Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27356 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo, is het mogelijk om in de programma balk ook het volgende programma in de gids te laten zien ?

Ken je dan de Minigids die je ziet als je drie keer omlaag drukt? Daar staat het volgende programma wel onderin.

En wat mij betreft het liefst zo min mogelijk (of helemaal niks) rommel in beeld na wisselen van kanaal.

...

@Joostdw schreef:

Hallo, is het mogelijk om in de programma balk ook het volgende programma in de gids te laten zien ?

“Nu en Straks”

Dat is er Joost. Ietsje meer dan 1 seconde pijltje omlaag ingedrukt houden. Of 3 x pijltje omlaag indrukken.

Reputatie 6
Badge +6

Optie om per TV zender het geluidsspoor te kunnen instellen. Dolby of Stereo ipv algemeen op de TV+ box.

Dit nadat Net5 nu al ruim een week problemen heeft met het Dolby geluid en als deze optie aanwezig is je makkelijk kan schakelen naar Stereo ipv de algemene geluidsoptie om naar Stereo te gaan (dan is alles op de TV+ box in Stereo)

Hallo,

Ik mis de optie films op tv voor wat er komen gaat. Ik zie de optie inmiddels al wel maar alleen de films die al geweest zijn. Het zou fijn zijn als je, net als bij de oude box, ook kan zien wat er komende week gaat komen :)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo,

Ik mis de optie films op tv voor wat er komen gaat. Ik zie de optie inmiddels al wel maar alleen de films die al geweest zijn. Het zou fijn zijn als je, net als bij de oude box, ook kan zien wat er komende week gaat komen :)

 

Click op de home toets.

Scroll iets naar beneden.

Dan kom je ze tegen.

Als ik het goed heb, zie je daar alleen de films die nog moeten komen.

Hallo,

Ik mis de optie films op tv voor wat er komen gaat. Ik zie de optie inmiddels al wel maar alleen de films die al geweest zijn. Het zou fijn zijn als je, net als bij de oude box, ook kan zien wat er komende week gaat komen :)

 

Click op de home toets.

Scroll iets naar beneden.

Dan kom je ze tegen.

Als ik het goed heb, zie je daar alleen de films die nog moeten komen.

Daarbij zie ik echt alleen de films die al geweest zijn. Ik heb 1 of 2 keer gezien wat er moest komen maar daarna niet meer. Wellicht dan een fout in mijn box. Ik zal hem een keer resetten, wie weet :). Thanx!

Reputatie 2

Geen idee of dit idee al eerder gevraagd is, maar ik moet hier op het forum lezen wat de verbeteringen zijn en vooral vernieuwing is die zijn doorgevoerd.

Ik zou liever zien als er een update is geweest dat er een melding in beeld komt dat versie x is geinstalleerd en dat je dan de optie hebt om de release notes of nieuwe mogelijkheden te bekijken. Zo doet een Tesla dat ook na een update.

Ik ergerde mij bv gruwelijk aan feit dat na opstarten van de ontvanger altijd het startmenu in beeld kwam. Ik heb een TV ontvanger dus wil vooral dat TV start en als ik er behoefte aan heb open ik wel een menu om bv Youtube of Netflix te starten. Blijkt op een gegeven moment dat deze optie er in zit sinds een bepaalde update maar dat was mij niet bekend.

Zelfde als nu met bv de optie om met de ^ toets het menu in beeld te brengen en andere gebruiksgemak verbeteringen. Laat de gebruiker dat op het betreffende apparaat lezen, niet iedereen komt hier op het forum en/of abboneert zich op productupdates (zoals mijn moeder van 80, maar die wordt wel blij van bepaalde aanpassingen maar dan moet je ze wel weten).

Als je dan ook nog de optie instelt dat je er voor kunt kiezen dat je na het lezen van de vernieuwingen kunt aangeven dat je geen behoefte hebt aan deze berichten (“vinkje” uit zetten) dan is denk ik iedereen tevreden, want er zullen ook weer genoeg mensen geen behoefte hebben aan die mededelingen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ergerde mij bv gruwelijk aan feit dat na opstarten van de ontvanger altijd het startmenu in beeld kwam. Ik heb een TV ontvanger dus wil vooral dat TV start en als ik er behoefte aan heb open ik wel een menu om bv Youtube of Netflix te starten. Blijkt op een gegeven moment dat deze optie er in zit sinds een bepaalde update maar dat was mij niet bekend.

 

Instelling → Menu Weergave → Opstartscherm → Direct starten met live tv of radion

Reputatie 2

Ik ergerde mij bv gruwelijk aan feit dat na opstarten van de ontvanger altijd het startmenu in beeld kwam. Ik heb een TV ontvanger dus wil vooral dat TV start en als ik er behoefte aan heb open ik wel een menu om bv Youtube of Netflix te starten. Blijkt op een gegeven moment dat deze optie er in zit sinds een bepaalde update maar dat was mij niet bekend.

