dan op de tv geregeld.

Via de HDMI eARC zorgt de tv ervoor dat de soundbar harder of zachter gaat. 

En dat voorkomt dus niet dat een gebruiker het d.m.v. Google Chromecast alsnog wijzigt.

Reputatie 7

dmutsaers schreef:

Werkt mDNS over meerdere netwerken?

Als je router het, net als mijn EdgeRouter, ondersteunt dan wel.

 

Reputatie 4
Badge +3

Zoiets, dus.

Reputatie 4
Badge +3

Als je router het, net als mijn EdgeRouter, ondersteunt dan wel.

Dat gaat dan helaas niet lukken met een FRITZ!Box router, deze heeft geen mDNS repeater. 😢

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de eerste keer meteen ingesproken (via de knop met 3 kleurtjes) “Volume Max” en daarna niets meer mee gedaan.

De tv met de KPN ab gekoppeld.

Volume harder of zachter wordt dan op de tv geregeld.

Via de HDMI eARC zorgt de tv ervoor dat de soundbar harder of zachter gaat. 

En dat voorkomt dus niet dat een gebruiker het d.m.v. Google Chromecast alsnog wijzigt.

 

Dat ligt aan de gebruiker, niet aan de DIW7022😉

Reputatie 7

Updates!

 

49. Lijst met favoriete films/series uit on-demand kunnen beheren.
Dit staat op de planning bij het tv team om in het eerste kwartaal van 2024 aan te werken. 

63. Screensaver bij pauzeren live tv. 
Dit gaan we niet doen. Je hebt dan ook een knop nodig om in te drukken om de screensaver weer te stoppen. Logische knop zou dan de OK-knop zijn. Maar dat is ook de knop om het programma weer te laten doorlopen.
We verwachten dan eerder meer klachten dat mensen per ongeluk dan ook gelijk het programma weer laten doorlopen terwijl dat nog niet direct de bedoeling was, en dat soort zaken.
Kortom more trouble than it's worth.

64. OTT diensten volledig kunnen verbergen
Dit gaan we niet doen.

En de favorieten functie van de tv zenders word dit dan ook opgelost ?

 

Reputatie 7
Badge +20

En de favorieten functie van de tv zenders word dit dan ook opgelost ?

 

Bedoel je deze?

Of werkt het na deze update nog niet goed?

Zelf gebruik ik het niet namelijk.

Reputatie 7

En de favorieten functie van de tv zenders word dit dan ook opgelost ?

Ik denk dat je punt 3 uit de lijst in het openingsbericht bedoelt, klopt dat?

Zo ja, zie dan de opmerking van KPN hierover in het groene blok.

Ja punt 3

Reputatie 7

Ja punt 3

Dan zal je, net als vele anderen, nog "even" geduld moeten hebben.

Reputatie 3
Badge

Komt in de updates ook het 25 Mb/s signaal van de NPO

Reputatie 7
Badge +20

Komt in de updates ook het 25 Mb/s signaal van de NPO

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Zie hier om de updates te kunnen volgen. Je kan je daar ook op abonneren, dan krijg je bij iedere update een mail (helaas van alle apparaten, dus soms wel veel).

 

Zie ook hier, er is ook al een topic hierover gemaakt.

Reageer