Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27441 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Reputatie 3
Badge

Wat mij betreft mag punt 20: dynamic frame rates en automatisch kunnen switchen tussen HDR en SDR naar punt 1. Dit zou gewoon beschikbaar moeten zijn in een moderne streaming box. Door het gebrek hiervan gebruik ik de apps zoals Netflix, Prime, etc op de tv zelf. TV kijken alleen via de TV+ box

Het is geen ranglijst, @Barry1974 . Er zijn gewoon, op dit moment, 30 punten ongeacht de volgorde.

Reputatie 7

Het is geen ranglijst, @Barry1974 . Er zijn gewoon, op dit moment, 30 punten ongeacht de volgorde.

Zolang na punt 1 maar eerst punt 2 en 3 uitgerold worden. 😉

Reputatie 1

Toevoeging:

Niet tijdens het (terug)kijken plotseling de TV+ app updaten maar alleen tijdens het starten van de box.

Zondag keek ik een programma terug en zo'n tien minuten na de start ervan begon de TV+ app zichzelf plotseling te updaten en waren we de voortgang helemaal kwijt.

Reputatie 7
Badge +21

Dat gebeurd nooit @Sander G. 
Zal wel een storing geweest zijn.

Reputatie 1

Ik zou graag zien dat als je de instellingen voor de ondertiteling aanpast deze ook zo gebruikt worden en niet zoals nu genegeerd worden. 

 

Soms blijven ondertitels irritant lang in beeld staan - terwijl er al lang iets anders, of niets meer wordt gezegd. Ook na kanaalwisseling blijft regelmatig de laatste ondertitel van het vorige kanaal staan. Als het nieuwe kanaal niet met nieuwe ondertitels komt is het enige dat dan helpt naar ‘gids’ gaan en dan weer terug. 

 

Reputatie 2

Ik zou graag Logitech Harmony ondersteuning willen voor de Sagemcom. Had nou net alles in één afstandsbediening. Krijg het niet werkend met bluetooth of ir.

Er is helemaal geen ir aanwezig in de Sagemcom @Davy O . Dus met de logitech harmony, met ir, gaat het nooit werken.

Krijg het niet werkend met bluetooth of ir.

Lukt het niet met de bijgeleverde afstandsbediening?

Reputatie 7

Er is helemaal geen ir aanwezig in de Sagemcom @Davy O . Dus met de logitech harmony, met ir, gaat het nooit werken.

Krijg het niet werkend met bluetooth of ir.

Lukt het niet met de bijgeleverde afstandsbediening?

Met een Harmony Hub gaat dat prima werken, ik stuur met mijn Harmony Hub ook mijn Sony Android TV en Sony Home Cinema Set via het netwerk aan. Dus niet via IR en niet via Bluetooth maar via het LAN.

Overigens is een Harmony Hub ook prima in staat om bluetooth apparaten aan te sturen.

Ik heb de vraag dan ook als nummer 32 in de lijst opgenomen.

Reputatie 7

Weer enige updates (voeg ze ook toe aan het gepinde antwoord):

 

28. Kunnen instellen of de gids live-tv blijft weergeven in de bovenhoek, of een beeld van de geselecteerde uitzending.

Gaan ze naar kijken of ze dit kunnen implementeren

 

29. Full screen gids

Gaan we niet doen.

 

30. Kleurschema/felheid van de gids.

Later dit jaar staat op de planning om verder aanpassingen te doen rondom toegankelijkheid. Dit is daar onderdeel van. Hoe dit dat precies ingericht wordt is nog niet bekend. 

Reputatie 7

31. Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames.
Het blijkt dus dat de gele knop hier al voor werkt. Nu weet ik niet helemaal zeker of dit iets is van de komende update (ik ben onderdeel van de interne testgroep en loop een versie voor), of dat het ook al kon. Maar ik heb het hier thuis in ieder geval kunnen gebruiken. 
Als je, terwijl je op het opnameoverzicht bent, op de gele knop drukt, wordt de multi-select geopend, net als bij de oudere ontvangers.

33. Prullenbak bij verwijderen van opnames.
Gaan we niet doen. Het issue dat ten grondslag ligt aan deze wens (topic) speelt alleen op de oudere ontvangers. Bij de TV+ Boxen is het zo dat de selectie terug gaat naar de afspeelknop en de kans op per ongeluk verwijderen van opnames dan ook veel kleiner is. Ook is het inbouwen van een prullenbakfunctie niet zo simpel als het klinkt. Het heeft aannemelijke risico's op ongewenste bijwerkingen. We zullen dan eerder gaan kijken of we het mogelijk kunnen gaan maken dat je een programma in het verleden nog kunt ‘opnemen’. Om op die manier gemiste of per ongeluk verwijderde opnames te omzeilen.