 

Instelling → Menu Weergave → Opstartscherm → Direct starten met live tv of radion

Ja daar was ik inmiddels achter, maar niet omdat het systeem mij dat liet weten door een release notes overzicht van de update. Wat ik al aanhaalde: als je nooit op dit forum komt (gokje, meer dan 95% van alle KPN gebruikers?) hoe weet je dit dan? Door maar iedere keer door menu's te bladeren op zoek naar nieuwe mogelijkheden? Daar wil je toch op het betreffende apparaat wat je daarvoor gebruikt op gewezen worden?

Is dat irritant? Geef de gebruiker de mogelijkheid dat de meldingen onderdrukt kunnen worden (maar zorg dat deze met fabrieksinstellingen aan staan).

Reputatie 7

@dimi_v, Ik heb het issue rond het tonen van release notes onder punt 69 opgenomen in de lijst.

Reputatie 2

Ik heb er nog één: kan er een mogelijkheid gemaakt worden om de ontvanger te bedienen via de telefoon? Vooral voor radio zou dat een welkome aanvulling zijn, dan hoeft de TV zelf niet aan om door radiokanalen te zoeken. Als dat via een app kan zou ideaal zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+

3.

Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is. ✅ (16 januari 2024). De functionaliteit beperkt zich tot één zenderlijst (de favorieten). Bij opnames worden helaas de opnames voor niet favoriete zenders nog wel getoond.

Hallo @wjb ,

Nu punt 3 min of meer opgelost is: Hoe sta je er nu in? Zijn alle NoGo's nu verdwenen? 

Of is er nog een andere NoGo?  

Reputatie 7

Noordzee schreef:

Nu punt 3 min of meer opgelost is: Hoe sta je er nu in? Zijn alle NoGo's nu verdwenen? 

Of is er nog een andere NoGo?  

Er is inderdaad sowieso nog een andere NoGo en dat is punt 2.

Daarnaast is de stabiliteit nog niet 100% maar dat is niet iets voor dit topic.

Reputatie 7

@dimi_v, Ik heb het issue rond het tonen van release notes onder punt 69 opgenomen in de lijst.

Ik dacht het antwoord al te weten, maar toch nog even nagevraagd. En inderdaad, dit staat op de planning om te gaan doen. Het is alleen nog niet bekend wanneer. 

 

Verder, met de komende update naar 1.134.1 kun je een eigen zenderlijst instellen. In de gids en bij het zappen ga je dan alleen door die zenders heen. 

Opnames, zoeken, dat soort dingen gaat nog wel door alles heen. Dat zijn dingen die breder zijn dan alleen een zenderlijst. Dan zit je eigenlijk al bij profielen.

Nu is dat wel iets waar het tv team onderzoek naar doet of dit haalbaar is, en zo ja, hoe dan precies. Dus wellicht in de toekomst.

 

Het was een bug, maar omdat het hier wel in het gesprek naar voren kwam: het scherm bij radio luisteren is per komende update ook weer netjes zwart.

Reputatie 7

Erik_ schreef:

Opnames, zoeken, dat soort dingen gaat nog wel door alles heen. Dat zijn dingen die breder zijn dan alleen een zenderlijst. Dan zit je eigenlijk al bij profielen.

Nu is dat wel iets waar het tv team onderzoek naar doet of dit haalbaar is, en zo ja, hoe dan precies. Dus wellicht in de toekomst.

@Erik_, Ik heb gisteren een testje gedaan met zoeken en kwam daarbij juist tot de conclusie dat de zoekresultaten wel netjes gefilterd werden op favoriete zenders. Blijkbaar was dat dus een toevalstreffer.

Ik zocht naar "nfl" en zonder favorieten geselecteerd kreeg ik resultaten voor RTL (Deutschland) en ESPN. Met favorieten geselecteerd kreeg ik alleen resultaten voor RTL en niet voor ESPN.

Ik zal die test vanavond nog maar eens herhalen.

Verder bleek bij die test ook dat het logo van een zender niet getoond werd bij opnames voor zenders die niet in de favorieten opgenomen zijn.

Reputatie 7

Oeh, dat klinkt wel positief. Zou mooi meegenomen zijn als het stiekem toch werkt :D Ik zal zelf ook eens testen.

Reputatie 7

Oeh, dat klinkt wel positief. Zou mooi meegenomen zijn als het stiekem toch werkt :D Ik zal zelf ook eens testen.

@Erik_, Ik heb dit nogmaals getest en de zoekresultaten lijken toch echt gefilterd te worden op de zenders in de actieve zenderlijst.