34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten.
Hier zitten wat moeilijkheden bij. Er moet uitgezocht worden of er vanuit Google/Android restricties zitten. Kan zijn dat van daaruit het, bijvoorbeeld, niet toegestaan is om bepaalde knoppen af te vangen met een pop-up. Dus of we dit dan voor overschakelen naar Netflix/Disney/Apps kunnen doen is nog niet duidelijk. Voor sommige van de overige knoppen (gids, zoeken, radio) zouden we het misschien wel kunnen doen. Maar ook daar moet gekeken worden of dit kan en hoeveel werk het is. Als het dan ook gebeurt dan duurt het nog wel even.

Reputatie 7
Badge +8

31. Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames.
Het blijkt dus dat de gele knop hier al voor werkt. Nu weet ik niet helemaal zeker of dit iets is van de komende update (ik ben onderdeel van de interne testgroep en loop een versie voor), of dat het ook al kon. Maar ik heb het hier thuis in ieder geval kunnen gebruiken. 
Als je, terwijl je op het opnameoverzicht bent, op de gele knop drukt, wordt de multi-select geopend, net als bij de oudere ontvangers.

Deze was al een tijdje zo @Erik_  denk 2 a 3 updates terug merkte ik dit al op

Reputatie 7

Ah, top! Dank voor de aanvulling, @MennoG78 :)

Reputatie 7

Ah, top! Dank voor de aanvulling, @MennoG78 :)

Zie punt 36. 😎

Er blijkt ook nog een andere manier te zijn namelijk via de knop "Ga naar verwijder opnames".

 

Het zou wel prettig zijn als lange verhalen een 'pagina 2' hebben of zo. Nu is een zin gewoon afgebroken. Via de smart-tv app is dat nog erger. Ik wijk nu uit naar de app in m'n phone. Daar staat het wel helemaal. 

Onderstaande als voorbeeld. 

Via TV +

 

Zo'n tekst is nog rampzaliger via de smart-tv app 

(toegevoegd als feature request 37)

Reputatie 7
Badge +8

Was het op me Arris box ook al dat niet alles erop kon

Reputatie 7

Was het op me Arris box ook al dat niet alles erop kon

Maar dat maakt toch niet uit om het op de TV+ Box dan een keer goed te doen?

Reputatie 7

31. Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames.
Het blijkt dus dat de gele knop hier al voor werkt. Nu weet ik niet helemaal zeker of dit iets is van de komende update (ik ben onderdeel van de interne testgroep en loop een versie voor), of dat het ook al kon. Maar ik heb het hier thuis in ieder geval kunnen gebruiken. 
Als je, terwijl je op het opnameoverzicht bent, op de gele knop drukt, wordt de multi-select geopend, net als bij de oudere ontvangers.

Deze was al een tijdje zo @Erik_  denk 2 a 3 updates terug merkte ik dit al op

Heb dit nog even nagezocht, en het zat in de update naar 1.93.1. Dat is ons verteld, maar zijn wij vergeten in de Product Update te vermelden. Heb ik, voor de volledigheid, alsnog even gedaan.

Reputatie 7
Badge +6

Mijn verzoek is om de tv box te laten samenwerken met de Samsung one remote 

Reputatie 7

Mijn verzoek is om de tv box te laten samenwerken met de Samsung one remote 

Is dit niet al opgenomen in punt 25?

Reputatie 7
Badge +6

Ja klopt maar is voor mij op dit moment een dealbreaker om tv plus te nemen. Als dat geregeld zou worden zou ik het graag willen proberen.

Reputatie 7
Badge +20

HDR automatisch toevoegen.

Dit zit er, bij mij, nog steeds niet op.

Zie ook hier.   Met foto's van HDR op mijn DIW7022

Beeld donkerder en slecht opstarten.

 

Slecht opstarten, zie ook hier. 

Reputatie 7

HDR automatisch toevoegen.

Staat al in de lijst op punt 39.

Effe een klein beetje Off topic en ook weer niet @pietheingrun . ( sorry wjb )

Mijn verzoek is om de tv box te laten samenwerken met de Samsung one remote 

Haha, om mijn box (Arris VIP2952) fatsoenlijk met de afstandsbediening voor de Samsung tv te gebruiken is bij mij die kale One Remote in de la gekomen. En heb ik er een met cijfers gekocht. Want de zaptoetsen lijden bij mij niet aan slijtage.

Ik gebruikte 1 afstandsbediening: De Samsung mét cijfers.

Nu met de TV+ box nog steeds maar 1: Die van kpn (met cijfers 🙂). De Samsung ab ligt terzijde nu. Want met de kpn ab heb ik ook alle streamingdiensten 😎😉. En volumeregeling van de Samsung televisie. 

Enige nadeel: de kpn ab is wit en mijn tafeltje ook.

Het zou echter best handig zijn als het, via HDMI CEC deze keer, ook zou werken met de Samsung televisie (ab) en de TV+ box.

Reputatie 7
Badge +6

@PeterG  voor zover ik weet ondersteunt alleen de vip 5202 afstandsbediening HDMI cec . Werkt deze misschien ook  met het tv plus kastje. Dat zou een mooie oplossing zijn.

Reageer