Ik heb nogmaals gezocht naar "nfl" en als zenderlijst "alle zenders" actief is dan is het resultaat als onderstaand.

Gebruik ik echter mijn favoriete zenders, waar de zender ESPN (uiteraard) niet tussen staat, dan is het resultaat alsvolgt.

 

Helaas worden resultaten uit verborgen streamingdiensten wel getoond en ook dat zou uiteraard niet het geval moeten zijn. Dat is echter issue 64 die door KPN op 23 november 2023 verworpen is. In mijn geval zou ik geen resultaten uit Disney + mogen krijgen immers Disney + is als "Verborgen" gekenmerkt omdat ik daar geen abonnement op heb en ook niet zal gaan nemen.

 

Is er al nieuws over dynamic frame rates? Het beeld bij streamen (Netflix, Disney plus) in sommige scenes loopt totaal niet vloeiend. Dit kijkt niet erg lekker.

Reputatie 7
Badge +30

Nog niets bekend, @StevieXRay!

Reputatie 6
Badge +6

Optie om per TV zender het geluidsspoor te kunnen instellen. Dolby of Stereo ipv algemeen op de TV+ box.

Dit nadat Net5 nu al ruim een week problemen heeft met het Dolby geluid en als deze optie aanwezig is je makkelijk kan schakelen naar Stereo ipv de algemene geluidsoptie om naar Stereo te gaan (dan is alles op de TV+ box in Stereo)

Ik vond dit toch wel een waardevolle vermelding waard voor een plekje in de lijst? @wjb 

Reputatie 7

Optie om per TV zender het geluidsspoor te kunnen instellen. Dolby of Stereo ipv algemeen op de TV+ box.

Dit nadat Net5 nu al ruim een week problemen heeft met het Dolby geluid en als deze optie aanwezig is je makkelijk kan schakelen naar Stereo ipv de algemene geluidsoptie om naar Stereo te gaan (dan is alles op de TV+ box in Stereo)

Ik vond dit toch wel een waardevolle vermelding waard voor een plekje in de lijst? @wjb 

Ik heb hem opgenomen al vind ik dit meer een workaround voor het werkelijke probleem.

Dit issue zou mijns inziens eigenlijk bij de bron aangepakt moeten worden.

Reputatie 6
Badge +6

Optie om per TV zender het geluidsspoor te kunnen instellen. Dolby of Stereo ipv algemeen op de TV+ box.

Dit nadat Net5 nu al ruim een week problemen heeft met het Dolby geluid en als deze optie aanwezig is je makkelijk kan schakelen naar Stereo ipv de algemene geluidsoptie om naar Stereo te gaan (dan is alles op de TV+ box in Stereo)

 

Ik heb hem opgenomen al vind ik dit meer een workaround voor het werkelijke probleem.

Dit issue zou mijns inziens eigenlijk bij de bron aangepakt moeten worden.

Klopt helemaal. Daar heb je gelijk in. Maar los gezien van het probleem op Net5 wat er was zou deze optie voor het schakelen van Dolby naar stereo per zender bij bepaalde programma's wat beter geluid geven.

TV538 geeft bijvoorbeeld standaard Dolby audio mee terwijl de muziek in stereo op sommige momenten toch net wat beter klinkt. Persoonlijke voorkeur.

Dit geldt ook voor muziekprogramma's op andere zenders waar Dolby audio standaard aanstaat.

Bij Ziggo en Delta is deze optie al aanwezig.

 

Reputatie 2

Ik heb nog een nice-to-have voor de lijst:

Bij de screensaver is de getoonde foto op de onderste helft (vanaf de helft naar onder steeds) donkerder. Dit doet veel afbreuk aan de vaak erg mooie foto's.

Kan dat niet weg? Zoals bij de KPN screensaver van het Rijksmuseum: daar is dit niet en daar zijn de schilderijen overal even licht (en toch is de tekst goed leesbaar, als dat een overweging mocht zijn).

Reputatie 6
Badge +6

Optie om zwarte schermbeveiliging in te stellen op KPN TV+ box.

In bovenstaand topic is al geantwoord “nemen we zeker mee richting de ontwikkelaars”, maar ik noem het ook hier voor het geval het handig is om alles op één plek te hebben, en vooral: mocht er een ja/nee volgen.

Reputatie 2

@wjb wil je svp aan de request lijst toevoegen “Gids functionaliteit /commando toevoegen aan Android TV API”.

Er zijn meerdere gebruikers die bijv. een universele afstandsbediening of een domotica systeem (bijv, Home Assistant) gebruiken om de TV+ box te bedienen via een Android TV integratie. De gids functie is niet opgenomen in de API wat spijtig is is want het is 1 van de meeste gebruikte functies.

Reageer